Friendzone etter å ha holdt på en liten stund

Started by Mingler, June 13, 2013, 20:34:34 PM

Previous topic - Next topic

Mingler

Jeg opplever en ganske grei overflod for tiden og føler jeg treffer aktuelle jenter relativt ofte. Det jeg har opplevd ved et par anledninger det siste året er at jeg blir friendzona av jenter jeg har hatt relativt jevnlig sex med og datet litt i alt fra en måned til 2-3 måneder. Det er ofte i kombinasjon med at de sier det ikke føles som noe mer enn vennskapelig med sex. Jeg tolker jo dette som at spenningen har forsvunnet litt, samtidig oppfører jeg meg ikke så needy egentlig føler jeg, siden jeg ofte fortsetter å møte nye jenter parallelt med at jeg dater den aktuelle jenta i dette tilfellet.

Det jeg da lurer på er om det at de etter hvert har denne samtalen og sier at vi bare kan være venner, som regel fører til at jeg kutter kontakten med de og de ikke tar den opp igjen, er det en forsvarsmekanisme fra deres side fordi de føler at jeg ikke er investert nok? Eller er det at spenningen forsvinner, i så fall, hva er gode tips til å opprettholde denne spenningen bedre også etter at man har hatt sex de første gangene? Jeg har som regel truffet et par andre jenter noen ganger før jeg ender i denne praten, så kan det være kun det at jeg ikke er committed nok som de intuitivt plukker opp? Jeg føler at dette hindrer meg fra å få til noe ordentlig seriøst med en jente og at jeg blir en sånn fyr som bare har masse partnere av sånn 1-6 mnd varighet liksom. 

Unloved

Ehm... Vet ikke helt hvilke andre måter jeg skal formulere dette på så jeg spør bare rett ut:  Er du dårlig i senga?

Mulig jeg misser noe vesentlig her, men kan det rett og slett være at de liker deg, innser at første sexen ikke er så altfor bra men håper det bedrer seg, og så blir de skuffet når det ikke bedrer seg noe særlig?

Altså det du sier er at du ligger med dem ett par ganger, og så blir du satt i vennebåsen, så man kan jo begynne å lure...

Stemning

Du er selv inne på dette med spenningen som kan være en årsak.

En annen ting du kan tenke på er at i noen tilfeller har de kanskje lyst å bli forelsket i noen andre/er på vei til å bli mer seriøs med en annen, og dermed vil slutte å være pulevenner/useriøs dating.

Ulike jenter, kan også ha ulike grunner.

Potet

Utenom det osm allerede er nevnt kan det være at du ikke er den personen de trodde du var da de begynte å bli kjent med deg. Føler du selv at du endrer oppførsel etter hvert som du blir kjent med jentene? Merker du at forholdet mellom dere utvikler seg negativt? Du sier at du ikke er needy og investerer lite. Det er i utgangspunktet bra. Men er det slik at du selv aldri tar intiativ til noe? Ønsker du selv å ha et lengre kjæresteforhold? Mye spørsmål, men trenger mer info for å kunne hjelpe deg bedre :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Mingler

Unloved: Hehe, godt poeng, akkurat med hun siste jenta dette skjedde med, kan det nok være at en litt middels seksuell kjemi var årsaken. Merket at hun ikke fikk så mye ut av det som en del tidligere sex-partnere. Samtidig sa hun selv at hun var ganske sjenert og hadde ikke noe godt svar på hva hun likte, så det er godt mulig at hun ikke hadde opplevd så mye god sex. Hun virket derfor ganske ok med at det var sånn selv om jeg ikke skjønte at hun kunne få nok ut av det.

Samtidig har jeg hatt elskerinne-forhold tidligere på 7-8 måneder hvor vi treffes ukentlig og hvor kun sex har vært det de har fått ut av meg, så tror ikke det er en generell årsak. Men dårlig seksuell kjemi kan selvfølgelig være litt av grunnen i individuelle tilfeller :) Samtidig er det faktisk sånn at de pulevenn-forholdene jeg har hatt med lengst varighet er de hvor jeg ikke har blitt så kjent personlighetsmessig med dama og hvor det kun er fysisk. Er derfor jeg spekulerer i om jeg er dårlig til å vedlikeholde spenningen i kommunikasjonen ellers.

Potet: Det med om jeg selv ønsker et forhold er et godt spørsmål og noe jeg jobber med selv. Jeg har hatt en del commitment issues tidligere i livet og merket at noen jenter som blir veldig forelsket tidlig etter hvert begynner å trekke seg unna når de føler at jeg ikke gjengjelder forelskelsen. Endrer ikke atferd bevisst, men det kan jo hende at på grunn av at jeg rett og slett ikke klarer å bli så emosjonelt investert opplever noen jenter det som en atferdsendring siden de kanskje forventer at jeg skal utvikle mer følelser selv om det er positivt at jeg er cool i begynnelsen. Jeg liker nok litt avstand, samtidig som jeg gjerne ønsker å åpne meg for å holde mer på en dame framfor å bare finne en ny på byen hele tiden. Men kan se for meg at noen jenter kan reagere intuitivt på at jeg kanskje ikke blir så emosjonelt investert og derfor begynne å trekke seg unna.

Unloved

Kanskje du bare rett og slett skal spørre jentene hva deres syn på saken er?
Så finner du ihvertfall ut om problemer er i eller utenfor senga ;)

Men hvis du har (hatt) commitment issues så vil jeg kanskje tro det ligger mye der også. Vi jenter er vant til at gutter tar iniativet, og så har vi jo lært oss at hvis gutta ikke ligger langflate så skyldes det rett og slett at "he's just not that into you". Dermed gidder vi ikke investere så mye følelser hvis vi ikke får noen tilbakemeldinger på at det er det rette å gjøre.

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Unloved

Quote from: Selvtillit on June 16, 2013, 15:17:32 PM
Hvis gutter ligger langflate etter jenter, er ikke det egentlig mer negativt enn positivt i forhold til needy?

Haha jo... Man trenger jo ikke fremstå som desperat selv om man er det? ;)
Ligger det ikke ett innlegg på 0330 om denne balansegangen forresten?