Overflodsmentalitet

Started by Smooth, August 30, 2013, 16:56:32 PM

Previous topic - Next topic

Smooth

Jeg ser på Crazy, Stupid Love og ser at Jacob (dame-guruen i filmen) ber en jente gi han 5 min med en fyr, dvs at hun må gå vekk litt.

Litt teori først: Når man skal ha overflodsmentalitet, da tenker man at man har nok jenter. At om man mister en jente, så gjør det ingenting fordi det er 10000000 andre jenter der ute. Sant?

Men om da denne jenta går vekk, og det tilfeldigvis kommer en annen fyr og sjekker henne opp, så kunne man kanskje tenkt at hun ikke var interessert fordi hun og Jacob hadde så god tone at det var på nippet til å dra hjem til han.

Men for at hun jenta da skal være interessert i å gå tilbake til Jacob (når han er ferdig å prate med en annen fyr), må hun da like han? Eller tenker hun automatisk at "hm, hvorfor gir han ikke meg all oppmerksomhet som alle andre gutter gjør? Hvorfor tar han seg tid til å prate med andre personer, når han prater med meg?"?

Dette blir kanskje litt dårlig forklart, men: Om man rangerer sitt inntrykk av en person som: "Liker personen - Nøytral - Liker ikke personen", for at hun jenta da skal være interessert i å prate med Jacob igjen, må hun være på "Liker personen"-stadiet? Eller kan hun være på nøytral (hvis vi tar hensyn til at den "nye gutten som skal sjekke henne opp" er på "Nøytral"-stadiet)?

Jeg bare tenker at når jeg prater med jenter, så virker det som at det er en kjempegod tone. Men så begynner jeg å prate med andre personer (litt for å vise litt overflodsmentalitet, og for å være sosial med andre også), og jenta jeg hadde god tone med da, prater plutselig med andre personer uten å vise noe mer interesse.

(ikke meningen å lage noen big deal ut av dette, om dere ikke forstår hva jeg spør om er det helt forståelig :))

VB

For det første er det en film, så alt der burde taes med en stor klype salt.

Men for å svare på spørsmålet ditt, slike ting fungerer hvis jenta er veldig inn i deg og du har alt det andre i orden. For en person som ikke er virkelig god med jenter vil det rådet være helt på trynet, da vil det bare ende opp med at jente stikker og finner noen andre. Og selv om jenta er veldig inn i deg vil jeg si det finnes bedre måter å vise overflods mentalitet på enn å si sånne ting, det er heller hvordan du oppfører deg, kroppsspråk og hvordan du reagerer enn å ignorere henne til fordel for andre.

Så for gutter som ikke er veldig gode ville jeg heller gått for å isolere jenta og eskalere enn å prøve å ignorere for å vise overflod.

Greeneyed

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Har ikke akkurat erfaring når det gjelder sjekking av jenter selv, så svarer kun ut ifra meg selv.

Jeg må like en gutt for at han skal ha noen forrang foran andre, etter at han har snakket litt med meg. På en måte kan jeg lett miste interessen hvis en gutt ikke virker så interessert i meg lenger likevel. Om jeg da begynner å prate med en annen, kan jeg få lyst til å være med ham hjem i stedet. Likevel, om han første kommer bort til meg igjen (jeg ville aldri gått bort til ham igjen), og klarer å reetablere en god stemning, og gi meg følelsen av at vi har et eller annet til felles - en intern spøk, et eller annet, da kan han nok kanskje oppnå et fortrinn i forhold til andre, fordi vi da er som "gamle kjente" (og den der "yej, kanskje han er litt interessert likevel?!". Det å be ei jente om å gå vekk i fem minutter synes jeg imidlertid blir litt teit og påtatt. Det virker ikke ekte (og er dessuten nokså frekt). Jeg ville blitt helt uinteressert etterpå. Ta heller en runde rundt selv!

Sånn generelt tror jeg det er viktig å ikke overdrive. Da virker fort oppførselen litt påtatt og kunstig, og dét vekker ikke interesse. Du skal ikke trenge å "si" at du har overflodsmentalitet (altså vise det overtydelig), det er noe du kan formidle på en litt mer subtil måte, gjennom væremåten din generelt.

Sorry dårlig svar her! Jeg tenkte så mye med en gang, men det ble litt vanskelig å strukturere tankene og få noe fornuftig ut av det :p

Roark

slettet

FatBoy

Yo!

Smooth,
Overflodsmentalitet er vanskelig å fake.

Om du GENUINT trenger å prate med noen andre i 5 minutter, ser jeg ikke noe problem med det. Bare si det til jenta, og reapproach senere.

Men om du bruker takeaway for å "aktivt demonstrere overflodsmentalitet" (som man ikke har implementert enda), som en måte å si: "Se på meg, jeg har flere jenter." er det på en måte "advanced supplication".

(Supplication er å f eks kjøpe drinker fordi du føler du ikke er god nok i deg selv.
Advanced Supplication er når du kjører f eks "takeaway" (pickup tactics) fordi du føler du ikke er god nok i deg selv.
Handlingene springer ut fra samme "bøtte med hull i". (Det er aldri nok, man føler man må "gjøre noe for å ikke miste jenta"
Du håper på en god reaksjon fra jenta. (Så du kan tillate deg selv tilgang til dine attraktive atferdsmønstre)

sitat:
"Men for at hun jenta da skal være interessert i å gå tilbake til Jacob (når han er ferdig å prate med en annen fyr), må hun da like han?"

Jeg ville heller satset på å ta ansvar for situasjonen enn å vente på at jenta går tilbake til deg. Selvom hun liker deg, kan det være at hun ikke ønsker å virke billig e.l. ved å være den som (re)approacher deg. Det er guttens ansvar å make shit happen, ikke bli opphengt i en sånn greie om at: "Vi hadde en såpass bra connection at om hun ikke vil så kan det være det samme" (been there, done that) Det er bare ego-protection. Fram til du har vist hvem du er over tid har hun lite investert, og du bør derfor være den som leder og sørger for at det skjer noe. Jenter må gradvis varmes opp over tid, i motsetning til en gutt som kan på et blunk kategorisere jenter i "would" eller "wouldn`t" båsen.

Overflodsmentalitet er ikke nødvendigvis en movie-scene der alle jentene sikler etter deg og gutta misunner deg.
Overflodsmentalitet behøver ikke å være direkte relatert til at dama SER at du prater med mange andre jenter osv.

Overflodsmentalitet er jo en slags følelse (mentalitet, duh..) i deg som skinner gjennom (dikterer atferd) innenfra og ut, og viser hvordan du er vant til å bli behandlet av andre (positive expectation), din "styrke", dine usynlige grenser ovenfor en jente, små subtile signaler fra deg osv. Du vil ha henne men TRENGER henne ikke. At du ikke er desp rett og slett (fordi du har andre damer). At du er non-reactive ovenfor BS. Det kan være f eks at du ikke "biter på" en slags test. Det kan være at state`n din ikke "flincher" når hun trekker seg unna. Du dikterer rytmen. At du tør å vise svakheter og/eller være uenig med henne fordi du ikke er redd for at hun skal gå - du har nok damer. Når du tillater deg å være deg selv med skulderene senket. Inkludert dårlige sider.
(Tenk når du har dame, men er ute på byen. Jenter kan merke din fraværende desperasjon selvom du ikke "aktivt demonstrerer" at du kan snakke med flere damer og gjør "takeaways" osv.)
Fravær av desperasjon og selvgenerert state. (pluss gjerne litt kalibreringsevne og evne til å krydre med litt emotional spikes)
Du blir unstoppable. ;)

Jenter har jo virkelig abundance, så se hva som skjer i eksemplet: Hun prater med en fyr, og så en annen.
Fordi hun kan få sex når som helst, BEHØVER hun rett og slett ikke å jobbe så mye for det.
Jobbe for det sier du? -Faktisk er det ikke sikkert hun vurderer sex enda engang, hun er ute for å ha det gøy - så får hun se hva kvelden bringer. Du har gitt et godt inntrykk - men det har også mange andre gutter.
Hun kommer mest sannsynligvis ikke til å jobbe hardt for deg (og risikere å virke desp - går mot hennes selvbilde), hun ser det som DIN oppgave å være mannen og step the fuck up. Og om du ikke gjør det - så kanskje hun blir skuffet fordi du ikke var Mannen med stor M - om hun husker deg! :-D

Glem rangeringen av "liker - nøytral - liker ikke". Det blir ikke så konstruktivt.
Jenters følelser er i konstant bevegelse, og hun kan like deg et sekund, og mislike deg det neste.
Ingenting er skrevet i stein.
Men om du absolutt skal ha en rangering - bruk en delusional rangering!
Altså - "hun liker meg by default, med mindre hun ber meg om å gå med et aggressivt tonefall"

sitat
"Jeg bare tenker at når jeg prater med jenter, så virker det som at det er en kjempegod tone. Men så begynner jeg å prate med andre personer (litt for å vise litt overflodsmentalitet, og for å være sosial med andre også), og jenta jeg hadde god tone med da, prater plutselig med andre personer uten å vise noe mer interesse. "

Dere har god tone med hverandre, DU begynner å prate med noen andre (og virker muligens for jenta dermed ikke så interressert), så derfor gjør jenta det samme. Ikke noe galt i det.
HUN vet jo ikke noenting om at du nå tenker at hun burdte vise deg mere interresse, fordi at du i all hemmelighet brukte en takeaway som en taktikk for å skape en reaksjon hos henne.

Men, du kan jo alltids reapproache. Og reapproache. Og reapproache...

Peace

EDIT: PS:
Hadde vedkommende i eksemplet hatt genuin overflodsmentalitet, hadde det vært greit for ham at jenta i eksemplet snakket med en annen fyr. (Vår helt ville ikke ha sett på det som et tapt slag, SPESIELT ikke tidlig på kvelden.) Egentlig greit at hun dro hjem til han også, om han viser seg å ha bedre game eller "er coolere". Han hadde ikke følt noen følelsesmessig downer pga det. Han kunne fremdeles ha prøvd seg om han ønsket det, uten noen følelesesmessig tilknytning til utfallet. Alt er ok.