Såeh ...
Jeg tok en tur ut til stamstedet mitt på torsdag og opplevde noe som har ført til en del hodekløing, så jeg funderer på om damene og herrene her inne kan gi meg noen pekepinner.
Jeg satt i pianobaren og var godt igang med å vrake stemmen min da ei ganske snerten blondine, la oss kalle henne "Eva", kom bort og ville ha meg med ut på dansegulvet. Jeg hadde vekslet et par ord med Eva tidligere på kvelden, og søstera hennes hadde nærmest overfalt meg da pianisten dro igang "Sweet home Alabama" et par minutter tidligere.
Uansett, jeg tuslet nå etter henne, og vi danset, tullet og fjollet noen minutter før kryssforhøret begynte ...
Først ville hun vite om jeg kom fra byen, og når jeg svarte nei ville hun vite hvor jeg kom fra. Så fulgte "smør-og-brød"-lista med hvor jeg bodde, om jeg jobbet, hva jeg jobbet med osv, før hun droppet denne i fanget mitt;
E: Har du dame? *sagt mens hun hadde armene rundt nakken min og så på meg med valpeblikk*
Insert et lite "WTF!?"-øyeblikk her.
T: Nope.
E: Ikke? Du er en kul fyr, du burde ha dame. *beholder både taket rundt nakken min og valpeblikket*
T: Næh ... Tar det som det kommer.
De neste minuttene dreide seg stort sett om påstander om at jeg var verdens kuleste fyr, samt at jeg burde skaffe meg dame. Vi endte så opp med å diskutere musikksmak, noe som stort sett kolliderte på alle områder bortsett fra at vi begge likte In Flames. Så unnskyldte hun seg med at hun måtte bort til venneflokken sin igjen, og ignorerte meg så og si fullstendig resten av kvelden.
For de som måtte lure: Nei, jeg eskalerte ikke. Jeg er ute for å ha det gøy, noe som sett skjer i form av observasjon av mine medmennesker, rare assosiasjoner, hemningsløs digging av musikk og gjentatte forsøk på å ødelegge stemmen. Jeg gir generelt en god faen i alt annet, og opplever nærmest sosiale interaksjoner som noe prakk som bare forstyrrer moroa mi. Misforstå meg rett, jeg er såklart ikke uhøflig og jeg svarer når folk snakker til meg, men det tar som regel maks 10 sekunder før jeg soner ut og er tilbake i musikkens verden.
1000 kroners-spørsmålet her er såklart hva som skjedde her. Jeg har vel en viss anelse om hva svaret blir, men tror dere hun var interessert? Jeg skal glatt innrømme at jeg ble litt satt ut, siden hun spurte direkte om jeg hadde dame og i tillegg ga meg en del andre signaler i tillegg. På en side vil jeg gjerne tro, men på en annen side har det gått til helvete hver gang jeg har opplevd ei jente som er såpass direkte, så ... Skeptisk.
For en 500-lapp: Jeg leste en artikkel på 0330-bloggen om at komplimenter for utseende i bunn og grunn var verdiløse, siden folk gjerne bruker det som en slags standardgreie. Såeh ... hva med komplimenter for personlighet og oppførsel? Jeg får høre til det kjedsommelige at jeg er kul, konge, sjef og en mengde andre superlativer, men jeg har fått hørt det så ofte at jeg begynner å mistenke at det bare er noe folk sier. Innspill for eller imot mottas med takk.
200-kronersspørsmål: Jeg opplever stadig at jenter viser tildels stor interesse, og at de starter en samtale ut av det blå, initierer fysisk kontakt og generelt investerer en del i å holde på oppmerksomheten min, før det etter en stund stopper opp og stemningen raser ganske raskt ned mot nullpunktet. Noen ideer om hvorfor?
-T-