Hvordan gå fra første date til kjæreste?

Started by Studenten, July 20, 2013, 18:44:40 PM

Previous topic - Next topic

Studenten

Dette er kanskje en litt stor sak, men jeg regner med at jeg langt i fra er alene der ute. Det siste halve året har jeg hatt flere jenter som virkelig har vært interessert i meg, men som jeg har klart å fucke det til med. Har klart å klatre å i stigen og får til å skape spenning og interesse, noe som fører til hjemmedater. Men så skjer det noe.

Mitt ønske er å skaffe meg en kvalitetsdame og kjæreste, dette er noe jeg ønsker litt for mye, noe som har ødelagt mange gode sjanser.  Problemet mitt er at jeg viser alt for mye interesse veldig tidlig, særlig etter første natt med jenta. Meldinger via sms og face blir i overkant ivrige. Jeg har jobbet med det, og er blitt bedre, likevel er det noe som svikter. Usikkerhet rundt for mye og for lite interesse svirrer...

Er lei av å famle i mørket hver gang, og se den ene etter den andre miste interesse. Det er som å spille sjakk uten å kunne reglene.

Men, da spør jeg, finnes det noen god mal, en abc, en sjekkliste eller en form for Ingrid Espelid-oppskrift for hvordan man skal gå fram, for å gjøre denne jenta som nå viser en så god interesse om til en kjæreste?

I dette forumet er kanskje norgeseliten og bredden innen sjekking samlet. Det finnes sikkert uendelig mange framgangsmåter og det er individuelt fra jente til jente, men en form for "generelle retningslinjer" må eksistere?

--WTF?--

Jeg er mer og mer overbevist om at noen slik "mal" ikke finnes, ihvertfall ikke en som dekker alle personlighetstyper, verdisyn og livsfaser.

Mulig det var enklere før, da sosiale og kulturelle normer sto sterkere i samfunnet, man hadde færre valgmuligheter og den individuelle friheten var mindre.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Openingherisont

Enig med WTF. Det finnes ikke en generell mal.

Men det virker jo som om du allerede vet litt om hvor problemet ligger.
At du viser for mye interesse i starten. Få deg overflodmentalitet (date mange og hold flere varme ), pluss slapp av ti hakk. Dame kommer etterhvert, man må bare vise litt tålmodighet. I min vennekrets har ikke folk blitt sammen før etter 1-3 mnd, så det kan ta litt tid.

Kan forsovet være at du også har hatt litt uflaks med de jentene du har datet.
Og at  de i utgangspunktet ikke har vært ute etter eller vært klar for et forhold.
Men "who cares", bare å starte på nytt og skaff deg litt valgmuligheter.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.