Så lenge du ikke brenner noen broer ser jeg ikke det store problemet med å prøve seg på de i klassen. Du kommer til å tilbringe mye tid med dem, så hvis det er noen du er skikkelig interessert i er det bare å gå for det. Når man går på samme linje vil man være i samme utvidete vennekrets (og eventuelt nære vennekrets etter hvert) og derfor kan ikke de avvise deg helt og være dust mot deg uten at de kommer i dårlig lys.
Hvis du ender opp med å prøve deg på noen i vennekretsen om noen år er det mer negativt om de ikke har sett deg holde på med noen i det hele tatt enn at du harholdt på med noen. Så lenge du ikke får rykte på deg for å prøve deg på alle (viser at du har lite krav) og er skikkelig douch som bare ditcher dem med en gang går det som regel bra. Ikke hold på med flere damer på samme linje samtidig, det kan det bli drama av.
Hvis du har fadder har du en viss autoritet og da får fadderbarna automatisk mer tillit til deg. Som fadder er man også som regel en del av en sterk gruppe og man viser gjerne at man er trygg og kan hjelpe de stakkars nye studentene som ikke helt vet hva som møter dem.
Hvis du er fadderbarn ville jeg egentlig bare konsentrert meg om å bli kjent med flest mulig på linja. Alt for mange ender opp med å bare henge med det som opprinnelig var faddergruppen sin. De sosiale gruppene blir gjerne litt satt er fadderuka, så det er viktig å finne ut hvem du kan tenke deg å henge med. I etterkant av fadderuka er et godt tips å insje på vors og andre arrangementer. Da blir du fort populær og du kommer til å bli kjent med flere på kort tid og få høyere status. I starten av fadderuka er det gjerne mer fokus på at folk skal bli kjent med byen, studiene og få nye venner. Folk er litt redde for å skille seg ut. Utover i fadderuka blir det gjerne mer villigere og spenninger mellom personer av motsatt kjønn går over til rå klining og hookups. Så gå tidlig rundt og småflørt litt med de du finner tiltrekkende (hook ups og lignende tar du senere i fadderuka, eventuelt rett etter). Da viser du at du har selvtillit i en litt skummel situasjon.
Først og fremst: Fokuser på å ha det gøy. Ikke legg for mye press på resultatene. Alle kommer til å være mottagelige for å bli kjent med deg, så ikke vær redd for å gå bort til den diggeste jenta. "Hei, deg har jeg ikke hilst på/snakket med enda." Vær fornøyd med handlingene dine og at du gjør framskritt. Pusher du deg og samtidig har det gøy vil du komme veldig langt. Kos deg