Bli bedre kjent med ei jeg møtte på busstoppet i dag?

Started by Bozzern, August 27, 2013, 20:18:49 PM

Previous topic - Next topic

Bozzern

I dag på busstoppet på vei hjem fra skolen hilste jeg på ei kjempesøt jente som jeg prata litt med. Når jeg først kom til busstoppet gikk jeg bort på en benk til en kamerat som sto der.  På samme benken satt det ei søt jente rett ovenfor oss som smilte til meg flere ganger og som lo og smilte når jeg sa noe morsomt til kameraten min. Når kameraten min tok sin buss hjem så tenkte jeg at jeg måtte prate med denne jenta.

Bussen var en halv time forsinket så jeg spurte hvem buss hun skulle ta og om hun viste noe om den bussen. Hun skulle ta samme buss. Jeg spurte hvilken linje hun gikk på og satt meg ned ved siden av henne og rakk ut hånda og sa navnet mitt. Hun sa navnet sitt og vi pratet litt om henne og meg. Så ble det litt stille. Litt etterpå spurte hun om en ting til og vi prata bittelitt. Så ble det stille og vi prata ikke mer. Følte ikke at det blei noe kleint ellernoe når det var stille, jeg gikk bare litt rundt og "ventet" på busstoppet. Når bussen våres kom så gikk vi begge innpå bussen. Jeg kunne satt meg bak henne og prøvd å fått til noe mer, men det tenkte jeg ikke på før nå senere og jeg gikk uansett på først og satt meg ned. Når hun gikk smilte hun til meg og sa hadet i det hun gikk ut av bussen.

Vet ikke om hun er noe potensiell kjæreste, men det hadde vært artig å finne ut av. Hva foreslår dere jeg gjør videre? Ser nok henne på busstoppet i morgen hvis jeg tar bussen i stedet for å kjøre. Vet bare fornavnet, og tør faen ikke gjøre noe hvis jeg ser henne på skolen og hun er med noen venninner. Veldig liten kjangse for at jeg ser henne på skolen også.

Håper noen skjønte noe, suger på å forklare...

Jeg går VG2 og hun VG1 hvis noen lurer.

Hadde vært kjempefint om jeg kunne fått et svar før i morgen! :D

VB

Slik du forteller det høres det ut som hun i det minste liker deg. Jeg ville anbefalt deg i det minste å smile til henne på skolen selv om hun er med venninner, ellers er det du burde gjøre selvfølgelig å snakke med henne. Prøv å få samtalen over på andre ting enn skole, enten spør henne rett ut hva hun driver med utenfor skolen eller gjør en antagelse. "Du ser sporty ut, la meg gjette du driver med ..." eller noe i den duren.

Hvis du klarer å vri samtalen over på andre ting utenfor skolen så vil det også være mye lettere å invitere henne til å gjøre noe, hvis du finner ut at dere begge liker det samme kan dere gjøre det sammen. Eller hvis hun gjør noe du synes er interessant kan du prøve det med henne, eller motsatt. Eventuelt bare si rett ut at du liker å snakke med henne og invitere henne med på å gjøre et eller annet.

Ellers hvis samtalen blir stille er det helt lovlig å skifte tema til noe annet, antagelser er nok en gang gull for dette. Ellers er stillhet i samtalen også et fint punkt å flørte litt med øya.

PS. Selv om det lønner seg å ikke være for desperat så lønner det seg også å få ting til å skje relativt fort ellers kan det fort dabbe av eller hun antar at du ikke har baller nok til å få ting til å skje så hun finner noen andre.

Bozzern

Hun gikk på danselinja, så hun driver vel med dans, haha. Aner ikke om jeg kommer til å se henne på skolen i det hele tatt framover. Det går jo en del elever der og vi har ingen felles venner med tanke på at jeg aldri har sett henne før. Er ikke busstoppet et fint sted å prøve ut noe? Hvis jeg ser henne der i morgen, hvordan går jeg fram da? Hvordan skal jeg skaffe meg nummeret hennes, eller i det minste facebook. Hva kan jeg prøve å finne på med henne?

VB

Det der er nok alle ting du må finne ut selv, ingen her kan gi deg en oppskrift på hvordan du skal gå frem. Snakk med henne, finn ut hva hun driver med, foreslå å finne på et eller annet sammen så ta nummeret hvis hun sier ja.

Bare husk at det er masse andre damer der ute, hvis dette ikke går så er ikke det så farlig, du vil garantert finne en ny jente. Så ikke vær redd for å prøve, det dummeste du kan gjøre er å ikke prøve, da lærer du ingenting og det er ingen muligheter for at noe skjer.