Hvordan takle frekke og fyiske gutter blant jenter?

Started by fri90, September 08, 2013, 10:41:07 AM

Previous topic - Next topic

fri90

Jeg hadde en opplevelse i går når jeg var ute som jeg er usikker på hvordan jeg skkulle takle. Jeg skulle gå på do og da jeg sto ved pisuaret og skulle pisse kom det en brå " kjekkas" bort ti meg og begynte å bli spydig og dytte meg fremover mens jeg sto og pissa. Jg ble forbanna og spurte hva han drev med og ba han oppføre seg, men han bare smilte frekt og bare spurte hva jeg skulle gjøre med det. Å begynne å bli fysisk tenkte jeg bare ville gjøre han mer gir for det r tydelig at han vr ute etter bråk, så jeg bare gikk og stilte meg i baren. Han følte etter meg og begynte å skrike å provosere meg og stilte seg ved siden av en jente han tydeligvis var med. Han begynte å fortelle venninna hva han gjorde og kom med replikker " klarte du ikke pisse eller?" og " fortell hu jenta hva som skjedde på dassen" jeg bare fortsette å ignorere det fordi jeg kjente jeg ble forbanna og egentlig ville dra til han og komme med noen frekke kommentarer. Men det som overrasket meg mest var at jenta syns det han gjorde var morsomt og var på hans side. Hun smilte og spurte om jeg skulle ha en tyggis og da jeg skulle ta var den tom og da lo di. Mulig det fikk meg til å virke stakkarslig når jeg bare ignorerer det, men har hørt at det værste man kan gjøre er å begynne å ha oppe garden for d virker man mer usikker. Noen forslag til hvordan man skal takle slike situasjoner med jenter til stede når gutta blir fysiske inne på et utested?

Stemning

Spørre ham hvor det gikk galt i oppveksten... Men serr, du kan helt fint melde han til vaktene og si hva han holder på med så er han ute av stedet resten av kvelden.

fri90

Jeg spurte hva som var galt med han men uansett hvor hardt jeg sa fra fortsatte han så ignorerte han til slutt, men hvorfor i all verden var jenta på hans side og bidro til å prøve å drite meg ut med å gi meg en tom tyggispakke. hadde ikke engang pratet med henne, n bare spurte om jeg skulle ha og uten å si noe tok jeg i mot tyggispakke.

Kunne ha sagt fra til vaktene, men regner med han bare hadde fått en advarsel og at da hadde han enda mere ville prøvd å terget meg.

Knipetak

Det kan hende det er ting med framtoningen din du kan fikse som vil få deg til å se ut som et mindre lett bytte og være med på å forebygge den her typen ting, men mest sannsynlig så er han bare et rasshøl og da må man håndtere det.

Jeg tror det viktigste er å holde seg ureaktiv, og som du sier, ikke gjøre det morsomt for ham. La deg underholde av hans behov for å "ule og slå seg på brystet". Gjesp, se på klokka og spør om han er ferdig snart.

Quote from: fri90 on September 08, 2013, 11:06:59 AM
Kunne ha sagt fra til vaktene, men regner med han bare hadde fått en advarsel og at da hadde han enda mere ville prøvd å terget meg.

Lett å tenke at du er "sladrehank" om du gjør det, men du er ved din fulle rett til å gjøre det. Og ikke bare sånn teoretisk rett, du trenger virkelig ikke finne deg i den driten der. I tillegg gjør du de andre gjestene på stedet en tjeneste :)

Stemning

Quote from: fri90 on September 08, 2013, 11:06:59 AM
Jeg spurte hva som var galt med han men uansett hvor hardt jeg sa fra fortsatte han så ignorerte han til slutt, men hvorfor i all verden var jenta på hans side og bidro til å prøve å drite meg ut med å gi meg en tom tyggispakke. hadde ikke engang pratet med henne, n bare spurte om jeg skulle ha og uten å si noe tok jeg i mot tyggispakke.

Fordi hun også er en usikker dust. Det finnes både dustegutter og dustejenter.

VB

Dette vil komme an på personligheten din, men personlig pleier håndterer jeg bråkete karer med selvironi og gi faen holdning. Hvis noen snakker dritt til meg så er jeg bare enig og ler det bort før jeg går, som regel gir de opp da og finner noen andre å plage i stede. Hvis de fortsetter å prøve å plage meg så vil det ofte slå tilbake på dem når de fortsetter å kaste dritt og jeg bare ler bort alt. Som regel ender det med at folk rundt ler mer av det jeg sier enn det de sier og da har jeg allerede vunnet fordi de blir mer og mer desperate på å prøve å sette meg ut, noe som bare slår negativt tilbake på dem selv.

Eks.
Jeg hadde en gang en kar som var veldig direkte på at han ville sloss, jeg sa bare noe ala "jeg sloss med deg?? Ikke faen, du er mye større enn meg du kommer til å gruse meg". Så trakk jeg meg sakte unna etter det og han stakk å fant noen andre å bråke med.

I din situasjon så tror jeg det var dumt at du reagerte med å bli forbanna første gangen han gjorde noe, det viser han at han kan irritere deg og da vil han fortsette å prøve mye lenger. Jeg tror det viktigste du kan gjøre er å håndtere det annerledes når det skjer, hvis du allerede har blitt forbannet en gang så vil det ikke funke så bra å skifte til selvironi eller en annen strategi. Men med det sagt, med en gang jenta var inne i bildet kunne du begynt med selvironi.

"klarte du ikke pisse eller?"
"nei, det er veldig vanskelig for meg siden pikken min er så liten at jeg sliter med å få et godt tak på den. Men jeg vil ikke at alle jentene skal vite det, så må du ta det opp?" (alt sagt med et lite smil om munnen. Gjerne se på jenta mens du snakker også for å sette han enda mer ut.)

Det var også en god post på et annet norsk forum om dette temaet nylig, men jeg vet ikke om karen som postet den er på dette forumet. Så jeg reposter hans to hovedpoeng for hvordan han handlet lignende situasjoner.

Quote1) Hvis noen slenger dritt eller tester meg, gir jeg dem et komplement for at de er direkte og ærlige. Rett etterpå, mens de responderer på dette komplementet bytter jeg tema.

2) Hvis noen prøver å få meg inn i en negativt ladet diskusjon (eksempelvis dame som ønsker å ejecte meg fra gruppen eller bråkebøtte i taxikø) bare stiller jeg et helt randomt spørsmål for å vippe dem litt av pinnen. Så bare flyr jeg over på en ny samtaletråd. En som handler om dem og ikke meg. Dersom de blir sure, beklager jeg spørsmålet på en veldig glatt måte og komplimenterer dem for å ha gjennomskuet hvor teit jeg er. Da er vi fort over på å prate om dem (igjen), hvilket gjør min posisjon i samtalen bedre.

fri90

Takk for tilbakemeldingene, var noe alla sånt jeg tenkte jeg måtte gjøre, men ble så satt ut.
Men en ting, han fortsatte å være fysisk hele veien bort til baren og når jeg sto der ved å skubbe
meg og gni seg inntil meg, vurderte å å at den litt tilbake å spørre " neimen liker du gutter du?". Og gni meg mot han og si hvor deilig han er og lite som jeg prøver å kysse han for å få han satt ut, men var litt redd det ville gjøre saken være siden jeg følte at jenta i tilegg var på hans side.

Forslag til hvordan man kan trene på å svare raskt for seg i slike situasjoner?. Sjelden jeg opplever sånt på byen så er ikke vant med det.

Knipetak

Quote from: fri90 on September 08, 2013, 11:49:19 AM
Forslag til hvordan man kan trene på å svare raskt for seg i slike situasjoner?. Sjelden jeg opplever sånt på byen så er ikke vant med det.

Da trenger du heller ikke trene så mye på det, imo :)

VB

Quote from: fri90 on September 08, 2013, 11:49:19 AMMen en ting, han fortsatte å være fysisk hele veien bort til baren og når jeg sto der ved å skubbe

Det er vanskelig å si sikkert, men jeg tror dette har mye med hvordan du reagerte i første omgang. Han testet deg for å se om han kunne irritere deg, du responderte på den måten han ville, derfor fortsatte han. Hvis du hadde reagert bedre første gangen er det mye mulig han hadde gitt opp med en gang.

Quote from: fri90 on September 08, 2013, 11:49:19 AMvurderte å å at den litt tilbake å spørre " neimen liker du gutter du?".

Det er sikkert verdt å prøve, selv om jeg ikke ville blitt for fysisk og holdt meg til det verbale. Mulig tatt han på skulderen eller noe sånt, uansett jeg tror at hvis han er fysisk, følger etter deg og ikke gir seg ville jeg tatt rådet til de andre her å gått å funnet en vakt. Hvis han er så innpåsliten og aggressiv så er det ofte lite som vil fungere.

Ellers ville jeg bare gått til mine egne venner hvis du var der med flere folk, lite sannsynlig at han tørr å følge etter deg å være frekk når du har venner rundt deg. I det minste vil du da ha folk du kan prate med og bare ignorere han.

Quote from: fri90 on September 08, 2013, 11:49:19 AMForslag til hvordan man kan trene på å svare raskt for seg i slike situasjoner?. Sjelden jeg opplever sånt på byen så er ikke vant med det.

Hvis du har guttevenner så er det vel bare å oppføre seg som gutter flest rundt dem, vær rappkjefta og frekk. Måten jeg lærte meg å bli kjapp på kommentarene var gjennom flere venner i oppveksten som jeg snakket mye vennskapelig dritt med.

fri90

Var ute alene, så jeg forlot stedet.. Orket ikke å la meg bli dratt ned av han.  Men jeg skjønner ikke hvorfor jenta var på hans side? Jeg hadde ikke snakket med henne i det hele tatt bare sto i baren også spurte hun om jeg skulle ha en tyggis og så lo hun og han av meg når den var tom. Di var tydeligvis venner og jeg hadde ikke svart noe på hva han sa så han sto bare der å snakka drit til meg mens jeg ikke reagerte..

Stemning

Fordi de begge er duster. Legg det fra deg, det der skjer sjelden.

Bozzern

vinnersmilet

Sånne situasjoner oppstår på byen ofte og etterhvert lærer du å se dem komme og å spille dem slik du vil. Her blir det anbefalt mye som går ut på å overse, tolerere og "make nothing of it".

Jeg vil bare si at det går an å være proaktiv også. På samme måte som det å ha suksess med det "beste" settet 5 minutter etter at du kommer inn på sted x gir deg en presence og en boost, så gir det deg det samme å detonere den største truslen først.

Med det så mener jeg ikke at du skal klapse den første MC-fyren du ser på ryggen og si "halla kompis!" i det du kommer inn... du vil ofte legge merke til de samme personene som alle andre merker til, det er en grunn til at du gjør det. Det betyr bare at du har sosiale antenner. Vær kul mot de nørde før de er ukule mot deg, esse.

Ofte vil de skumleste/klisjébråkebassene bare ha litt oppmerksomhet når de tilsynelatende starter noe. Da funker dette med å være laidback og kul tilbake, og ikke gjøre noe big deal ut av litt mas. Andre ganger har de noe på hjerte og er vant til at folk hører på dem fordi de "command respect" blandt sin omgangskrets. Ja, han legger beslag på din tid men ofte setter han pris på det også.

Det kan slå ut både negativt og positivt å bli sett med dem, men i de tilfellene der folk ser at du er i stand til å snakke med alle og du virker som å ha samme gruppetilhørighet så er det positivt.

En annen ting som ble nevnt her er hva du utstråler. Jeg tenker at han fyren må ha sett på deg som lett bytte eller svak siden han plager deg hele veien ut av do. Det er ikke så mye å gjøre med det hvis man faktisk er et lett bytte, enten sosialt eller fysisk. Da må du huske at han er underlagt samme sosiale rammer som deg, blir han sett gjørende noe som ikke passer seg så blir han også dømt nord og ned. Ikke vær uten allierte på stedet, man stiller sterkere med kompiser og venner rundt seg. Det krever store baller og tilstedeværelse når man er i mindretall men så fremstår man jo dertil bedre når man klarer det. Ikke forbli i en situasjon der den andre har overtaket og presser deg, flytt scenarioet heller vekk.

edit:
På utesteder er det bartenderen og dørvaktene som sitter med mye situasjonell autoritet. Den som kommer godt ut av det med disse og da lengre enn de den mest grunnleggende sosiale interaksjonen blir lagt merke til. Oversettelse: vær inne med de som er inne. Folk sparker nedover mest, oppover minst.

Bleu

Quote from: fri90 on September 08, 2013, 10:41:07 AM
Men det som overrasket meg mest var at jenta syns det han gjorde var morsomt og var på hans side. Hun smilte og spurte om jeg skulle ha en tyggis og da jeg skulle ta var den tom og da lo di.

Jenter kan være dritt folk de også. Tror det som var vippepinnen hær var at du følte irritasjon mot han. Prat med vaktene neste gang noen begynner å skubbe deg eller noe sånt.

Og ja jo.. det er mange måter å takle sånne ting på. Det er bare at sånt må tilpasses situasjon osv.. og det å få fyren kastet ut hvis han er en dritt er jo slettes ikke dumt.

Fikk to karer kastet ut fordi de ikke ville la meg og venninene mine være i fred for ca en måned siden. jeg satt med to venninner ved et bord så kommer det to karer og setter seg ned og prøver seg på de.. greit nok det.. men de ødelegger skikkelig for seg selv og blir ganske raskt ufine.. så da ber vi de om å gå.. de nekter. Greit. Dørvakt! bye bye.

Stanley

Står det ikke opp og ned i mente på 0330-bloggen at all aggressivitet EGENTLIG er usikkerhet?

Hvorfor egentlig... liksom... bry seg?
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.