Hva er du nysgjerrig på?

Started by Reas, December 26, 2013, 00:01:57 AM

Previous topic - Next topic

Reas

Hva er du nysgjerrig på når du møter en ny person? Hva må du vite om en person når du først møter dem?

Openingherisont

Før jeg møter noen, så ser jeg bare etter om de kan bidra til å lage god stemning og i samtalene. Altså en som byr litt på seg selv.
Er vanskelig å få et realistisk inntrykk av ei ved å kun ha kontakt over chat eller melding, om man ikke har hilst på hverandre ansikt til ansikt før.

Når jeg først møter jenta, så ser jeg primært etter felles verdier, humor og interesser. Om vi deler mye av dette, så er jeg litt nysgjerrig på fremtidige planer og forholdet til familie/venner. Også synes jeg at det er trivelig å prate om bardomsminner (altså mine også), og da kan man jo også finne ut litt om den andre.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

pickupnewb

empati..dette kan jo ta litt tid å finne ut av, men et viktig trekk. som at personen er lett å prate med.

kjemi er også viktig

Greeneyed

Enig i at empati er viktig!
Og verdier. Dette er selvsagt viktigere med tanke på om en person er kjærestemateriale eller ikke enn om det bare er snakk om en engangsgreie eller litt uforpliktende moro. Likevel skal jeg innrømme at jeg på fylla en gang (på rommet mitt, halvveis avkledt) sa setningen "Nei, hallo, jeg ligger ikke med en som stemmer Frp!". Ansiktsuttrykket hans da ... Ah, så ubetalelig. (Beklager digresjonen.)

Ellers teller det også hvordan man er i sosiale situasjoner, om det er en vennene mine vil like, om han har humor (og hva slags humor), om han tar seg selv høytidelig etc. Også enig i at barndomsminner kan være gøy å snakke om, og eventuelt felles interesser. Det kan også være interessant å se hvordan en person snakker, hva slags historier han forteller og hvordan han fremstiller seg selv.

Openingherisont

Quote from: Greeneyed on December 28, 2013, 01:25:18 AM
Likevel skal jeg innrømme at jeg på fylla en gang (på rommet mitt, halvveis avkledt) sa setningen "Nei, hallo, jeg ligger ikke med en som stemmer Frp!". Ansiktsuttrykket hans da ... Ah, så ubetalelig.
Haha...den digresjonen likte jeg. Må innrømme at jeg har vært i samme situasjon selv og tenkt; "herregud for noen ræva holdninger hun her har! Du fortjener ikke mer enn ett halvhjerta knull!"
I will do it, but i will not enjoy it.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.