Hjelp meg å forstå

Started by doffy31, February 15, 2014, 16:54:51 PM

Previous topic - Next topic

doffy31

Hei, i det siste har jeg lagt merke til at en jente jeg liker har vist meg tegn på at hun liker meg også (utvidede pupiller og biting i lippen) men dette er ikke problemet.
Er det negativt når du hørrer fra en kompis av deg at den jenta vet du prøver å "sjekke henne opp" og forteller dette til veninnene sine som forteller det til kjæresten til vennen min ? er dette negativt, for det virker litt negativt på måten kompisen min la det frem på.
og hvorfor er det slik at å være vennlig blir sett på som å "sjekke noen opp" ? Litt irriterende når dette ikke er intensjonene dine til å begynne med iallefall.

Tusen hjertelig takk for eventuelle svar :)

-Doffy

--WTF?--

Quote from: doffy31 on February 15, 2014, 16:54:51 PM
og hvorfor er det slik at å være vennlig blir sett på som å "sjekke noen opp" ? Litt irriterende når dette ikke er intensjonene dine til å begynne med iallefall.

Det er på grunn av ulike sosiale skript, altså kulturbestemte "adferdsregler". De fleste mennesker har ikke noe bevisst forhold til det, de følger bare normen i miljøet de befinner seg. Dette fører selvfølgelig til en del misforståelser og frustrasjoner når folk fra ulike miljøer og kulturer møtes.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Anders GV

Quoteog hvorfor er det slik at å være vennlig blir sett på som å "sjekke noen opp" ? Litt irriterende når dette ikke er intensjonene dine til å begynne med iallefall.
Du er keen og hun er keen. Hun skjønner at du også er keen, men gjør ikke noe --> negativt.

doffy31

Quote from: Anders GV on February 15, 2014, 19:14:58 PM
Quoteog hvorfor er det slik at å være vennlig blir sett på som å "sjekke noen opp" ? Litt irriterende når dette ikke er intensjonene dine til å begynne med iallefall.
Du er keen og hun er keen. Hun skjønner at du også er keen, men gjør ikke noe --> negativt.
Sv: Hjelp meg å forstå
« Svar #3 på: Februar 15, 2014, 23:13:49 pm »
SvarSitatRedigerRedigerSlettSlett
Så det du sier er at det er negativt at hun ikke gjør noe med det eller meg ? Burde jeg bare fortsette selv om hun nevner det for veninnene sine?

Anders GV

QuoteSå det du sier er at det er negativt at hun ikke gjør noe med det eller meg ?
Negativt at du ikke gjør noe.

QuoteBurde jeg bare fortsette selv om hun nevner det for veninnene sine?
Hva har du å tape?

doffy31

Quote from: Anders GV on February 17, 2014, 00:01:31 AM
QuoteSå det du sier er at det er negativt at hun ikke gjør noe med det eller meg ?
Negativt at du ikke gjør noe.

QuoteBurde jeg bare fortsette selv om hun nevner det for veninnene sine?
Hva har du å tape?
Er bare redd for pinlige situasjoner og baksnakking

dagligvare

Quote from: doffy31 on February 20, 2014, 10:31:02 AM
Er bare redd for pinlige situasjoner og baksnakking

Baksnakkingen foregår tydeligvis allerede. De vet at du liker henne og at du er for kylling til å gjøre noe med det. Det er pinlig det.

Love

Vi jenter liker oppriktige tilbakemeldinger, ikke bare spill (det gjennomskues ofte selv om vi kan spille med hvis vi liker personen) Om du har henne på tomannshånd på dagtid i en avslappet setting, over en kaffe eller noe, kan du si hva kompisen din sa og at du ikke liker baksnakking. 1. du skårer ved å ta opp et betent tema (du er modig) og 2.du skårer ved at du har gode verdier (er i mot baksnakking). Så kan du si at du liker henne men at det er opp til henne, takke for kaffen og sørge for litt kjemi ved en klem eller noe annet som gir henne en god følelse..... Jenter gir ofte gutter de liker mange sjanser, og setter pris på oppmerksomhet :)