Følg Prosessen tidlig på kvelden

Started by FatBoy, March 18, 2014, 12:05:49 PM

Previous topic - Next topic

FatBoy

Cold approach:
Etter en litt dårlig kveld sist jeg var ute:

En ting jeg legger merke til er at jeg til tross for å ha vært i dette "gamet" i mange år, ofte føler meg i asosialt modus eller "ute av state" eller sjenert osv på begynnelsen av kvelden.
Kanskje jeg ser noen drithotte chicks med en gang jeg kommer inn i lokalet, og failer å approache fordi jeg tenker at jeg skal "spare dem til senere når jeg er i state"/(eller, den andre siden av den samme mynten: "jeg er ikke i "state" så det kommer ikke til å fungere") istedet for å bare stupe inn som jeg vet jeg burde.
-Eller at jeg er usikker på "hvem kjenner hvem?" og blir litt intimidated, det ser ut som alle har det gøy og at jeg er "den fremmede".
-"Nei her er det bare "seated sets" eller "nei her er det så få, så det blir så VELDIG synlig hva jeg prøver på"
-Frykt for at hun skal ha type som blir sur.
-Eller at jeg har et bilde av hvem jeg er (mr motherfuckin cool :) ) som jeg ikke vil ødelegge ved å risikere blowouts.
-"Vente til senere"
-Eller jeg tenker at "nei nå nølte jeg litt for lenge så nå er det for sent" og dermed avstår.
-Rovdyr-mindset (må sjekke opp) istedet for å bare være tilstede i øyeblikket og være kul mot folk å se hva som utfolder seg på en ikke-passiv måte (altså gi vs ta).
-"Hun (og hele lokalet) kommer til å vite at jeg prøver å sjekke henne opp"
-Passivitet.

Greia er at disse negative tankene kommer krypende inn uansett.  "Approach Anxiety" forsvinner aldri helt for mange, inkludert meg selv (selvom det blir lettere). Å kvitte seg med "AA" bør ikke nødvendigvis være et mål. Man må bare lære seg å leve med det, og gjennomføre prosessen uansett. (Som jo forsåvidt er den eneste måten å bli nummen mot AA) -Vite at det er hjernen din som spiller deg et puss. Som en artist som går på scena, man blir alltid nervøs på forhånd, selvom man har gjort det tusen ganger før.
Så går man ut og gjør sitt beste.
Jeg liker tankegangen "haha dette blir pinlig, lets go". Da tar man seg selv ikke så høytidlig.
For om man stopper opp og tenker, hva er det man virkelig kjenner? Litt sommerfugler i magen?
Men når man står der, så kjennes de sommerfuglene ganske jævlige ut, ikke sant? :)
En øvelse man kan gjøre er å beskrive med ord hva man føler. F eks, "sitring i mellomgulvet"
Og så spørre seg, "skal jeg virkelig ikke gå opp til hun der fordi "sitrer i mellomgulvet"..? Wtf?
(PS Dette skjer meg ofte og, jeg gjør narr av den feige delen av meg selv her)

Så da er spørsmålet, hvilke "veivalg" tar man for å få en bra kveld vs en dårlig?
Om jeg bare hopper i det tidlig på kvelden TIL TROSS for negative følelser inni meg, vil jeg få hjernen min til å bryte ut av de negative tankene og forstå at det ikke er en big deal. Ingen banket meg opp, ingen lo av meg (og om noen lo av meg, hva så?), ingen bryr seg. Jeg vil da tillate meg å være friere i måten jeg er på, uten frykt.
Om jeg derimot velger å ikke gjøre noe (som også er et valg) så vil hjernen min fremdeles være låst, ufri. Ingenting motbeviser tankene så handlingene forblir kongruent med tankene om at man ikke er nok o.l, altså man forblir passiv.

Derfor, JUST DO IT!
Til tross for negative følelser eller tanker.
Hopp i det.

Noen ting man kan gjøre:
-Åpne folk på gata på vei til utestedet for å "varme opp"
-åpne de første jentene du ser inne på utestedet asap
-ikke la det gå lang tid mellom hvert "sett"
-bruke høy stemme eller ta stor plass eller gjøre "teite ting", og la hjernen din se at det er greit.
-prikke jenter på skulderen og bare stå der og:
-se på henne uten å si noe. (gøy)
-Vinke som en retard (gøy)
-le som en sjørøver (gøy)

Noen mindsets:
-Jeg bare hopper i det
-"watch me"
-hvordan kan jeg gjøre dette gøy?
-Det er gøy å se dum ut
-Jeg skal bare hilse på folk og være sosial (tar presset av, fjerner rovdyr-innstillingen der du må se resultater med dama for å føle deg bra, framfor å bare komme deg i sosial modus)
-Det er ingen som husker dette om en uke.
-Dette kan bli en bra historie
-det pleier aldri å bli så ille som jeg trodde på forhånd

Om du har en wing kan dere pushe hverandre litt med små challenges, og le (godhjertet) av hverandres blowouts.

En dårlig kveld for meg handler om om jeg gjorde det jeg skulle og kan gi meg selv klapp på skulderen, ikke så mye om eksterne resultater. Hva jeg prøvde på, ikke nødvendigvis hva jeg fikk til. Det føles jævlig å skuffe seg selv ved å ikke prøve på noenting, og ikke nærme seg sitt potensiale. Og det føles godt å vite at man prøvde sitt beste, og at man er rikere på erfaring, og ett skritt nærmere målet.

Så, hopp i det tidlig på kvelden for å få snøballen til å rulle for din egen del. Ikke vent og la hjernen din dikte opp unnskyldninger.

Og så er det det å faktisk gjøre det da...
;)

Peace.
FatBwoii

Potet

Knallbra innlegg! Det som er den store faren med å lese for mye teori (og sitte for mye på forum og diskutere sjekking, tihi) er at man blir for mye stuck i hodet og gjør det alt for komplisert for seg selv. Så lenge man har rett innstilling og prøver å holde det enkelt minimerer det AA. For mye teori kan gjøre at du setter for mye krav til deg selv for hvor bra interaksjonen skal være og hvor smooth det kommer til å gå. Fellen som jeg gikk i var at jeg absolutt skulle lære meg alle triks i boka og kunne alle samtaleteknikker. Min største frykt var at jeg skulle bli ansett som kjedelig eller at samtalen skulle gå helt tom. Jeg kompenserte med å lese masse teori....resultat: Bare kaos og det ble så mye info å huske på at jeg aldri gikk bort eller at jeg glemte basisen. Heldigvis er det slik at det ikke skal så mye til for at jenta skal like deg, og det handler mer om å unngå de største fellene enn å framstå som James Bond. Det går ikke ann å planlegge helt til minste detalj hvordan du skal klare å sjekke henne opp, og du trenger ikke hundrevis av strategier for enhver situasjon. Hold deg til det enkle. Når du først er i samtalen er det bedre i følge noen enkle tankesett enn at du skal tenke på mye kompleks som du ikke klarer å huske når du er i kampens hete.

Det viktigste for framgang er at man faktisk gjør et forsøk, og det er her de aller fleste failer: Enten drikker de seg til mot og først prøver seg når de er dritings (og så blir de avvist fordi de er for fulle og bruker avvisning som bevis på at de har null game og hvorfor de hater å prøve seg på jenter) eller så blir det et veldig halvhjertet og desperat forsøk helt på slutten av kvelden bare for å ha gjort et forsøk (been there flere ganger. det er bedre enn ingenting, men man får ingen ordentlig framgang når man ikke går helhjertet inn for det, og jenter legger fort merke til det hvis du har lurket mye rundt henne og sett mye på henne i løpet av kvelden uten å gjøre noe med det når du helt tydelig er interessert).

Noen flere mindsets/teknikker før du approacher som kan være nyttige utenom de FatBoy nevner:
- Nå skal du få lærdom og komme nærmere målet ditt.
- Kødd, ha det gøy og nyt prosessen. Du når aldri målet ditt om du ikke har det gøy på veien. Feir når du når små delmål. Vær fornøyd med handlingen du gjorde. Det vil i mange tilfeller være nok til å kompensere for manglende resultat.
- Se på det positve, og le av deg selv. Etter hvert når du blir avvist kommer du til å bli mer og mer hardhudet, og du finner etter hvert ut hvor lite ille det er å bli avvist.  Kanskje du får en kjempemorsom avvisningshistorie å fortelle? [PS: Det kommer aldri til å skje at kjæresten banker deg opp eller hele venninegjengen skrattler av hvor stusselig du er og alt det der du frykter. Det skjer kun i film] Eller kanskje det viser seg at hun er drømmedama som er like nerdete som deg?
- Det du har å vinne overgår i veldig stor grad det du har å tape, problemet er bare det negative kommer først og derfor ønsker folk å unngå det. Når det kommer til jenter vil de fleste heller ha en liten premie hvis man har minimal risk enn en større premie med litt risk (og det selv hvis premien er VELDIG mye større). Noen ganger klikker man helt med personen og hele veien fra åpning til seng blir kjempelett og naturlig. Det finner du først ut når du begynner å snakke med henne.
- Hvis du gjør noe skikkelig drøyt / driter deg ut tidligere på kvelden vil alt annet senere på kvelden virke mye mindre ille. Dette er nok ikke et triks som passer for alle, men hvis du vet du er hardhudet og klarer å le av deg selv er dette kjempebra for å kickstarte kvelden.
- Det veldig mye randomsness involvert når du sjekker opp en jenta. Altså, det er VELDIG mye du ikke kan gjøre noe med - selv hvis alt det du gjør er perfekt. Det gjør det vanskelig å si hva man gjorde galt og riktig i en interaksjon og trengs derfor øvelse til / hjelp fra andre. Men poenget jeg skal komme med her er at du ikke skal ta tungt på avvisninger, fordi du sjeldent vet hvorfor du blir avvist. Det hele handler om hvor mye tiltrekning, tillit og verdi du skaper gitt konteksten og timingen approachen gjøres på. Kontekst og timing har veldig mye å si, og er noe du i liten grad kan styre. Du må prøve å gjøre det beste ut av situasjonen, men det er ofte det ikke engang er nok. OG ikke minst, en avvisning er bare er midlertidig nei. PS: Det store elementet av randomness betyr ikke at du alltid kan skylde på tilfeldigheter som grunn til avvisning, men betyr at du ikke skal være så hard på deg selv og godta at visse omstendigheter kan gjøre at du blir veldig mye vanskeligere eller lettere å hooke med henne.
- Man puller få jenter på kvelden uansett (få som blir med deg hjem når de akkurat har kommet på utestedet), så fokuser på å komme i riktig modus. Det gjøres ved å bygge MOMENT som egentlig er akkurat det FatBoy snakker om.

Kort fortalt: Test ut enkeltvis hvilke mindsets som funker best for deg før du går bort til jenta, og så bruk AKTIVT kun de 2-3 som funker best for deg. Da blir du mindre stuck i tenkemodus og klarer å få ballen til å rulle. Når momentet ruller og den sosiale muskelen er varmet opp går mye av seg selv og det holder i stor grad å ha riktige mindsets for interaksjonen.

Forslag til mindsets UNDER samtale (kan sikkert dele noen av disse mindsetsene inn i mindre mindsets):
- Overflod: Hva ville en som hadde stor tilgang av digge jenter gjort i denne situasjonen (hindrer at du handler needy)? Spørr om hun har egenskaper du ser etter i en jente (det viser at du er en chooser, du utfordrer henne OG det gjør at du fortere kan luke henne ut om hun ikke er noe for deg). KORT FORTALT: Hva ville den framtidige supersjekkeren i deg gjort i denne situasjonen?
- Self Amused/komfortabel: Ha det gøy. Si og gjør et du synes er gøy. Vær selvironisk og vær lite selvhøytidelig. La deg tulle med, men ta også litt uskyldig igjen. Det er viktig at du tørr å erte med henne litt, men husk at du må gi henne mer positiv feedback enn negativ. Mange blir revet med av entusiasmen og energien din selv om de nødvendigvis ikke liker humoren i seg selv. Bare det at du tørr å være deg selv vil være et stort pluss siden det viser at du er komfortabel i sosiale settinger (les: selvtillit). Har du det gøy vil kroppspråket ditt automatisk bli bedre. Pass på så du ikke blir dancing clown. Da snakker jenta med deg først og fremst fordi du er morsom, og ikke fordi du er tiltrekkende. KORT FORTALT: Utstrål selvsikkerhet. For noen vil det kanskje funke bedre å være mer rolig om det er din egentlig stil. Ikke prøv å være en person du ikke er. Det viktigste her er at du har liten lav terskel for å kødde med henne som med bestevennen din. Har du ikke et køddent forhold med vennene dine er nok en mer rolig (og komfortabel) approach løsningen for deg. Særlig i starten av samtalen er det viktig at man viser at man komfortabel/selvsikker, for da er de gjerne mer skeptiske til deg som vi nordmenn gjerne er med randoms.
- Go First: Anta at hun er tiltrukket og ikke vær redd for å vise at du er det. For de fineste jenten gjelder det at du må ta første steget. Dette pga f.eks. kjønnsroller, hun kanskje tester om du er mann nok, hun kanskje egentlig er sjenert og/eller hun har andre valgmuligheter slik at hun ikke trenger å pushe for å få seg noe. Bruk teknikker for å få henne tiltrukket (hva du sier kommer langt ned på lista over hva som er det viktigste). Hvis du ikke kommer inn på sexuelle teamer/kommer med noen seksuelle kommentarer vil ofte hun ikke gjøre det, men hvis du nevner det først fortsetter hun gjerne. Det er sjeldent at hun hinter til nach (selv om hun veldig gjerne vil), men hvis du hinter til det og gir henne en unnskyldning for å dra vil hun oftere bli med. I enda større grad gjelder go first når dere kommer alene på rommet. Det har skjedd med meg og flere av mine venner at man har vært alene på rommet med jenta, men det ikke skjedde noe mer fordi den den parten ventet på at den andre parten skulle ta intiativ. KORT FORTALT: ESKALER og LED enten verbalt eller fysisk. Hvis man ikke er vant med å lede er det ganske skummelt i starten og kommer kanskje til å føles litt klønete og som et stort steg å ta. Bare led (anta hun vil. rolige, jevne bevegelser med øyekontakt - ikke tving henne veldig fysisk for da kommer automatisk motstand), og selv om denne gangen blir klønete og fail, vil det gå bedre neste gang. Fokuser hele tiden på et lite steg framover: Komme tettere innpå henne, få spenning/tiltreknig inn i samtalen, isolere, kyss?, komme seg ut av utestedet sammen/tlf/facebook, nattmat/date, hjem til deg/henne, komme seg alene på rom, kyss, få av ett plagg o.s.v.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

alfakrøll

Fatboy: Morsomt at det er flere som har samme greien. Hvordan får du ork nok til å begynne å åpne folk på gaten? Gjør du dette før du kommer på første utested?

Det er fort gjort å ende opp med for mye innabords hvis man sitter på en bar et sted. Det er seint, man er trøtt, og man vil helst hjem og sove. Da er det lett å gripe til alkoholen. Fram til ca får lett bort mye tid på oppmerksomhetshorer, damer som er forlovet, har kjærester osv.

Potet: Det med å "lurke rundt henne uten å gjøre noe" som du skriver, det blir jo fort et problem hvis man oppholder seg på ett utested hele kvelden. Er løsningen å bar-hoppe ofte? Evt ligge lavt frem til 02.00? Evt ta oppvarmingen et sted og sjekkingen et annet?