Rebounds..Spørsmål til gutta

Started by Frk sky, April 15, 2014, 00:50:11 AM

Previous topic - Next topic

Frk sky

Noen spørsmål til gutta:

1. Hva er ditt syn på dette med "rebound"? Tar du med deg en hjem for natten, eller kan du holde på med en over lengre tid? Har du flere, eller en litt mer spesiell?
2. Hvor lang tid tar det før du er klar for noe mer enn en flørt?
3. Hvordan kan en jente vite om hun bare er en rebound?

Vet at dette er noe som vil variere veldig fra person til person. Men jeg spør fordi jeg er nysgjerrig på å få litt forskjellige synspunkter, men også fordi jeg ikke helt klarer å skjønne om det er rebound jeg er for fyren jeg holder på med nå.

Jenter må gjerne komme med synspunkter og erfaringer så klart :)

dagligvare

1. For de fleste gutter så er ikke det en aktuell problemstilling å ha mange forskjellige elskere. Gutter har ikke fri tilgang til sexpartnere på samme måte som jenter. Hvis en gutt har mulighet til å få en fast sexpartner så vil han sannsynligvis ta muligheten.
2. Kommer helt an på. Ikke noe fasitsvar.
3. Om han inviterer deg med på ting sammen med hans venner, og vil være med deg og treffe dine venner så tyder det på at dere er et steg nærmere et forhold.

Knipetak

Tror dette er veldig individuelt og vil komme an på både den individuelle gutten, og begge jentene i spørsmålet...

1) Tror f.eks. de fleste vil være glad for å ta med seg noen for natten, men kanskje gladere for å ha noe litt lenger hvis det er noen man liker litt (men noen man ikke bryr seg om for 1 natt er fortsatt bedre enn ingenting). Noe litt lenger kan vel også være mer virkningsfullt som rebound, litt avhengig av hva man liker.

2) Dette er så helt utrolig spesifikt for hvert avsluttede forhold.

3) Du vil etter hvert merke det i form av om han investerer emosjonelt eller ikke, tror jeg. Hvor lenge har dere møttes?

Lego

Quote from: dagligvare on April 15, 2014, 09:58:43 AM
1. For de fleste gutter så er ikke det en aktuell problemstilling å ha mange forskjellige elskere. Gutter har ikke fri tilgang til sexpartnere på samme måte som jenter. Hvis en gutt har mulighet til å få en fast sexpartner så vil han sannsynligvis ta muligheten.
Bullshit!  ;)

Edit: Var litt kjapp...leste nå "de fleste gutter"... Men det er fremdeles ikke lurt å sette folk i bås.

For å svare på spørsmålene:
1. Begge deler!
Er det rett ut fra et forhold, så kommer det litt ann på hvordan forholdet ble avsluttet. Feks hvem gikk, hvor mye sorg/følelser sitter igjen. Uansett vanskelig å generalisere.

2. Individuelt (se svar 1.)

3. Snakk med fyren! Dersom dere har kjent hverandre lenge, er det kanskje på tide med en samtale uansett...?
- Lek med Lego

Frk sky

Skjønner at jeg ikke kan få noen fasitsvar her! :) det er jeg ikke ute etter heller. Ville bare høre hva dere synes. Jeg tror desverre at jeg faller innenfor rebound-kategorien. Har møttes jevnt i 2,5 mnd. 1,5 mnd etter bruddet hans (som jeg forøvrig ikke vet så mye om). Er det greit å ta en samtale rundt dette snart? En grei måte å ta det opp på? Jeg føler meg nemlig klar for noe langvarig og stabilt nå, og vil ikke satse på denne mannen om dette ikke er tilfellet for han. Takk for input! :)

ClawLife

Det er jo bare til å spørre han? Såpass med kommunikasjon må dere ha etter nesten 3 mnd. Ikke gjør noe drama ut av det, bare spør han på det grunnlaget du oppgir her.

Frk sky

Jo, det er vel kanskje så enkelt!

Knipetak

Tror jeg ville tenkt litt på hvordan jeg hadde ordlagt meg. Det er ikke sikkert han har tenkt på deg som en rebound i det hele tatt, og da er det døvt å få det spørsmålet (det sår tvil hos han som ikke er formålstjenlig for deg i det hele tatt).

Tipper det er noe på usminket.no om dette (ikke spesifikt for rebound, men for å peile hvor emosjonelt investert han er og vise tilgjengelighet for å ta det videre).