Rådløs og frustrert

Started by Thomass, July 30, 2014, 01:27:22 AM

Previous topic - Next topic

Thomass

Hei!

Ny på forumet, men fulgt med på 0330 gode vibber bloggen en god stund.

Jeg skriver her fordi jeg er kommet i en utrolig frustrerende situasjon. Jeg har alltid hatt ok drag på damer og de fleste kjærstene mine har vært veldig flotte jenter (ser bedre ut enn meg). Etter at et lengre forhold tok slutt for et par år siden og jeg flyttet inn til Oslo ble jeg etterhvert medlem på match.com. Begynte samtidig å lese 0330 bloggen, brukte tipsene derifra og følte jeg hadde en god flyt og ble tryggere og tryggere på å date på denne måten. Hadde noen hyggelige dater, fikk et par ligg, noen kyss og noen korte forhold med et par jenter før jeg etterhvert traff ei utrolig nydelig jente som alt stemte med. Vi var sammen i ca et år før det ble slutt delvis pga lang avstand. Etter det tok jeg en liten date pause før jeg igjen meldte meg inn på match.com i fjor sommer. Denne gangen gikk det over all forventning. Og det neste halvåret følte jeg at jeg hadde skikkelig draget på damer. God stemning på de aller fleste datene og jeg fikk veldig ofte en sms tilbake rett etter daten var over om at hun gjerne ville møtes igjen. Lå med flere av dem uten at det ble så mye mer. På slutten av året traff jeg ei jeg virkelig likte. Alt stemte og jeg så virkelig for meg å bli gammel med henne. Vi datet noen måneder, men jeg følte mer og mer at jeg ikke fikk gjengjeldt de riktige følelsene fra henne og tilslutt fikk jeg vite i mars i år at hun hadde vært utro. Det knuste meg litt.

Hvis du fortsatt leser så kommer problemet mitt her ;) Jeg meldte meg da inn på tinder og brukte bare i mindre grad match.com. Fikk masse treff på tinder og har gått ut med en hel haug med jenter siden mars. Men! Det funker bare ikke mer! De fleste datene er dårlige. Smådårlig stemning. Kjedelige.(Slik var det aldri før). Og de datene jeg har likt har avvist meg hvis jeg har spurt om å treffes igjen. Altså ikke engang fått en date nr 2 siden mars. Jeg føler jeg mister all selvtilliten av dette og klarer ikke å finne ut hva jeg gjør feil... Ingenting i livet mitt har forandret seg nevneverdig og ihvertfall ikke til det dårligere. Og jeg føler ihvertfall at jeg oppfører meg mer eller mindre likt nå som jeg gjorde for under et år siden. Det eneste som er forskjellig er at jentene er fra tinder og ikke match.com, men man skulle jo tro det var nogenlunde samme jentene..?

Noen som har vært i samme situasjon eller ser noe i dette som jeg ikke ser? Vet ikke om det går ann å svare på dette, men var ihvertfall deilig å få lufta frustrasjonen litt. Holder på å bli gal.

På forhånd takk :)

Frustrertmann33 aka Thomas

Lisa

Tinder og Match har ulike jenter. Jentene på match er helt sikkert på tinder også, i tillegg har tinder mange jenter som ikke er så opptatt av, og interessert i, nettdating. Jenter som aldri ville brukt tid på å registrert seg på match.com.

Jo større barriere det er å skaffe seg nrttprofil, jo ferre medlemmer, til gjengjeld øker seriøsiteten til medlemmene.

bareAre

Tinder har nok brutt ned barrierene for nettdating og gjort at mange flere går på date. Dermed tror jeg at også jentene stiller større krav til datene og kanskje også byr mindre på seg selv med resultat at event. kjemi ikke kommer frem i lyset. Det betyr bare at du må møte flere før du får match :)

Thomass

Det er nok mye riktig i det dere sier. Jeg skal ihvertfall gå tilbake til match for en stund og se om jeg har bedre lykke der ;)
Ellers har jeg seriøst begynnt å vurdere å prøve meg på bootcampen for å ta det et steg videre.

bareAre

Hvorfor så opptatt av Match? Litt nyskjerrig.. Sukker har langt flere norske medlemmer og koster mindre (sist jeg sjekket, men det er lenge siden nå).

Thomass

Hehe, ja si det. Det var det første jeg meldte meg inn i før jeg visste at sukker eksisterte. Så det er vel bare blitt sånn.
Har alltid hatt inntrykk av at sukker er mye mer komplisert i forhold til å lage profil etc, men det er sikkert bare mine fordommer :)

Knipetak

Kan det hende at bruddet med hun dama fortsatt legger en demper på mojoen din på en litt subtil måte?

BenBones

Quote from: Thomass on July 30, 2014, 01:27:22 AM
Ingenting i livet mitt har forandret seg nevneverdig og ihvertfall ikke til det dårligere. Og jeg føler ihvertfall at jeg oppfører meg mer eller mindre likt nå som jeg gjorde for under et år siden.

Kan det hende du TENKER annerledes ?

piken

Jeg får ikke helt tak i hva du er ute etter når du nettdater? Er det kjæreste, flørt eller pulevenn? Eller generelt bare å møte jenter og se hva som skjer? Tror det kan lønne seg for deg å finne litt ut hva du er ute først og så finne den plattformen som best egner seg for det.

Nå virker det som om Tinder er litt på vei ned også, mulig det er årstiden eller at folk føler de har brukt opp appen (jeg har fått opp at det ikke er noen nye gutter i mitt område en gang!). I tillegg så er vel Tinder litt sånn tulleapp i mine øyne, det er få jeg kjenner som faktisk (vil innrømme at de) har møtt noen derfra. Selv har jeg møtt et par, og det ble med den ene daten fordi jeg rett og slett syntes det ble for .. rart.

Når det gjelder den dama som var utro mot deg, det er jo ikke såå lenge siden. Føler du at dette er bearbeidet godt nok? Og er det noen andre personlige ting du sliter med?

Love

Jeg opplevde noe liknende mtp utroskap og etter det har jeg vært forvirret. Dvs man må ny orientere seg, fordi kartet ikke lenger stemmer med landskapet:D
Og man begynner å tolke folk annerledes enn før, det tar tid å bygge opp en ny motivasjon for dating, mest fordi alt føles usikkert. Men å fokusere på sånt man synes er gøy er viktig, og finne livsglede:)

Thomass

Takk for veldig innsiktsfulle tanker dere kommer med her. Reflektert gjeng må jeg si :)

Har tenkt litt både før og etter jeg skrev innlegget (som var på en litt dårlig dag). Jeg har det sånn at hvis jeg ikke får til noe så gir jeg meg ikke før jeg får det til. Pusher på. Sånn er det nok litt med dating også. Og når det ble slutt med ho dama så var jeg vel på tinder dagen etter og var på flere dater innen kort tid. Mest for å bevise noe. Disse gikk dårlig og da begynte jeg vel å tvile enda mer på ting og så var jeg kommet inn i en dårlig sirkel.

Tror nok det du sier Love med at det er lurt å orientere seg og få en oversikt igjen. Det er nok noe jeg kan jobbe med generelt :)

Har hele tiden vært ute etter et langvarig forhold og det er det jeg har sett etter når jeg har vært på dater, men så møter man jo noen man bare liker litt og så skjer det andre ting. Men jeg vet hva som er hovedmålet. Når det er sagt så har jeg jo også inntrykk av at ikke tinder er stedet folk helst vil møte drømmepartneren sin...

Så jeg får se hva jeg gjør nå. Mye annet spennende som skjer i livet mitt for øyeblikket så det ordner seg nok ;)