Blind date?

Started by Jungeldyret, October 04, 2014, 14:28:41 PM

Previous topic - Next topic

Jungeldyret

En kamerat som har en søt venninne på jobben som er singel. Jeg har aldri møtt henne, men ble nyskjerrig på henne da han fortalte om henne og viste bilde. (Pluss at jeg så henne her i går når jeg besøkte han på jobb)
Hvordan bør man gå frem, kan han foreslå blind date eller må jeg "tilfeldig" møte henne når jeg er å besøker han?

Forslag og synspunkter taes godt i mot! :)

Love

Kompisen din kan jo høre med henne om hun tør gå på blind date uten å nevne med hvem. Og sier hun blank nei får du vel heller begynne å henge med ham i lunsjen der slik at du kan bli litt kjent....

Går folk på blind date?

solstråla

Eller kompisen din kan invitere henne med på noe hvor han da har fortalt litt om deg til henne lagt inn gode ord. Enig med love om at han kan prate litt rundt blind dates. Dersom hun kunne tenkte tanken kan dere kanskje ha dobbeldate ? :)

FatBoy

Blind date har jo litt negative assosiasjoner, man vil kanskje ønske å pirke ut øynene sine når man ser den andre..
Ok den var tørr. Og gammal.

Men seriøst, ja blind date, finnes det enda?
:)
Det er jo ganske stort press, å skulle møte en totalt fremmed man ikke vet noenting om, eller en "hemmelig person" (om man skal nevne blind date men ikke si med hvem.. Høres ut som en dårlig idé spør du meg)
Er det ikke bedre at kompisen din sier: "Du, han Jungeldyret som var innom her i går syns du var litt søt da.." og se hvordan hun reagerer, om han er litt våken på å reaksjonene. Blir hun smigret så er hun muligens åpen. Fryser hun til og sier: "ehh." så vet vi vel alle hva det betyr..:P
I verste fall sier hun nei og hun vet å at du syns hun "var litt søt". No big deal.
Hele hemmelighetskremeriet rundt hvem blind daten er vil vel bare utløse skepsis?

Eller glem hele blind date idéen og be kompisen din invitere på noe med flere utenom arbeids -tid/ -sted? Inkl deg. Kompisen din cockblocker ikke og du gjør greia di?
Bare ro ned "flash-gamingen", husk at det er social circle, ikke push for hardt.

Eller snakk med henne på arbeidsplassen, om det er mulighet for det.
Bedre å bli kjent med henne selv?

Peace
FB