Hvis bildet vekker troverdighet og tillit mener jeg det er bra. Det får deg også lettere til å bli husket, siden CV-er ellers er visuelt veldig like. Jeg tror også at hvor attraktiv man er også har noe å si. Hvis du er pen vil det være positivt, gitt at bildet er proffesjonelt og du sender de riktig vibbene. Det er problemet gjerne ligger, ikke om man har med et bilde eller ikke. Ikke se sleazy, forførende, cocky eller sint ut. Pene kvinner tror jeg i større grad blir dømt for bildebrukt dersom de ikke klarer å framstille seg riktig. Kort fortalt: Har du et proffesjonelt bilde hvor du ser bra ut så bruker du det. Ikke bruk bilde om du ikke har et godt bilde av deg, selv om du er attraktiv ellers. Bilder tatt på badet betyr selvsagt "Hell no! "
I mitt tilfelle har jeg et bilde i dress med hvit bakgrunn og som er tatt av profesjonell fotgraf. Jeg smiler litt, men mest med øynene. Håret og skjegget er velstelt, og slipsknuten og pocket sqauren sitter pent på. Jeg kan vanskelig se for meg at et slikt bilde trekker ned.