En vestkantsgutts bekjennelse

Started by totoXD, February 21, 2015, 14:04:30 PM

Previous topic - Next topic

totoXD

Hei, jeg er totoXD, og jeg er dårlig med jenter.
(Resten av forsamlingen i kor: "HEI TOTOXD")

Jeg har vokst opp i utkanten av Oslo, alltid hatt det jeg trenger, det er mange som vil kalle meg bortskjemt. Jeg studerer det jeg syntes er gøy, jeg bor et sted jeg liker, og med unntak av at jeg ikke liker deltidsjobben min noe særlig har jeg det faktisk veldig bra. Jeg er gjennomsnittlig høy, størrelse medium og høy nok på pæra til å si at jeg er ganske kjekk, rent visuellt. Noen få gode venner og venninner, og et par som er mer enn venninner også.

Likevel har det seg slik at jeg er usikker. Utenfor studiene er det lite mestringsfølelse ute og går. Det tar på å lære meg å kjenne nye mennesker. Jeg ser mye av det jeg gjør feil, så jeg liker å tro at jeg har god selvinnsikt, men det å gjøre noe med det er vanskelig for meg. Flesteparten av mine venner er enten i seriøse forhold, eller av den typen som foretrekker å sitte hjemme fremfor å møte nye mennesker. De få som gjerne blir med ut har neativ instilling til skjekking og det føler jeg at er destruktivt for min læringskurve, og også min motivasjon når vi er ute. Skylden ligger ikke hos andre, for jeg er livredd(liten overdrivelse for dramatisk effekt), det skremmer meg å gå bort til veldig attraktive jenter og prate med dem, for jeg har ikke nok erfaring eller selvtilitt til å gjøre det.

Så jeg vender nesen tilbake til skjekkemiljøet, jeg oppsøker dere som kan gi meg et spark bak, som jeg kan diskutere skjekking med og som finner det like intressant som det jeg gjør. Jeg akter igjen å innta utelivet uten å innta alkohol, for det som det diskuteres og formidles kunnskap om her inne er en av de mest sentrale aspektene vet det å være menneske. Jeg tror og håper at den hjelpen jeg kan få fra dere, og som jeg kan gi andre når jeg selv er på et respektabelt nivå, kan endre mitt forhold til menneskene rundt meg. Jeg er villig til å starte fra scratch, dog jeg ikke har uendelig med midler for tiden(les. deltidsjobb).

Så jeg spør dere, vil dere hjelpe meg, og i så tilfelle hvor begynner jeg?

-totoXD

TL:DR: Har det bra, ønsker å bli bedre med folk flest, søker assistanse.

Kjetil GV

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

--WTF?--

Quote from: totoXD on February 21, 2015, 14:04:30 PM
Flesteparten av mine venner er enten i seriøse forhold, eller av den typen som foretrekker å sitte hjemme fremfor å møte nye mennesker.

Til dette kan jeg kommentere (ut fra egen erfaring) at jeg trodde også det var slik med mine venner. Men de "seriøse" forholdene var slett ikke så seriøse likevel, og de som valgte å sitte hjemme hadde sine grunner til det.

Nå er alt forandret uten at det hadde noe som helst med meg å gjøre, så slike ting ville jeg ikke lagt for mye vekt på. Til en viss grad kan man sammeligne seg med andre, men la ikke andres liv sette standarden for deg.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

totoXD

Takker for linker Måka :) Godt å ha et sted å gå ut i fra.

Og til --WTF?--, jeg tror det er ganske seriøse forhold når de begynner å få barn og slikt, og du har rett, det er meg det står og faller på, ikke dem.

dagligvare

Det heter "sjekke", ikke "skjekke".