Ser denne er litt gammel, men den var interessant og jeg så den først nå, så svarer likevel
Jeg synes det er grenser for hvor åpen man skal være egentlig, særlig om å være redd for å bli dumpa hvis man er i den fasen der ting er udefinert og man egentlig ikke har kjent hverandre så lenge. Men selvsagt, jo nærmere man kommer hverandre, jo mer må man si. Jeg har selv stått "naken" foran kjæresten, og sagt med ord, snørr og tårer hvor redd jeg er for at han skal bli lei av meg og gjøre det slutt. Jeg tror det gjør forholdet nærere å "vrenge sjela" iblant, når noe er for tungt å bære alene. Men samtidig er det viktig å være forsiktig med byrden man legger på andres skuldre, og dessuten: om man stadig skal være åpen (mase) om egne usikkerheter kan det til slutt bli grunnen til at man faktisk blir dumpa også.
Piken kommer med mange gode forslag, synes jeg. Særlig det med å distrahere seg selv fra usikkerheten på forskjellige måter har funka for meg. Også det å tenke på noe hyggelig, f.eks. noe du og han skal gjøre sammen, framtidsplaner eller hyggelige meldinger du har fått, kan hjelpe. Husk også på at han må like deg, ellers hadde han ikke fortsatt datet deg eller vært sammen med deg.
Stadig usikkerhet og redsel for å bli dumpa er kanskje også noe man bør gjøre noe med på et dypere plan. For egen del har jeg begynt å skjønne at det dreier seg litt om selvfølelse og det å føle seg god nok. Hvis du egentlig ser at en gutt oppfører seg perfekt mot deg og på mange måter viser kjærlighet, men fortsatt føler deg utrygg ... da er det noe i seg selv man bør rydde opp i. For meg hjelper det faktisk å trene, noen ganger å feste og/eller møte nye mennesker, å være sosial med venner og andre ganger å tenke over hvor teit det var sist jeg kjente på dårlig selvtillit, og hvor liten grunn jeg egentlig hadde til dette. Jeg tror hvertfall det er viktig å ikke gå i den fella der man blir avhengig av bekreftelse utenfra, enten det er fra kjæresten eller likes på Facebook.
Dette er interessant, merker jeg nok trenger råd på dette selv også :p