Hvordan sjekke en mann i en gruppe med kompiser?

Started by Iona, May 15, 2016, 16:02:52 PM

Previous topic - Next topic

Iona

Trenger råd fra dere gutta.

SPØRSMÅL: Hvis man liker en mann i en gjeng med kompiser, og kommer i kontakt med guttegjengen, hvordan viser man interesse for den man liker slik at han forstår det, samtidig som man er åpen og hyggelig mot de andre?
_____

Jeg har brent meg på dette fordi jeg naturlig er ganske åpen og utadvendt, og kan snakke med de fleste, og er helt naturlig fysisk av meg (ikke på en seksuell måte, bare vennskapelig mot gutter og jenter), og har derfor opplevd at den jeg har likt ikke har forstått det, eller trodde jeg likte ham, for så å bli sur eller snurt fordi han trodde jeg flørtet med alle, mens jeg egentlig bare prøvde å være sosial.

--WTF?--

Eneste rådet jeg kan gi er at du lar han se at det er forskjell på hvordan du kommuniserer med han og resten av gjengen. Ikke få noia hvis han ikke legger merke til det med én gang, mange hankjønn er ikke så oppmerksomme på slikt.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Kjetil GV

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Josep_

Vær tydelig . Bruk tydelig blikk-kontakt, ta gjerne på ham. Gå bort, gi flørtende blikk, snakk direkte, og spør om han vil slå av en prat ;) Det kan vel ikke misforstås...

Iona

Takk Josep!
Men i en gruppesituasjon har jeg opplevd at det kan misforstås fordi man er flere, og ikke bare en-til-en og dermed ikke kan være uhøflig å ignorere andre. Men tydelighet er jo viktig som du sier, så kanskje jeg bare må lære meg å bli tydeligere  ::)
Og er det noe jeg har lært etter å ha satt meg litt inn i sjekking både på jente og guttesiden er at gutter og menn er mye mer usikre og sjenerte enn jeg var klar over, og må ha mye mer bekreftlese enn jeg trodde...
Men det er jo typisk, det er ikke like lett å se andres usikkerhet hvis man selv også er litt usikker, og noen må jo være tydelige, ellers skjer det jo ingen ting  ;)

Iona

Tusen takk alle svarene! Det var nyttig. Alle nevner tydelighet og berøring, så det skal jeg ta til meg!  :D