Takk for hjelpfulle svar folkens.
Teknikkene og øvelsene du skrev opp er ting jeg vil prøve å både huske på og utføre, The Stig.
Ellers er nok humøret nøkkelen til suksess på dette området, som Meauw er inne på. Dette er jeg egentlig ganske klar over. Jeg vil presisere at jeg ikke er en negativ eller pessimistisk person, og føler meg tilfreds og fornøyd med det livet jeg har. Jeg prøver ofte å tenke på alt det gode jeg har i livet mitt, ting jeg har opplevd og ting som gjør meg unik og bra, og prøver også å tenke optimistisk og positivt selv når noe negativt skulle skje. Men jeg går sjeldent rundt å smiler for meg selv, slik man gjør når man får en god nyhet eller oppnår noe spesielt. Denne "gladfølelsen" kommer vel dessuten frem nettopp fordi noe gjør deg glad!? Hvordan kan jeg da ha denne spesielle og deilige følelsen "hele tiden"? Det føles umulig.
Jeg liker teknikken som jeg tror jeg leste i boken til Andreas, hvor man lukker øynene, strekker hendene i været, gliser bredt og forestiller seg at man nettopp at scoret vinnermålet i en fotballkamp for laget du holder med. Dette er faen meg fantastisk effektivt, ihvertfall der og da. Dette blir allikevel tungvindt å gjøre hele dagen. Har dere andre slike tekniker som fungerer for dere?
Ellers har jeg som vanlig forsøkt å være smilende og glad på butikken, men det føles rett og slett falskt! Det er liksom ikke "meg". Men det skal bli meg! Jeg må bare finne ut hvordan...