Re: Ny podcast-episode (4): Overflod!

Started by Oslooslo, July 26, 2024, 18:31:04 PM

Previous topic - Next topic

Oslooslo

Hei! Fint at dere fortsatt produserer podkaster. Jeg skulle forresten gjerne kjøpt boken deres, 03:30, om den fantes som lydbok :) Jeg leste et utdrag på Amazon og synes det var godt, underholdende skrevet.

Andreas GV

Takk for det! Det er dessverre ikke planer om en lydbok-versjon av 0330-boka, men skal ha det i bakhodet.

Oslooslo

Jeg har hørt episoden nå. Godt stoff om mange tema. Det er noe jeg lurer på hva dere tenker om, om temaet overflod. I vår møtte jeg en jente som eksplisitt sa hun synes det var frastøtende hvis en mann var aktiv med hookups. Hun mente at dette viste at han ikke kunne slå seg til ro. Har dere noen tanker om dette?

Mine umiddelbare tanker var at hvis kvinner søker fast forhold, vil mange helst finne noen som ikke er skjørtejeger. Altså gjerne en populær mann, som har hatt langvarige forhold med flotte kvinner, men ikke skjørtejeger. Men hvis de søker hookups, så er det kanskje positivt at mannen beviselig lykkes med hookups.

P.S. Veldig bra dette som ble sagt om at "the ones" er det som finnes. Oneitis, som det på spøk kalles, kan være ren gift.

Andreas GV

Quote from: Oslooslo on July 30, 2024, 14:15:00 PMI vår møtte jeg en jente som eksplisitt sa hun synes det var frastøtende hvis en mann var aktiv med hookups. Hun mente at dette viste at han ikke kunne slå seg til ro. Har dere noen tanker om dette?
Varierer veldig fra jente til jente. Noen jenter føler ikke at de har "lov" til å like en fyr som hooker opp med mange, og noen jenter har større behov for trygghet og tillit.

Et slags "ideal" for mange jenter er en fyr som ikke har det travelt med å slå seg til ro, men som etter å ha møtt akkurat henne plutselig får lyst til det likevel. 

Oslooslo

Ja, absolutt. Det varierer mye jente til jente. Jeg spekulerte litt om hva jentene søker spiller en rolle (hookup/forhold), men du har helt klart rett i at noen rett og slett har et større behov for trygghet og tillit. Det blir kanskje litt off topic, men jeg tror det har sammenheng med det psykologer kaller tilknytningsmønstre.

Quote from: Andreas GV on July 30, 2024, 21:02:58 PMEt slags "ideal" for mange jenter er en fyr som ikke har det travelt med å slå seg til ro, men som etter å ha møtt akkurat henne plutselig får lyst til det likevel. 

Jeg er enig med deg hvis du med dette mener litt sånn James Bond-type, som har løse relasjoner med kvinner han i varierende grad er glad i, og så kommer den rette. Det kan kvinner synes er tiltrekkende.

Men når det gjelder menn som kun vil ha en one-night stand, ikke to, ikke tre, så er jeg tvilende. Jeg har utvekslet noen meldinger med en mann i trettiårene som har rundet hundre ligg med god margin. Han har digital liggeliste som jeg tok en rask kikk på. For min del synes jeg det raskt går fra imponerende til deprimerende. Han logget hver bidige ligg, og lå med jenter 1-3 ganger, og det kunne se ut som han var kjærlighetsjomfru.