Jeg har vært på 7 dater (forskjellige damer) siste 5 mnd. Alle har jeg kommet i kontakt med på sukker.
Det er forskjellig hvordan vi har møttes, og date 2 kan feks være motsatt av hva jeg har gjort med en annen. Eks gått tur date 1, og spist ute date 2 og vica versa.
De fleste datene har vært på et utested med alkohol, og to ganger hvor vi har spist mat. Eerfaringsmessig er de lengste datene de beste, forutsatt at man liker dama. Man kommer så mye lengre da liksom. To av tilfellene har endt med klinings, og en av dem ved at hun også sov over. Kunne kysset på en annen også, men da var jeg ikke tøff nok. Først på slutten at jeg begynner å få litt taket på dette. Har også datet 3 på en uke, det var bare dumt. Hadde ikke forventinger til at det skulle gå så bra, og da ble det bare vanskelig når jeg måtte takke nei til å treffe to av dem igjen, selv om jeg normalt ville gjort det. Visste seg uasnett at jeg valgte rett av de tre, og vi fikk et sinnsykt bra sexforhold som jeg nå har kuttet ut. Var ikke klar for henne som kjæreste. En av de første datene var litt kombinert. Først gikk vi tur, over på kaffe på en kafè og deretter hjem til henne. Der kunne jeg garantert tatt den helt ut, og hun var klar. Jeg syntes imidlertid hun fokuserte altfor mye på gammel gruff i sin egen fortid og pratet så mye om seg selv at jeg ikke fant det noe interessant.
Jeg liker å sette av kvelden når jeg skal på date. Da har man liksom rom til å la det pågå lenger om begge ønsker. Alternativt ville jeg avtalt en time constraint på feks 2 timer eller noe. Det værste er når man sitter der og ikke vet om den andre plutselig skal gå eller noe.
En av datene var slik som dette. Vi hadde avtalt å drikke litt, og da jeg kommer så merker jeg umiddelbart at hun ikke er noe for meg. Uasnett, jeg akter å være et hyggelig selskap til tross. Hun fleiper og sier at vi kan jo bare sitte der å drikke oss fra sans og samling. Det tolker jeg som at hun har allverdens tid om ikke annet. Etter ca 1 time går hun på toalettet. Hun kommer tilbake og sier, jeg tror jeg skal gå nå. Hæææ, tenker jeg og får litt småsjokk. Hun avviser meg, tenkte jeg og ble litt satt ut. Så ikke den komme. Vi tar på oss jakkene og går ut. Utenfor sier hun plutselig. Dette var hyggelig, vi må gjøre det igjen. Da tenker jeg HÆÆÆ igjen. Hva er det med hun her a? Nå hadde jo jeg allerede bestemt meg, men for meg så ble hun helt snål når hun seier en ting, gjør en handling som sier noe helt annet, også kommer hun overraskende inn med et tredje moment. Ja, ja...hun var den korteste og snåleste daten, det er helt sikkert :-) Hadde vært en fordel om jeg hadde visst at hun skulle hjem, da hadde jeg ikke blitt overrasket og det ville vært naturlig.
Siste date er den beste. Det var lørdag og vi hadde avtalt å spise før vi møttes. Vi gikk på Aker Brygge og delte en flaske vin. Det er ikke særlig mer enn 2,5 glass pr så det er ikke allverden. Du bør finne et sted hvor dere ikke sitter for langt unna hverandre. Sofa ved siden av hverandre fungerer bra synes jeg. Vi satt overfor hverandre i tilbakelente stoler, det ble litt drøyt og gir ikke åpning for å eskalere og tulle underveis. Uansett det gikk bra. Vi dro på Jekyll & Hyde, men der funket det ikke så bra. For høy musikk bla. Uansett, jeg kjente han ene dørvakten og han "ryddet" en plass til oss (service, hehe). Da kom vi ganske tett, og vi kom litt nærmere. Jeg tekstet en kompis, om tips til egenet datested, og fikk opplyst at Barfly kunne funke. Å det gjorde det. Fikk isolert henne helt perfekt hvor bare vi to satt tett og jeg kunne begynne å eskalere med kino, mens vi fikk pratet mass. Det ble klinings den kvelden, og vi har avtalt å treffes igjen.
Jeg er grønn som fy, men det lille jeg har erfart og konkluderer med. Rolige omgivelser, kunne sitte tett, drikke litt (ikke drinker og ikke for mye), muligheter for eskalering. Ha flere steder i backup dersom dere vil flytte på dere, eller ting tar helt av dere dere er. Date to fungerer også bra hjemme hos en av dere. For min del er det ofte å invitere hit til meg, de gangene jeg har barna. Da kommer hun etter jeg har lagt ungene, og jeg kan styre kvelden akkurat slik jeg vil :-)