Har vokst ut av min forrige dress etter at jeg begynte å trene styrke, så er på tide med et lite innkjøp.
Jeg har ikke veldig mye erfaring med/peiling på dresser. Min forrige var en Tiger of sweden-dress som jeg synes var grei. Men har ikke nok erfaring til å ha noen særlig preferanser hva merker angår.
Jeg har i denne omgang lyst på en grå dress til bruk i den varmere delen av året. Gjerne med noe ruter, innslag av blå striper eller liknende, så den ikke blir helt kjedelig. Har vært å sett litt i Oslo, bl.a. på Steen & Strøm hvor jeg så en dress fra Hugo Boss som jeg ihvertfall likte tekstilet på. Lys grå med veldig tynne blå striper på kryss, men prøvde den ikke.
Jeg er 20 år, 1.80 høy, veier 78-79kg (men kommer til å gå opp til rundt 81-82), slank og passe muskuløs (relativt smal midje og brede skuldre). Vet ikke om det er noen spesielle merker som passer min kroppstype?
Hvilket prisnivå bør jeg legge meg på for å få en god dress som går innenfor budsjettet til en 20-åring? 5-6 tusen for selve dressen?
Trenger også en del skjorter og slips ved siden av, samt sko..
Er det en ide å kjøpe en vanlig dress i butikk som passer bra, og så dra til en skredder for å få den "perfekt"?
Er åpen for alle råd, erfaringer osv.
Takk!