Quote from: Jeagle on January 27, 2012, 01:08:59 AM
sitter med en tanke i hode etter og ha lest dette.
jeg jobber som selger så punkt 1a-d og 2a-d er ikke akurat store problemer, det er noe jeg gjør daglig.
men punkt 3 er noe jeg sliter meg hovedsaklig for at jeg ikke finner noen jenter og prate med, nei hele kunde kretsen min er ikke gutter, men om selgeren på F.Eks expert begyner og sjekke deg opp tror jeg nok du begyner og lure. noen tips der?
Hei
Når du er på jobb bør du kanskje først og fremst fokusere på å være profesjonell og å utføre arbeidsoppgavene dine. Men det betyr ikke at du ikke kan flørte! Det som er genialt med selgerjobber er at du øver deg på masse som er viktig for sjekking uten å virkelig tenke at du gjør det.
Men når dere kommer til kassa bør du holde deg til flørtinga og ikke ta det videre. Har jobbet som selger før og det er ikke alltid like lett å holde seg på matta, spesielt når det er skikkelig bra jenter du har med å gjøre. Men personlig ville jeg ikke anbefalt å ta det videre, dvs. ta nummeret hennes eller ta facebooknavnet hennes. Det har litt med hvilken rolle du er i, men også hvordan bedriften du arbeider i vil oppfattes.
Se heller på det som god trening som du får nytte av når du er i "sivil" og har fri fra jobb. Da kan du lettere åpne en samtale med noen du ikke kjenner, holde samtalen igang på en engasjert måte og også avslutte det hele.
Men, dersom du går for nummeret til ei jente mens du jobber så må du for all del være sikker på at du får det. Dvs, at det må være veeeldig tydelig at jenta er interessert i deg og måten du får nummeret på må være ganske smooth.