Å gi komplementer i form av "du hadde en utrolig fin dress", "digger hårfrisyren din", "godt poeng", "fint tips det må jeg sjekke ut". _Hva_ er irrelevant så lenge det er ærlig. Istedet for "det der var den fineste dressen jeg har sett ... idag".
Senere kan jeg f.eks. avbryte "nå kjeder jeg meg" og starte å snakke om noe helt annet. Det er en veldig sterk push som ikke fungerer på alle mennesker. Ser jo an settingen og slikt og etter en slik push så begynner jeg å dra igjen. Kommer med nye anerkjennende kommentarer etc.
Noen kan bli fornærmet eller til og med såret om det gjøres "feil" så vet ikke om jeg vil anbefale andre til å gjøre det samme! I noen settinger, med noen mennesker og med mitt lynne, holdning og energi-nivå så fungerer det. Slike push kommer veldig impulsivt fra meg og jeg tenker ikke veldig over det, men vet de kommer ganske ofte.
Btw; skriver raskere enn jeg tenker så med å rasere selvbildet på andre områder, så mener jeg å få det langt nede, _men_ for en kort periode. Er ikke akkurat mobbing og trakasering
Ananas; Det er nok litt mer ekstremt enn "push/pull" i samme setning. Men det er jo langt fra utgangspunktet for ett forhold. Det er ikke slik en åpner en samtale eller noe
Det er en av mange måter å teste samhørigheten og dynamikken mellom meg og andre mennesker på. Litt å sjekke hvordan andre reagerer på uforventet kritikk.
Push-pull skjer jo i en hyggelig eller flørtende tone. Det skaper både usikkerhet og forventning. "Om DETTE er kjedelig, hva skjer nå?"- forventning. Det er for meg et brytende eksperiment som sier noe om samspillet.