Til gutta: Om jentekroppen!

Started by QueenB, August 27, 2011, 13:32:28 PM

Previous topic - Next topic

QueenB

Jeg vet at gutter har forskjellig smak, men hviken kroppstype og figur foretrekker du at dama di har?

Motebladene forteller oss at idealet er ganske slank. Mannebladene forteller oss at vi skal være slanke, men med litt rumpe og enorme plastikkpupper, fake hår og oransje hud.
MEN alle undersøkelser viser at menn foretrekker kvinnelige FORMER, og ikke modeller. Senest igår kom jeg over en slik undersøkelse på side2, hvor menne hadde svart at de foretrakk runde former, og at de ikke så forskjell på str 36 og str 42. Det er i de fleste tilfeller ca 20kgs forskjell fra 36-42! Så jeg spør:

1. Er menn blinde?
2. Hvilken str og kroppstype liker du EGENTLIG?
3. Hva mener dere med "former", egentlig?

Det er lov  være heeelt ærlig, trenger ikke være politisk korrekt  :-*

Dorian Gray

Det er veldig vanskelig å si at jeg liker bare sånn og sånn, for fakta er at jeg godt kan ende opp i senga med ei jente jeg overhodet ikke ville sett for meg at jeg ville likt.
Som en generell hovedregel kan jeg like litt "chubby" jenter så lenge kroppen deres ser TIGHT ut. Med dette mener jeg at den fremdeles har timeglassform, uten noen valker som henger ut. Det mest usjarmerende jeg vet om er valker som stikker ut på feil steder, men jeg har sett overraskende store jenter som jeg syns er dritsexy, bare fordi kroppen deres følger den naturlige timeglassformen.
Ellers liker jeg at jenter ser ut som at de trener, uten at det blir for drøyt. Sixpack er ikke kult.

1. Nei, vi er ikke blinde.
2. Jeg liker BEST slanke jenter, tenk håndballjenter. Jeg er rumpemann, det er kjempeviktig for meg.
3. med former mener jeg rumpe, pupper, lår, hofte og midje. Timeglassform. Det viktigste er at kroppen er tight, at  det ikke er noen ting som henger og dasker eller stikker ut feil steder.
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Toshi

1. Vi er bare satt sammen til å få med oss "viktig" informasjon først. Forholdet mellom mage/hofte er en av de letteste tinga å se på avstand.

2. Store "normale" former med lite overflødig. Det at dama kan bevege seg bra er viktig for meg, latinaer og østeuropeere har en tendens til å være flinke på sånt.

3. Former er litt som det her:

Til venstre, Ingen former. I midten, fine former. Til høyre, fortsatt veldig bra i mine øyne(men noe mer blir fort i overkant)
Skulle gjerne sett dem bakfra også;P

Torstein

#3
Quote from: QueenB on August 27, 2011, 13:32:28 PM
Jeg vet at gutter har forskjellig smak, men hviken kroppstype og figur foretrekker du at dama di har?

Motebladene forteller oss at idealet er ganske slank. Mannebladene forteller oss at vi skal være slanke, men med litt rumpe og enorme plastikkpupper, fake hår og oransje hud.
MEN alle undersøkelser viser at menn foretrekker kvinnelige FORMER, og ikke modeller. Senest igår kom jeg over en slik undersøkelse på side2, hvor menne hadde svart at de foretrakk runde former
1. Er menn blinde?

Vet ikke, kan nesten ikke svare for de som svarer på slike undersøkelser. Hvis det er snakk tynne vs tjukke jenter, så er det jo noen som liker litt runde former, men sikkert noen som ubevisst enten tenker på dama si som er litt rund, lyver for å være politisk korrekt, adopterer "sånne jenter liker vi ikke"-pratet til jenter med egne komplekser, forsvarsmekanisme fordi dem tror de ikke er gode nok og heller sier dem ikke har lyst på tynne damer for å slippe være den som ikke får det han ønsker osv..

Men ja, i mine øyne trekker det ned at jenter i manneblader ser ut som dukker, men det betyr ikke at jeg foretrekker tjukke jenter for det :)

Quote
2. Hvilken str og kroppstype liker du EGENTLIG?

Jeg liker best tynne jente med bittelitt større pupper enn gjennomsnittet, langt hår som ser naturlig ut, naturlig brunfarge, sminker seg på en måte som er sexy uten at du ser at ansiktet er fullt av solpudder

Quote
3. Hva mener dere med "former", egentlig?

Tjukke jenter sier alltid at de har former, så jeg får negative assosiasjoner av "jenter med former"


- Taz (Politisk korrekt)

Femininist

Jeg vil påstå at klær har ALT å si så lenge en er innenfor 15-30 i bmi kan en lett jukse seg tynnere,  tykkere, høyere, lavere, mer og mindre former. Selvfølgelig, ei i str 44 ser ikke ut som en 34 bare ved å kle seg fint, men hun kan likevel kle seg mer kledelig og dermed bli attraktiv selv om mange ville syntes at hun var for tykk i andre klær.

HOLDNING har forresten enda mer å si når jeg tenker meg om ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Dag

1. Nei, jeg er hvertfall ikke blind

2. Har ikke peiling på klesstørrelser, vet at det fins small til large, annet enn det er gresk for meg :D Former er fint;

3. Former betyr at det er et visst forhold mellom hofte, midje, pupper osv. Former består mye av fett, men som med alt annet er hverken for mye eller for lite bra.

Claw

Forholdet mellom hofter, midje og bryst(omkrets) er viktig. Nå har jeg ikke peiling på nøyaktige størrelser i cm., men en gylden middelvei her.
Også hvis skulderbredden/ryggbredden er vesentlig smalere enn hoftebredden, trekker det ned. Ses lettest bakfra.

Hud teller en del, spesielt "hudkvalitet". Ren og sunn hud. MÅ ikke være veldig brun, en av de deiligste jentene jeg kjenner er blek. Brunfarge trekker dog som regel opp. Litt teit at dette er et kriterie for meg siden jeg har en del kviser selv  :-X

HOLDNING. Rank og elegant rygg, skuldre NED og bak, lett svai i korsryggen uten at man skal ha hyperlordosis (vet ikke hva det heter på norsk?). Og holdningen må være god så å si hele tiden, både når man går og sitter. Krum rygg ser helt jævlig ut! Har du en jobb der du driver med hendene foran deg hele tiden (kassa på rimi, kontorjobb og en haug med andre jobber), så vær ekstra obs på at ikke skuldrene dras forover. Dette ser stygt ut fordi du får krum rygg, og puppene blir utkonkurert av skuldrene.

Rumpe! Den skal være fast OG formfull. IKKE formfull og valkete, og IKKE fast og knoklete. Når vi sier at vi liker slanke jenter, er det helt sant. SÅ LENGE det ikke går utover pupper, rumpe og lår. Magen skal være slank.
En deilig rumpe er alfa omega for en bra kropp i mine øyne. Ingen pupper eller ansikt kan gjøre opp for en dårlig rumpe. Og dette er gode nyheter jenter, for rumpa kan trenes (i motsetning til puppene og ansiktet).

En del deilige kropper: http://www.youtube.com/watch?v=rEVyNtPXAFI

Anders GV

Hun skal gjerne ha litt fast kropp, men om hun er 36 eller 42 har veldig lite å si.
Det som er mye viktigere(for meg) er at jenta er trygg på sin egen seksualitet og kropp.
Hun kan ha drømmekroppen, men er hun veldig usikker på den så er det en ekstremt stor turn-off.

Når det er sagt at hvilken størelse hun er ikke har noe særlig å si på hvor mye jeg liker henne, ville jeg heller blitt sammen med en tynn/gjennomsnittskropps-jente enn en tjukkas.
Dette i forhold kompiser og familie.

QueenB

#8

jeg synes at alle tre jentene på bildet ser veldig bra ut! Men alle ser jo bra ut når de blir stylet og fotografert av proffe....

Tjukke jenter sier alltid at de har former, så jeg får negative assosiasjoner av "jenter med former"
[/quote]


skjønner hva du mener, det r liksom de tjukkes uttrykk. samme med hva en "ekte kvinne er"  :P Litt synd, egentlig.

Grunnen til at jeg lagde denne tråden, er at gutter alltid sier at de liker jenter med former. Å sier du det? ALLE jenter over 15 år har former, fordi vi er jenter og ikke gutter. Men hva er egentlig "former"? Men jeg har fått mange gode svar her, takk :)
Jeg skjønner at catwalk-modeller ser litt rare ut, og at glamourmodeller blir litt too much, men alle liker filmstjerne-looken, ettersom de fleste sexsymboler er filmstjerner. Og gjett hva? de bruker nesten utelukkende str 34/36, altså XS/S. Derfor er det litt rart at menn i slike undersøkelser sier at de foretrekker str 42 (marilyn monroe var jo str 42!). henger ikke på greip.....

Mannfolk...... :D

Smog

Quote from: Toshi on August 27, 2011, 14:33:32 PM


Eg foretrekker noe mellom hun i midten og hun til høyre, men måtte eg velge en av de tror eg kanskje eg hadde tatt hun til høyre.

VB

Quote from: Smog on August 28, 2011, 21:18:19 PM
Quote from: Toshi on August 27, 2011, 14:33:32 PM


Eg foretrekker noe mellom hun i midten og hun til høyre, men måtte eg velge en av de tror eg kanskje eg hadde tatt hun til høyre.

Enig med deg, hun til venstre er aaaalt for spinkel for meg. Personlig er jeg en mann etter pupper, og selv om jenta har litt ekstra andre steder saa veier ofte bryt partiet opp for det for min del :)

Selv om det skal sies at hun helt til hoyre der har ikke mye ekstra, hun ser rimelig slank ut. Men selvfolgelig ser hun storre ut sammenlignet med beinranglet til venstre.

Femininist

En undersøkelse om menn og de tre kroppene som er avbildet i denne tråden.

http://www.theage.com.au/news/national/the-figures-are-in-and-they-reveal-that-given-the-choice-most-men-will-plump-for-a-curvy-girl/2008/04/05/1207249548553.html

Størrelsesguide for dem som ikke er helt stø på britiske størrelser;

8=36
12=40
14=42
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Dorian Gray

Enig med ananas. Jeg liker dem stort sett tynne. Rumpe er alfa og omega, pupper er mindre viktig, men jeg liker å føle at det faktisk er en jente jeg tar på, ikke en gutt med litt store brystmuskler.

Men jenter, kropp er ikke alt. Om man har en fin kropp, så har det svært lite å si om du ikke kan kle deg eller har en dårlig kroppsholdning. Mange har VELDIG mye å hente på å slappe av i skuldrene, rette seg opp og gå i klær som vi gutter faktisk liker :)
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

QueenB

@ananas; ja er det ikke rart? det er nettopp derfor jeg tok det opp, ville ha noen ærlige svar  ;)

jeg har en mistanke om at mennene fikk se på bildet av de tre kvinnene, og tenkte at ja hun til høyre har størst pupper, så da foretrekker jeg hennes str., uten å ha peiling på damestr. i det hele tatt. De vet kanskje ikke at 42= XL.  Det hadde vært mer metodisk korrekt, om de hadde fått se flere kvinner innenfor hver str, og vurdert ut fra det. Jeg bruker str 36, men ligner ikke på noen av jentene på bildet. Tror vi skal ta dette "forskningsresultatet" med en klype salt.
Jeg diskuterte saken med en kompis idag, og han mente at resultatet hørtes merkelig ut. Uansett så tror jeg at:

1. gutter har forskjellig smak
2. det er ikke str det kommer an på, men formen og hvor fettet er plassert.
3. alle liker en sunn og fast kropp, unntatt feeders.
4. slanke jenter kan også finne seg en bra mann  :)

;D Hurra for variasjon!

Anonymous

Tviler på at guttene fikk vurdere størrelsene, men bare se bilde. Høyde har også noe å si. En modell i str 42 vil naturlig nok se smalere ut/ ha lavere BMI enn ei i samme klesstørrelse med gjennomsnittshøyde.

Det er ikke henvist til forskning, men en undersøkelse.

Ellers så vil jeg påpeke at str 42=M

36-38 S
40-42 M
44-46 L