Quote from: Pearson on October 31, 2011, 23:27:12 PM
Det er morsomt å lese, fordi jeg har selv aldri tenkt over hvordan det oppleves for jenter når det er guttene som har initiativet... Jeg tror det finnes en del gutter som sliter med å forstå signalene til jenta, sånn som i eksempelet ditt, der du prøvde å signalisere at du likte en annen gutt. Selv har jeg slitt veldig med å forstå hvordan jenter kommuniserer, og det var vel etter BC at det gikk opp for meg hvor viktig det egentlig er.
En annen ting jeg synes var veldig interessant å lese i innlegget ditt er hvordan du føler at flere av guttene "stirrer", og hvordan dette demper lysten din til å skjekke. Nå er ikke jeg jente, så det vil være vanskelig å si, men som gutt har jeg ganske ofte lagt merke til hvordan gutter har en tendens til å stirrer veldig "stivt" på jenter de har lyst på. Altså at de får et stein-aktig uttrykk hvor de bare stirrer på jenta og venter på at hun skal gjøre noe. Jeg kjenner meg igjen i denne måten å se på jenter, og i mitt tilfelle var det et uttrykk for usikkerhet. Nå bruker jeg heller å stirre mer blygt og dra frem et lite lurt smil når jeg føler at spenningen mellom oss er tilstrekkelig. Det jeg gjerne vil spørre deg om, er om du kjenner igjen noe av det jeg beskriver i eksempelet ditt?
Det steinaktige blikket du beskriver er akkurat hva jeg mener når jeg snakker om stirring.
Problemet med det stive uttrykket er jo at man ikke egentlig tar noe skikkelig initiativ på noen som helst måte, det er jo smigrende å bli sett og likt, men det blir veldig fort kleint, og når du er ute på byen får det den ekstra dimensjonen av at man føler at de gutta som gjør det er litt ekstra...eh, ensomme.
Du finner sikkert noen damer som liker det, for all del, men det blir litt too much for meg fra starten av.
Sånn til hverdagseksempel har jeg en veldig søt gutt jeg har tatt noen fag med på skolen, han har stirret endel og virkelig ikke lagt skjul på det, men alltid med et litt uttrykksløst ansikt.
Jeg er fortsatt av den oppfatning at jeg gladelig hadde hooka opp med ham om det skulle vise seg at han ER interessert, men jeg skulle likevel ønske at han f.eks i starten av skoleåret bare hadde gjort slik du beskriver, tittet på meg noen ganger, smilt forsiktig. Dette er nok måten jeg hadde gått frem på selv for å vise interesse (om jeg hadde turt
).