Denne posten skal jeg gradvis oppdatere når jeg finner på noe nytt. Her kan det komme mye morsomt:
Irritert/forbanna- Folk som er dårlige til gi kritkk (slår meg helt vrang hvis noen sier det på en overlegen eller veldig belærende måte, selv om budskapet kan være godt)
- Venting i kø nå det kunne vært unngått (laaaaange køer i matbutikk og kun én kasse åpen til tross for at det er flere andre på jobb)
- Besserwissere
- Folk som ikke hører etter
- Folk som er treige med å gi meg beskjed om noe jeg burde fått beskjed om tidlig, og som fører til at jeg får dårlig tid eller ikke rekker det
- Følelse av sosial utestengelse
- Tape
- Dobbeltmoral
- Mennesker som oppfører seg veldig anderledes når du er sammen med personen i gruppen enn når det kun er dere to. Dette gjelder altså folk som plutselig er behandler deg mye dårligere når dere er i en gruppe sammen, men ikke på tomannshånd.
- Folk med dårlig oppdragelse
- Juksing i en konkurranse jeg deltar i
- Trangsynte og fordomsfulle mennesker
Irriterer litt/merkelig oppførsel Her kommer mye sært
- Folk som svarer "stemmer" som respons på et spørsmål de har fått besvart. (De stiller meg et spørsmål som de lurer på. Jeg svarer, og de sier "stemmer"). Høres bare teit og rart ut
- Folk som slikker seg på fingeren før de blar om en side
- Folk som puster tungt
- Folk som går fryktelig sakte eller bruker unødvendige lang tid når jeg har dårlig tid
- Orddelingsfeil, intetkjønn i bestemt form ental (huse istedenfor huseT), bruk av ordet "ting" når ordet bør være erstattet av et mer beskrivende ord (ja, jeg er en grammatikknazi på visse områder
)
- Folk som dytter i kø
- folk som skriver på dialekt (ikke sidemål) på chat/sms