Hvem tar kontakt etter date

Started by søtegullet, September 04, 2011, 16:16:02 PM

Previous topic - Next topic

søtegullet

Etter 2 bra dater, så har jeg de siste gangene tatt kontakt på sms og tlf.
Tenkte nå at jeg skulle sjekke ut hans interesse med å vente å ta kontakt.
Det har nå gått 2 dager uten at jeg har hørt noe.
Vill det si at han da ikke er interessert?

Hadde 2 veldige hyggelige dater, og han har svart raskt på meldinger og ringt opp.
Syntes det er veldig vanskelig å tolke interessen, og kanskje noen her kan hjelpe meg både gutter og jenter???

Er det slik at menn kan la være å ta kontakt noen dager for de har andre ting å gjøre, eller er de da uinteressert i videre dating???

QueenB

hmmmm.

jeg venter ALLTID med å ta kontakt etter en date, iallefall første og andre date. Hvis dere er venner på face, så kan du jo logge deg på chatten hvis han er pålogget, og se om han tar kontakt? Pleier å funke  ;)

jeg er ingen ekspert, men regner med at gutter tar kontakt hvis de er interessert. jeg venter max 1 uke, før jeg sletter dem fra faceb, og konkluderer med at han ikke er interessert. Det gjør livet myyye enklere, lover!

og du har vel sett den episoden i sex og singelliv, hvor jentene diskuterer hvorfor en fyr ikke har ringt Miranda, og så sier Berger: sorry, but he's just not that into you.  Det er denne replikken boka og filmen er basert på, og jeg synes den er genial!!

jeg sier ikke at daten din ikke er interessert i deg, men synes at denne setningen kan hjelpe mange jenter med å forstå gutter bedre. Hvis han er interessert, så tar han kontakt, og ber deg ut på date igjen. og selvfølgelig kan jeg ta feil!

lykke til og hold oss oppdatert! ;)


TT82

Så søt du er.

Tror han godt kan være interesert selv om han ikke har tatt kontakt på to dager.
Ingen vits å sikte mot nærmeste lyktestolpe, en stjerneklar aften.

piken

Jeg har opplevd flere ganger at gutter er treige til å ta kontakt, men det betyr ikke nødvendigvis at han ikke er interessert. Gutter kan ha en tendens til å "glemme" litt at tiden går, tenker de skal sende melding, men blir plutselig opptatt med andre ting osv. Selv kan jeg bruke lang tid på å svare hvis jeg er veldig interessert, fordi jeg rett og slett ikke finner ut hva jeg skal skrive ..


Femininist

Jeg gidder aldri å sitte å vente på at gutten tar kontakt. Det ender opp med at jeg vente- og- venter- og- venter og plager meg selv med "er han int. eller ikke". Alt dette mens han er opptatt med andre ting eller ikke tørr ta kontakt selv.

Jeg ringer eller sender meldinger. Får hintet fort om personen ikke er interessert.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

søtegullet

Takk for gode svar :)
Jeg har ingen problem med å ta kontakt selv, men tenker at det fort kan bli litt masete.
Iallefall når det er vanskelig å lese interessen til menn.
Men har vell erfart at om de ikke svarer deg på sms osv så er han ikke interessert.

Likte godt svaret fra sex og singeliv.... :-)
Vi får se hvordan det går, og om ikke han er interessert så er det mange fisker i havet.

Lahoya

Haha, sry at jeg er litt slem å ler. Men 2dager uten kontakt er da lite???

Etter jeg har vært på date lar jeg alltid jenta ta kontakt de første gangene. Simpelthen fordi jeg fører an daten og anser en sms senere som en "tilbakemelding" på om hun er interessert. :)

Ellers de første datene kan det godt ta 1 uke før jeg tar kontakt (hvis jeg ikke har hørt noe). Kommer an på hvor bra daten har godt. Jo bedre, jo lengre kan jeg vente.
Ikke fordi jeg ikke er interessert, men jeg elsker det å ta vente litt for da blir gleden større når vi først snakkes :)  Men også som dere nevner, at jeg har andre ting som opptar tida.


Men hey, thats me ;)!

Carebear

Her er jeg veldig forskjellig fra de fleste ser jeg.

Jeg er ganske vimsete og kan fint finne på å glemme ut/konstant utsette å sende melding. Uansett om jeg er keen eller det ikke gikk bra. At jenta tar initiativ til å møtes igjen er bare supert. Hvor lenge hun venter med å gjøre det har som regel ikke så mye å si. Men dersom hun venter for lenge (les: en uke eller mer) kan det godt hende jeg har mistet "keen-heten" jeg hadde for henne der og da, noe som medfører at jeg ikke svarer.

Nå høres jeg skikkelig duche ut, så det må jeg nesten prøve å rette litt på. Selvfølgelig skriver jeg til de aller fleste jeg liker og det gjerne 2-3 dager etter date. Men igjen, jeg liker ikke å sende melding uten mål og mening, derfor kan det fortsatt hende at jeg venter et par dager sånn at jeg kan sende melding om en forespørsel til noe på et tidspunkt jeg vet jeg har tid.

Min hovedregel: Svarer hun er hun keen. Svarer hun ikke har det mest sannsynlig skjedd noe kjempetrist eller uventa som gjorde at hun ikke svarte.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Torstein

#8
Hun: Jeg liker han kjempegodt, men nå skal jeg vente med å ta kontakt for å se om han er interessert

Han: Jeg digger søtegullet, håper hun tar kontakt snart

Hun: Nå har det gått 2 dager, hvorfor tar han ikke kontakt??

Han: Hmm.. rart.. har ikke hørt noe fra søtegullet ennå

Hun: 3 dager og enda ingenting.. han er kanskje ikke interessert da..?

Han: Jeg trodde siste daten gikk bra, men nå har hun ikke tatt kontakt etterpå slik hun pleier.. gjorde jeg noe dumt på daten??? jeg får vente litt til og se om hun tar kontakt..

Hun: Nå har det gått 4 dager uff.. jeg trodde det kunne bli noe mellom oss.. men han er visst ikke interessert da..

Han: Hmm.. kanskje jeg skal ta å ringe henne hvis jeg ikke hører noe snart

Hun: 5 dager, bra jeg sjekket om han var interessert, jeg får slette han fra facebook slik at jeg kommer over han fortere *deppe*

Han: HÆ......?? Nå har hun slettet meg fra facebook... jeg trodde vi hadde noe på gang og nå hater hun meg.. jeg kommer aldri til skjønne meg på hva jenter tenker.. *deppe*


What could have been...   :'( :'(

piken

Synes det ser ut til at man kan konkludere her med at man ikke bør sitte og vente på å få melding, men rett og slett få ut fingern hvis man er interessert ;-) Har alt for mange venninner som venter på at gutten skal ta initiativ, hvor det ender med at ting "fader" ut i ingenting og senere får høre at gutten synes de var lite "på". Vi grubler og venter alt for mye!

Sicarius

Quote from: piken on September 05, 2011, 16:18:00 PM
Synes det ser ut til at man kan konkludere her med at man ikke bør sitte og vente på å få melding, men rett og slett få ut fingern hvis man er interessert ;-) Har alt for mange venninner som venter på at gutten skal ta initiativ, hvor det ender med at ting "fader" ut i ingenting og senere får høre at gutten synes de var lite "på". Vi grubler og venter alt for mye!

Right on!
Jeg personlig syntes "game teori" om at man skal vente 2-3 dager før man sender melding bare er tull.
Det er da virkelig ikke meldingene som kommer til å avgjøre om noen er interessert i deg!(så lenge man klarer å skrive normalt da og ikke tenker ALT FOR MYE ;))
Selv om jeg må jo innrømme at det tok litt tid før jeg innså det :)
Hvis jeg er interessert så sender jeg stortsett melding dagen etter første kaffe-date og avtaler noe annet.
People often say that motivation doesn't last. Well, neither does bathing - that's why we recommend it daily.
If it is worth doing well it is worth doing poorly

Jungeldyret

Sicarius: Er litt for å ikke miste spenningen og gi for mye. Noen jenter kan det være negativt og noen ingen betydning.

Husk at alle liker å "leke/jakte". Hadde jeg likt en jente utrolig godt hadde hun dettet litt om hun hadde startet og mase eller sende melding dagen etter (sier ikke at jeg ikke hadde vært interessert ,men tror jeg hadde blitt litt "dette var litt for lett").