Sex som dogme (fra kulturverk.com)

Started by --WTF?--, October 09, 2011, 14:24:05 PM

Previous topic - Next topic

--WTF?--

Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Femininist

Interessant! Hva tenker du rundt dette?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

--WTF?--

Det er opp til en selv hva en velger å påvirkes av. Velger folk å slutte å la seg påvirke av reklame som spiller på sex etc, vil de næringsdrivende legge opp markedsføringsstrategiene sine deretter. (Så vi har på en måte bedt om dette selv.)

Ut fra egen erfaring mener jeg generelt at det er mye viktigere å lære barn og unge å motstå konformitetspress og å kjenne seg selv, enn å skulle regulere hvilke sanseinntrykk vi påvirkes av i hverdagen. Foreldre har et ansvar for barna de selv har valgt å sette til verden, det inkluderer også å lære dem kritisk tenkning. Man kan ikke forvente at skolen og samfunnet ellers skal gjøre den jobben.

De som sitter i lederposisjoner i de ungdomskulturelle miljøene har også et selvstendig ansvar. Både i det norske elektronika- og hiphopmiljøet sitter det folk med stor innflytelse "på toppen", som stilltiende godtar seksuell trakassering og voldtekter innad i miljøet. Det er et problem det er mye viktigere å ta tak i.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

guffen

QuoteVelger folk å slutte å la seg påvirke av reklame som spiller på sex etc, vil de næringsdrivende legge opp markedsføringsstrategiene sine deretter
Det er ikke sånn at man velger hva man blir påvirket av, det skjer underbevisst. Velger du hvem du skal forelske deg i, eller "skjer det bare" ?

--WTF?--

Forelskelse og reklame er to helt forskjellige ting...
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

guffen

QuoteForelskelse og reklame er to helt forskjellige ting...
Det kan du godt si. Men om det var sånn at vi styrte selv om vi ble påvirket av reklame eller ikke, så hadde jo alle valgt å ikke
bli det, og heller tatt selvstendige valg.

Men da hadde reklamebransjen ikke hatt livets rett, men den er jo større enn noen gang.
Har Coca Cola blitt den mest kjøpte brusen fordi den er best ? Eller fordi de har vært best på markedsføring ?

Sicarius

Quote from: guffen on October 12, 2011, 13:32:40 PM
QuoteForelskelse og reklame er to helt forskjellige ting...
Det kan du godt si. Men om det var sånn at vi styrte selv om vi ble påvirket av reklame eller ikke, så hadde jo alle valgt å ikke
bli det, og heller tatt selvstendige valg.

Men da hadde reklamebransjen ikke hatt livets rett, men den er jo større enn noen gang.
Har Coca Cola blitt den mest kjøpte brusen fordi den er best ? Eller fordi de har vært best på markedsføring ?
Helt enig, men det vi kan velge hvertfall til en viss grad er hvilken type media vi konsumerer, jeg ser f.eks aldri på TV, nesten ikke nyheter heller(selv om det ikke altid er så positivt)
Men klart, ser man på TV 6 timer om dagen så blir man påvirket av reklame, irriterer meg hver gang jeg begynner å nynne på en eller annen reklame sang :O
People often say that motivation doesn't last. Well, neither does bathing - that's why we recommend it daily.
If it is worth doing well it is worth doing poorly

Femininist

Velger vi hva slags media vi konsumerer, eller blir vi "styrt" av hva andre forventer vi skal se på? Jeg ville aldri sett "dagens mann" hadde det ikke blitt diskutert i gruppa her f.eks.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.