Helt siden jeg startet med sjekking har jeg lest over alt at det aa ta nummeret er det viktigste, hvis du faar facebook / mail / msn / whatever saa prov aa gaa for nummeret uansett. Jeg trodde alltid dette var det beste aa gjore, men i det siste har jeg begynt aa tvile.
I det siste har jeg tatt facebook mye mer enn nummer, siden jeg har en smart telefon kan jeg bare la de soke opp seg selv og legge seg selv til mens jeg fortsatt prater med dem. Og naa etter aa ha provd facebook mer og mer i stede for nummer foler jeg at det er flere fordeler ved aa ha facebook kontakt.
- Det koster ingenting aa sende meldinger
- Dere kan chatte sammen, noe som jeg tror hjelper aa bygge bedre kjennskap dere mellom, spesielt for damer man ikke fikk tid til aa prate mye med for man tok facebook/nummer.
- Du faar et bedre inntrykk av henne naar du kan sjekke hennes profil / bilder, hun faar det samme av deg.
- Det virker som folk flest har en ekstremt lav terskel for aa legge til folk paa facebook, saa selv i situasjoner hvor jeg vet jeg saa og si aldri hadde faatt nummeret saa faar jeg lett facebook info. Det virker ogsaa mye mindre sjekkete aa sporre om facebook enn nummeret.
- Det er naturlig aa ta nummeret naar dere blir enige om aa motes slik at dere finner hverandre hvis noe skjer. Saa du faar det til slutt uansett.
Det er sikkert flere fordeler og noen ulemper jeg glemmer her, men for min del mener jeg at aa legge til jenter paa facebook er mye bedre enn aa ta nummeret.
Hva mener dere, hva er deres favoritt maate aa holde kontakten? Og hvorfor?