Jeg er til dels enig med Chuck Baz om at svart dress kan være litt trist, men det gjelder ikke alltid. Hvis dressen har en litt blank finnish for eksempel, blir den med en gang mer spennende. Man kan forsøke seg frem med vester under, jeg har en vest jeg digger som er grå forran og svart bak som jeg liker til svart dress. Svarte dresser som sitter riktig kan også være utrolig kult, men den må selvsagt sitte som støpt på deg. Jakken må ikke være for lang, og følge kroppen bra særlig nederst på ryggen, og buksene må sitte fint over rumpen så den ser bra ut når du tar av jakken, og buksebeina må være passe slim. Også er det utrolig viktig at når jakken er på, så må skjorteermene vises utenfor jakkeermet. Det er helt utrolig hvor mange som undervurderer dette, det ser så vanvittig mye bedre ut da. Det gjelder forøvrig alle dresser.
Jeg er ikke så fan av pinstripes selv.
Når jeg kjører svart dress med vest i, er jeg glad i å bruke slips med mer farger. Litt brede silkeblanke røde og gule(gullaktig gulfarge) slips syns jeg er rått når man har grå vest på under dressen, for da gjemmer du bort den nederste delen av slipset under vesten, samt at den grå vesten reduserer litt av kontrasten mot den svarte jakken. Resultatet blir at du kan "get away with" slips som skiller seg ut uten å bli too much.
Når det er sagt så tenker jeg at antrekket mitt på jobbjulebordet i år blir grå dress, rett og slett fordi jeg føler meg litt mer leken og litt mindre mystisk i grått. Og på julebordet planlegger jeg flatfylla fra klokken 8