Hei, har lagt merke til blant mine egne venninner at det varierer veldig fra person til person hvor glad man er i å bruke chat-funksjonen på facebook. Selv kan jeg prate over skype eller fb lenge, men synes ikke det er noe problem fordi jeg skriver ganske fort.
Personlig hater jeg derimot sms, bruker en evighet på å svare og stort sett alltid så kort som mulig, mens jeg har venninner som eeelsker å sende meldinger via sms og ikke forstår det helt når jeg eller guttene de forsøker å flørte med bruker så lang tid på å svare
Så hypotesen min er at noen jenter rett og slett ikke er så komfy på facebook-chatten, kanskje de synes pc er kjedelige greier eller ikke skriver så fort og derfor synes det er knotete. Vil derfor foreslå at du forsøker kontakt via andre kanaler som sms eller å møtes face to face bare for å se om de er mer komfy der. Har iallfall litt av samme erfaringen med gutter, noen kan være superhyggelige face to face men veldig korte og kjedelige på fb/skype og andre kan være motsatt.
Dette er basert på mine observasjoner blant egne venner, men kan godt hende noen av de andre har bedre tips for å faktisk holde samtalen i gang.