Parfyme

Started by Zervs, December 06, 2011, 16:12:46 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

Quote from: Ananas on December 06, 2011, 23:04:01 PM
Er det bare jeg som ikke er lommekjent blant parfymeflaskene? Tenker aldri over å spørre en gutt som lukter godt hvilken parfyme han bruker..

Nei, jeg kjenner ikke igjen flere enn min egen og Jean Paul som _alle_ brukte før, men jeg husker ofte navnet og følelsen jeg hadde da jeg luktet på den, men klarer ikke å huske hvordan den lukter.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stemning

#16
Quote from: Balance on December 07, 2011, 16:00:30 PM
Bruker Dior Homme Intense og elsker den! Har brukt sikker 50 forskjellige typer, 1million er god, men 80% av alle gutter med parfyme på byen har den så sluttet med den. Armani code og attitude er gode men veldic tung og sterk lukt, spesielt attitude så kan fort bli altfor mye, men alt er dorakjellig fra person til person og kropslukt.

Kjenner feelingen, derfor skal jeg gi meg med 1 Million når jeg får Angel Men. Angående Armani Code så liker ikke jeg den typen tunge parfymer, syns de bør være søtere hvis de skal være så tunge. For meg er det mer for mannemenn over 40. Men så er det jo ikke meg parfymene skal likes av heller. ;)


Angående det å ikke bruke parfyme, så er det en helt kurrant sak. Jeg tror neppe det å ikke bruke parfyme er noen dealbreaker, faktisk heller motsatt vei, at noen damer syns du kan lukte litt vel mye parfyme. Men alt i alt tror jeg samtidig at gode parfymer har en positiv effekt på steder som på byen. Jeg har mang en gang blitt trollbundet av det totalinntrykket av søt jente + god lukt.

Stemning

Tørr! Men serr, det er jo ikke dyrt. 1 god parfyme får du til halve prisen av en grei skjorte.

Femininist

Parfyme er ikke akkurat dyrt, ihvertfall ikke til fest. Koster vel ca 1kr hver gang en har på seg parfyme, mye mindre om en kjøper en billig en.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Torstein


mortenoe

Jeg fikk en jean paul perfyme til jul for 3-4 år siden, er forsatt halv-full.
Er du klein eller?

Stemning

Jeg mente 450,- for A*Men som jeg kjøpte idag (istedenfor å vente til jul, bad me, men den er så sykt nice), det er halvparten av en grei skjorte, eller god skjorte da, om du vil. Man kan vel kalle 4-500kr skjorter greie også. Så jeg mente god.

Sprayer ca 3-5 ganger per bruk, så en parfymeflaske på 50 ml til 450 kr, holder altså et sted mellom 700/3 og 700/5, 233 til 140 bruk (Dersom tallene til Taz sin kilde stemmer). Dvs 2-3,5 kr gangen eller noe, det syns jeg er verdt det. :)

Chuck Baz

Hørtes overdrevent ut å spraye 3 ganger, jeg sprayer maks 2, nesten alltid 1

Stemning

Det kommer da inderlig helt an på pafrymen hvor mye man sprayer, tror dere alle parfymer er like sterke? :P Det kommer også an på hvor mye du vil lukte.

Den parfymen jeg skryter sånn av, A*Men fra Thierry Mügler er sykt sterk, der holder det med 1 til vanlig kveldsbruk, 3 når jeg skal skikkelig ut, "club" ut.. Den er så sterk det blir helt tullete å bruke den på skolen liksom.. :P

Men med friske mer sport-scents som ofte ikke er like sterke eller dominerende er man helt nødt til å bruke 3-5 sprays for at noen skal kjenne noe som helst hvis de ikke har nesen inntil huden din...

TopGun

"

Jeg har forskjellige parfymer alt etter hvilket bruk og årstid. Her er mine favoritter:

YSL - L'Homme. Sinnsyk god parfyme! En av mine topp 3 favoritter. Passer til finere hverdagsbruk og når du er på byen. Passer best i vår- og sommersesongen.

YSL - La Nuit De L'Homme. Også blandt topp 3. Basert på L'Homme, men er litt tyngre. Passer til uteliv i høst- og vintersesongen.

Gucci - Pour Homme II. Vanskelig å beskrive hvor god denne parfymen egentlig er. Kan beskrives som både forførende og sensuell, men samtidig maskulin. Passer til finere bruk. Dag og natt, sommer som vår. Min favoritt!

Gucci - Pour Homme Sport. Frisk og god parfyme, passer dagbruk og nattbruk. Sommerparfyme.

Clinique - Happy. Frisk som faen. Passer kun lett og ledig dagsbruk om sommeren.

Dior - Homme. Veldig frisk og god duft. Lukter veldig rent, men samtidig litt sterk. Passer best til dags- og kveldsbruk i vår- og sommersesongen.

Dolce & Gabbana - The One. Kanskje litt vanlig, men jeg synes den er veldig god. Bruker den på nattestid, mørke og triste høstkvelder når jeg behøver for en litt kraftig duft.

Chanel - Allure. Minner og D&G, samme bruk.


Samtlige av disse parfymene er "fieldtested" om man kan kalle dem det. Har fått gode tilbakemeldiger på alle, så jeg vet med sikkerhet at disse passer meg, min hud og min stil. Det er derimot ikke sikker de passer deg, og derfor er det viktig at du prøver deg frem! "


Kopi av min post fra en post om parfyme på lukket forum.

Stanley

#25
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Finnes ikke noe fasitsvar på det Adriwen. Personlig syns jeg det er kjedelig at så mange andre bruker den, men om du sliter litt med selvtilliten kan det hende det er bedre for deg å være som andre..

Stanley

#27
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.


Stanley

#29
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.