Parfyme

Started by Zervs, December 06, 2011, 16:12:46 PM

Previous topic - Next topic

Eh

Like mye som dette


1 million er god uansett, og kan fint brukes på skolen om du bruker lite av den. Den er veldig sterk og det #25. verste som finnes er jo å sitte ved siden av en på skolen som lukter dødsmye parfyme.

Ville nok valgt en litt mer subtil variant som YSL eller D&G som også er veldig gode lukter, men lukter ikke like mye - like lenge.
Det beste du kan gjøre er å stikke til et parfymeri og høre med betjeningen, de er som regel kompetente nok til å finne parfymer som passer deg.

Stanley

#31
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Zervs

Brukte Diesel-Only the brave på julebord i helga,fikk mye creed av damene for den!
Flere som kom å tok rundt meg å koset,generell stor trivsel ;)

Eh

Quote from: Adriwen on December 11, 2011, 16:04:08 PM
Og skal parfyme sprayes på halsen eller på sidene av halsen?

Jeg pleier å ta et dusj på halsen og et i nakken. Nakken er tross alt der nesa til jentene er når de klemmer meg ;)

Stanley

#34
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Lego

#35
Quote from: Adriwen on December 11, 2011, 21:09:33 PM
Vanskelig dette...

Kan ikke dere 0330-folk skrive ett blogginnlegg om parfymevalg?

PS: Kan ikke dere forumere skrive ned deres topp 3-liste som har vært påvirkning for damene dere har fått?

Posten min sakset fra lukket forum:

Det viktigste med dufter er at de skal passe til DEG. Ikke ta kompisen din sin parfyme fordi du syns han lukter godt. ;)
Alle har forskjellig hud og parfymer lukter forskjellig på person til person. Derfor er det viktig å bruke litt tid på å finne noen dufter som er gode til deg.

Så sett av noen timer og besøk et parfymeri. Be gjerne om litt hjelp. Husk at nesen blir "bedøvet" av parfymer og man kan derfor bare lukte på 3 (max 4) om gangen. Etter det vil du nesten bare kjenne lukten av sprit. Ta deg så en kopp kaffe og lukt godt på den, så gjør du nesen klar til neste runde.


Jeg bruker forskjellige parfymer til forskjellig bruk, men differensierer ikke så mye på årstidene som Topgun.
Jeg har en hel drøss med halve flasker siden jeg liker å bytte og når jeg finner en ny favoritt så holder jeg fast på den til den blir erstattet av en ny favoritt.
Her er mine favoritter i rekkefølge per idag:

Shiseido - Zen. VELDIG tung og passer kun til bruk om kvelden. Bruker denne når jeg går ut.

Clinique - Happy. Veldig frisk og passer sykt godt til meg. Bruker den som hverdagsparfyme (Dette er første gang jeg kommer tilbake til en parfyme... Brukte denne for 5-6 år siden også. Har fått masse positiv tilbakemelding på den.)

Burberry - The Beat. Frisk, men litt søt kanskje. Ble erstattet av den over som hverdagsparfyme.

Bvlgari - Aqua Marine. Frisk og syrlig. Bruker den enkelte dager og kvelder når jeg føler for det...
- Lek med Lego

Gatsby

Har ikke brukt parfyme siden jeg var i puberteten. Bare tanken får meg til å føle meg metro og homo.
Dyrt er det også. No thx.

Stanley

#37
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stemning

Quote from: Gatsby on December 12, 2011, 03:37:17 AM
Har ikke brukt parfyme siden jeg var i puberteten. Bare tanken får meg til å føle meg metro og homo.
Dyrt er det også. No thx.

Jaja. Når/hvis tiden kommer, kan du klemme dine egne barn da? Eller skal du ta dem i hånden når de gifter seg?

Anders GV

Quote from: Adriwen on December 12, 2011, 07:49:47 AM
Det er derfor jeg bruker 1 Million. Jeg leser at så mange bruker den her og at den er positiv, så jeg tar den sjangsen. Den MÅ jo passe til meg og?
Det er absolutt ingen selvfølge.
Parfyme må egentlig prøves over tid og godkjennes av andre for at man skal være helt sikker.

Hvorfor?
Fordi lukten fra parfymen forandrer seg etter som parfymen tørker på kroppen.
Hvilke aromaer som dominerer i lukten forandrer seg veldig over tid.
Luktens forandring dels inn i 3 stadier:
1. fra du sprayer til 15-20 min ut
2. 15-20 min til en time
3. fra en time

Chuck Baz

Som panda nevner så er det forskjellig lukt ettersom hvor lenge du tar den på deg,bruker aldri å evne å lukte min egen etter mer enn fem minutter men den funker visst bra. En av grunnene til at du ikke får høre du lukter godt kan jo være at du ikke henger nok med det motsatte kjønn adriwen?

Stanley

#41
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stemning

Spør din mor, riktig gode parfymer er tidløse ;)

Stanley

#43
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

TopGun

Seriøst, gå i en butikk og få hjelp. Jentene som jobber der har som regel god peiling, alt etter din alder og stil. Å få hjelp fra betjeningen i en butikk er undervurdert.

Ja. Parfyme koster noen kroner, men det er en investering som du vil ha lenge. Kjøp eventuelt i en tax-free på flyplass, danskebåt, etc. Ellers er Strawberrynet.com ett bra sted å bestille når du har funnet parfymen/kosmetikken du liker.