Avstandsforhold

Started by Lucas, December 07, 2011, 14:57:33 PM

Previous topic - Next topic

Lucas

Hvor ofte bør man kontakte hverandre? Snakker da hovedsaklig per tlf og sms.

piken

Dette kommer veldig an på. Jeg vet at en venninne av meg som har avstandsforhold får eller sender melding av/med kjæresten sin hver morgen. Da kan det stå alt fra "Ha en fin dag" til "I natt drømte jeg om deg".
For min del er det litt mye. Jeg liker å sende sms ca annenhver dag og snakke i telefonen et par ganger i uka. Om det blir sjeldnere eller oftere kommer an på hva som skjer. Har jeg mye å gjøre blir det å snakke med kjæresten ikke så viktig.

Det viktigste for deg tror jeg at du forsøker å legge deg sånn noenlunde på hennes nivå når det gjelder hvor ofte du tar kontakt. Prøv å tenk at det ikke er du som skal ta kontakt først hele tiden og at det er fint å rekke å savne hverandre litt.

Femininist

Jeg og typen skypes hver kveld og snakker fra 15 min til et par timer også sender vi linker og sånn på facebook når vi kommer over noe i interessefeltet til den andre (evt. søte dyr på artige.no).

Hva som er vanlig og ideelt tror jeg varierer fra forhold til forhold. Tror ingen av oss ville giddet å bruke så mye tid på det om forholdet hadde startet som et avstandsforhold.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Gatsby

Avstandsforhold høres ut som helvette for meg. None of the benefits of being single or in a relationship. Høres ut som å være en munk i sølibat spør du meg. Sikkert fett en liten stund, ,men hvis det er mer enn 6 mnd ville jeg revurdert hardt. Spesielt hvis du er ung.

Aldri vær mer PÅ enn henne i hvert fall. Less is more. Flørt så mye du kan med andre jenter ift. de grensene dere har satt. Det siste du trenger er å være desp, og skaffe deg et "dear john"-brev.


Selveste

Enig med Gatsby. Avstandsforhold virker kjipt

VB

Avstandsforhold er kjipt, var sammen med en dame fra tyskland i to-tre aar for jeg flytta ned til tyskland selv. Jeg vil si dere burde snakke relativt ofte, minst 2-3 ganger i uka er greit naar man ikke ses saa ofte. Det trenger ikke vaere kjempe lenge, men det er greit aa holde kontakten ellers kan interessen fort dabbe av.

Men tlf og sms blir fort dyrt, saa vil heller anbefale skype hvis mulig. Og hvis avstands forholdet kommer til aa vare en lang stund og dere ikke ser hverandre veldig ofte er nok det aa gaa til anskaffelse av et webcam hver en god ide :)

Ellers er jeg enig med Gatsby, kom deg ut og flort med damer innenfor de grensene dere har satt. Du kan vaere rimelig sikker paa at hun gjor det samme. Og du vil fole deg helt helvete hvis hun en dag dumper deg for noen andre mens du sitter uten noen alternativer og er rusten paa sjekke markedet.

Lucas

#6
Takk for mange gode tips! Velger dog å se bort i fra kommentarene som sier "bare gi opp med en gang". Slik kommentarer er det mer enn nok av på slike forum, og de er ikke akkurat særlig motiverende.

Jeg skal bo borte i litt over et år, og er hjemme hos henne + familie og venner ca annenhver helg. Både skolens timeplan og egen økonomi gjør at dette heldigvis er mulig.

Selvfølgelig savner jeg henne når jeg er borte. Derfor er det godt å få litt råd ang. hvor ofte jeg bør kontakte henne osv. Jeg vil da ikke mase på henne, men likevel holde kontakten i periodene jeg er borte. Til nå snakker vi på tlf ca en gang hver dag. Utenom dette utveksler vi av og til mail når vi er på skole/jobb.

I starten merket jeg at jeg tok mer kontakt enn henne. Dette føltes nærmest som enveis-kommunikasjon. Etter tips som "ikke kontakt henne mer enn hun kontakter deg" har dette snudd. Jeg har holdt mer tilbake, noe som har resultert i at det nå er hun som kontakter meg så og si hver gang. Noen vil kanskje kalle dette egoisme, men det funker jo. Dama viser mye mer interesse nå enn tidligere.

Skype er også en fin ting når man er borte fra hverandre. Likevel holder jeg litt tilbake på dette også, slik at når vi først ser hverandre på Skype er dette en fantastisk opplevelse for oss begge.

Å være borte fra hverandre i kun to uker om gangen er nok ikke mye. Men i et nyoppstartet forhold føles dette litt "tyngre". Man får tross alt ikke oppleve så mye hverdag sammen. Noe som er viktig når man skal bygge et seriøst forhold. Da er det godt å vite hvordan man skal kommunisere for å holde interessen hos den motsatte parten oppe. Takk for alle gode råd og tips. Dere er alle fantastiske!

Lucas

Nok et godt tips! Selv om det stort sett er hun som kontakter meg, så ringer jeg ofte henne også. Selvfølgelig skal hun ikke føle seg uønsket :-)

Jeg tror at et avstandsforhold kan fungere alt ettersom hvor mye man ønsker at det skal fungere. Det kan til tider være vanskelig og da må man jobbe for det. Det hele blir vel som en selvoppfyllende profeti; man får til det man vil :-)


piken

Det du sier om at man får til det man vil skal funke er jeg helt enig i. Jeg har selv hatt avstandsforhold hvor selve avstanden ikke var noe problem. Jeg pleier å si til folk som nøler med å bli sammen med folk pga avstand: "Da er du ikke forelska nok". En ting er at man veier fram og tilbake og tenker litt på hva som hadde vært det ideelle forholdet. Men når situasjonen er som den er og man har blitt forelska så vil jeg tro at det alltid er bedre å ha personen litt (i en annen by) enn å ikke ha personen litt i det hele tatt (droppe pga avstand). Innimellom må man tørre å satse litt og gjøre litt innsats, ikke bare forvente at ting skal gå på skinner helt uten videre.

Hadde vært spennende om du fortalte litt om hvordan forholdet går sånn etter hvert. Hva som får det til å funke med avstand, hva som gjør at det blir vanskelig osv.

Lucas

Helt enig med deg, piken! Skal holde dere oppdatert. Kanskje dukker det opp flere "problemer" jeg trenger hjelp til ;-)