Jeg er lys blond og har lyse bryn og tynne hårstrå. Jeg farger alltid øyenbrynene selv (ca 1 gang i måneden) og er strålende fornøyd hver gang. (Og nei, de er ikke svarte og jæklige, de er naturlige.) Jeg har i motsatt fall blitt svært misfornøyd enkelte ganger hvis jeg har gått i salong. Brynene skal være så mørke som den mørkeste fargen i ditt hår (oftest under mot hodebunnen).
Mine er mest tydelige inn mot midten og usynlige ut mot siden. Når jeg farger brynene lar jeg alltid fargen stå litt lengre i ytterkant av brynene.
Å farge hjemme er ikke farlig - cluet er å finne ut hvor lenge fargen skal stå. Når man har perfekt antall minutter på plass får man bra resultat hver gang - jeg lar den sitte i 10 minutter. Prøv feks med 5, 8, 10 for å finne ut hva som er best.. Tiden regnes fra man er ferdig med å ta farge på begge brynene.
Jeg liker best typen Kolokrem, fåes kjøpt på Vita. En liten rosa pakke. Man blander fargekrem og 'fremkaller' i en liten skål og påfører fargen med en plastpinne. Legg godt med farge slik at alle hårene er dekket. Rett etterpå ta en q-tip og tørk bort overflødig farge utenom brynene.
La stå. Fargen på kremen blir mørkere så det kan se skummelt ut
Prøv med 5 minutter første gangen, veldig safe. Tørk av med papir, ikke få det på klærne. Vask med litt vann etterpå. Fargen kan sette seg litt i huden, går bort etter en dusj på meg.
PS: Har fargen sittet på for lenge og brynene er blitt møøøørke er dte ikke noe man kan gjøre, det må falme/gro ut. Så følg med på klokka!