Quote from: --WTF?-- on December 23, 2011, 20:46:53 PM
Quote from: Femininist on December 23, 2011, 13:19:29 PM
Ehm! Nei.
Jo, voksne folk kan si slikt til hverandre.
Når jeg leser svarene både i denne tråden og andre steder slår det meg at temaet her handler lite om sjekking, men mye om det å bli voksen: å kommunisere åpent og ærlig om hva man vil og ikke vil, kunne stå for meningene sine, ikke la seg styre av "venners" forestillinger om hva som er lov/ikke lov, og ikke minst å faktisk følge spillereglene i det spillet man deltar i av fri vilje. (Derav A --> Å).
Ellers må man finne noen andre å leke med.
...og nettopp derfor må en være åpen om at det er lov til å forandre mening og at ting alltid ikke går fra "a til å", det er helt greit å stoppe etter "a, b, c" eller å hoppe direkte til "æ, ø, å" eller lage helt andre egne ord. Å oppføre seg på en måte, for så å skifte mening litt senere, som forandrer hva en ønsker er helt i orden. Det handler om å bli kjent, om å tilpasse hverandre, eller å bli voksen som du sier. Ikke om å følge et bestemt handlingsmønster.
Å ta opp temaet og å snakke om det "hvorfor gjorde du ... om du ikke mente ..." er en moden og god måte å gjøre det på, og det er noe helt annet enn
forpliktelser som du snakker om. Å begynne å argumentere til en partner om at en forplikter seg til noe ved å "gjøre a, b, c" gir i beste fall "bare" dårlig samvittighet. En slik holdning er det som gir opphav til logikk som "hun har på seg kort skjørt, altså vil hun egentlig ha sex, selv om hun sier nei". Slike argumenter og holdninger rundt forpliktelse som du representerer i det første innlegget ditt synes jeg er skumle!
Jeg håper, og tror, du bare formulerte deg på en svært uheldig måte. Jeg ville derfor gi deg en sjanse til å moderere deg ved å ikke skrive noe mer i mitt forrige innlegg, noe du til en viss grad gjør når du legger vekt på fri vilje i spillets regler. Likevel, det er ingen faste spilleregler rundt sjekking, sex og forhold, hver enkelt må finne sine grenser og måter å gjøre det på, samt å tilpasse seg sin(e) partner(e), det finnes ingen andre regler enn dem en blir enige om direkte eller indirekte. Jeg tror egentlig ikke vi er så uenige, men måten du ordlegger deg på reagerer jeg sterkt på.