byen, sosial sirkel,nettet,dagtid.

Started by Jeagle, December 23, 2011, 00:51:26 AM

Previous topic - Next topic

Jeagle

sitter og leser igjenom blogginnlegget Hvor i **** kan man treffe jenter?!! å må si dette er første innlegget jeg ikke har fått noe ut av. kansje det er noe jeg misser så derfor tenkte jeg og spørre. er jo slik at kloke hoder tenker bedre sammen en et klokt hode alene. stiller og noen opp følings spørsmå l som jeg generelt lurer på, og som jeg kom på når jeg leste dette innlegget

for dere som ikke har lest dette innlegget så står det her :http://www.0330.no/2011/12/hvor-i-kan-man-treffe-jenter.html
jeg sitter igjen med en at dette bare var et blogg innlegg for og fylle tiden frem til jul med noe. siden det er litt opplagt at man møter jenter/gutter på byen, hos venner, eller i noen tilfeler på nettet og på dagtid. eller det det en underforstått tone jeg ikke tar?

sprøsmål jeg kom på når jeg leste dette.

byen:
hva sier egentlig dere når dere snakker med jenter på byen, jeg personelig bruker "hei, hvordan går det" eller  "hei, har du det bra?" men egentlig uten hell, de fleste svarer ikke en gang(nei er ikke drita, er ikke så glad i alkohol)

hvis man går på byen alene, virker man kjip/taper da?

sosial sirkel:
for meg virker det helt naturlig at man møter gutter/jenter på trening, dansing, og generelt andre sosiale steder.  men og sjekke damer/menn du møter på seminar via jobben er litt utten for min moralske kode, det vil si at så lenge man jobber sammen er den gutten/jenta ikke noe og prøve seg på siden man jobber sammen. er det noen andre som føler det samme eller det det bare jeg som er sær?

nettet:
ingen sprøsmål enn så lenge:p

dagtid:
er det helt sprøtt og spør jenta i bokhandleren om hun vil være med på en kaffe? uten at man kjenner henne. altså gutt får hjelp av jente spør så om hun vil være med på kaffe etter og ha fått hjelp= ok?

takk for seriøse svar.
å være eller ikke være

Stylish

På byen:

Det er ingen som merker om du er på byn alene eller med venner. De fleste er altfor opptatt med seg selv. Jeg har vært ute alene et par ganger og det er ingen som har sagt noe til meg. Det eneste "problemet" med å dra ut solo er at du legger mye mer press på deg selv til å snakke med ukjente. Hvis du ikke går bort til noen så har du en kjip kveld i vente. Jeg har møtt andre jenter som har vært ute alene, og det har ikke skapt noen negative reaksjoner fra min side.

Sosial sirkel:

Jeg ville aldri prøvd meg på noen på jobben. Det blir fort veldig kleint som du selv sier, men det finnes heldigvis nok av andre, søte jenter :)

Bor ikke du i Bergen? Jeg mener å ha lest det i et tidligere innlegg. Vi er en god gjeng som går ut regelmessig. Det er bare å bli med oss hvis du har lyst til det.

--WTF?--

Noen vil nok se det slik, men det er strengt tatt deres eget problem.

men og sjekke damer/menn du møter på seminar via jobben er litt utten for min moralske kode, det vil si at så lenge man jobber sammen er den gutten/jenta ikke noe og prøve seg på siden man jobber sammen.

Jeg ser ikke noe problem i det å prøve seg på kolleger, men da ville jeg gjort det utenom arbeidstiden. (og jeg var på en fantastisk date idag, med en kollega som gjorde nettopp det)
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Gerrard

Quote from: Jeagle on December 23, 2011, 00:51:26 AM
dagtid:
er det helt sprøtt og spør jenta i bokhandleren om hun vil være med på en kaffe? uten at man kjenner henne. altså gutt får hjelp av jente spør så om hun vil være med på kaffe etter og ha fått hjelp= ok?

Jeg solgte et møbel til ei jente via finn.no for et par dager siden. Vi skal ta en kaffe sammen snart.

Kan godt skrive feltrapport hvis du vil :)

Stemning

Quote from: Gerrard on December 23, 2011, 05:35:25 AM
dagtid:

Jeg solgte et møbel til ei jente via finn.no for et par dager siden. Vi skal ta en kaffe sammen snart.

Beste tips, selg dine møbler :)

Jeagle

Quote from: Stemning on December 23, 2011, 12:50:33 PM
Quote from: Gerrard on December 23, 2011, 05:35:25 AM
dagtid:

Beste tips, selg dine møbler :)

jobber som selger har jobbet som møbelsnekker. ser for meg at jeg kan snekkre sammen noen sexy og selge:p
å være eller ikke være

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Gatsby

byen:
hva sier egentlig dere når dere snakker med jenter på byen, jeg personelig bruker "hei, hvordan går det" eller  "hei, har du det bra?" men egentlig uten hell, de fleste svarer ikke en gang(nei er ikke drita, er ikke så glad i alkohol)

Jeg gjør ca. det samme som deg, og det fungerer FJELLSTØTT. Dvs: du må øve mer! :-)
Førsteinntrykket går mye på hva du tenker når du åpner. Tenk at du skal være hyggelig og møte et nytt fremmed menneske. Gjør det så nøytralt som du skulle hilset på en gutt. Vær avslappet og ikke overdriv. Tenk også på hvordan du kler deg. Ikke for å være slem, men bare det at du har fred perry som logo, sier meg at du har litt å lære om klær ;-)

Du virker ikke kjip/taper bare fordi du er alene på byen, men hvis du er nybegynner ville jeg sterkt anbefale deg å finne noen andre å sjekke med. Da slipper du hele problemstillingen. Det er ikke å stikke under en stol at det er mer utfordrende å gå ut alene i begynnelsen.

Hvis jeg var deg ville jeg funnet noen som var bedre enn meg, og gått ut med han/de. Det er utrolig mye å lære av å se på andre som er flinke, og av å høre på tankene deres om jenter.

-G

VB

byen:

Gatsby sa egentlig det meste men jeg har et par ting aa legge til.

I tillegg til aa gjore det helt noytralt, prov aa gjor det naturlig. Hvis de sitter paa en sofa, spor om det er ledig ved siden av dem og sett deg ned. Saa hils og prat med de. Det er selvfolgelig ogsaa greit aa bare gaa opp til en jente eller stoppe en jente som gaar forbi deg, men det er ofte mer krevende og trenger mer trening.

Hva du sier er ofte ikke saa viktig, men heller hvordan du sier det. Men du kan godt prove deg paa situasjons avhengige aapnere, dvs kommenter noe om henne eller situasjonen rundt dere. Det enkleste er ofte hvis du synes noe om henne er kult saa kan du bare aapne med det, eks "hei, fet tatovering!" eller "hey, kult haar!".

Jeg har gaatt ut masse alene og har hatt faa negative reaksjoner paa det. Hvis du foler at det er flaut saa bare si at vennene dine er et eller annet sted, du vet ikke helt. Ingen kommer til aa sporre mer enn det.

Og til slutt, hvis du er helt fersk kan det lonne seg aa prove aa bare bli bedre paa sosialisering. Hvis du har problemer med aa aapne slutt aa tenk paa sjekking og heller tenk paa aa bare vaere hyggelig og sosial.

Quote from: Jeagle on December 23, 2011, 00:51:26 AMer det helt sprøtt og spør jenta i bokhandleren om hun vil være med på en kaffe? uten at man kjenner henne. altså gutt får hjelp av jente spør så om hun vil være med på kaffe etter og ha fått hjelp= ok?

Det er ikke umulig, men det kan lonne seg aa screene litt forst. Prov aa diskre sjekke hvor mye tid hun har og hvem hun er der med, finner du ut at logistikken er mot deg saa er det enklere aa gaa for nummer.

Det er ogsaa mye enklere aa faa folk til aa gjore ting for/med deg hvis du har en begrunnelse, uansett hvor dum den maatte vaere. Hver gang jeg har faatt med en jente jeg nettopp har mott paa dagtid til aa gjore noe saa har jeg sagt noe ala,

Hun: Sier noe morsomt
Jeg: "haha, faen du er morsom"
*mer blah blah*
Jeg: "Dette hores kanskje litt sprott ut, men har du lyst til aa ta en kaffe med meg?"
Hun: "Ja det hores sprott ut!" eller noe i den duren...
Jeg: "Jau, men du er saa morsom aa prate med saa jeg har lyst til aa bli bedre kjent med deg"

Men det er lenge siden jeg har gjort det og jeg er litt mindre verbal naa til dags enn jeg var den gangen. Saa mulig jeg ville gjort det annerledes naa.

PS. Ikke fokuser for mye paa hvordan du spor om aa ta en kaffe, hvis det ikke funker er det mest sannsynlig fordi du ikke har en god nok tone med dama, saa fokuser heller paa at du faar en underholdende og flortete tone med jenter du snakker med.