Players

Started by Anugita, January 01, 2012, 17:56:23 PM

Previous topic - Next topic

Anugita

Jeg går i fella til disse playerne gang på gang, og jeg er drittlei...

Noen tips til hva man kan se etter som viser at han ikke bare vil ha ett ligg?
Skjønner det ofte når de vil ha engangsligg, men sliter med å skille ut de som bare vil ha ei å tømme behova sine i mens de venter på "den rette" (eller med andre ord: ei som er bedre enn meg) , og hvem som faktisk er interessert i mer enn bare sex?

Complex

(Jeg vet dette er jenteforumet, men har diskutert dette med jenter en del og ønsker å legge frem mitt synspunkt)

Det er 3 forskjellige ting som kan skje med en gutt:
1) One Night Stand
2) Fuck buddy
3) Forhold

For å luke ut de som ønsker alternativ 1 evt. 2, må du vise at du ikke gir deg lett. At de må jobbe for å få deg. Jobbe nok til at de som er kun ute etter sex vil gi opp.

http://www.youtube.com/watch?v=ubIx1ogoXM8&feature=related

VB

Er vel egentlig ingen 100% sikker maate aa luke ut disse gutta paa, men som sagt over er det aa vente med sex en god maate aa luke ut de som er ute etter one night stands. Men hvis gutten virkelig er ute etter kun sex og gir totalt faen i deg vil det vaere nesten umulig for deg aa se gjennom det.

Jeg ville sagt i tillegg til aa vente med sex burde du prove aa se hvor mye interesse han gir deg, hvis det virker som han gir litt faen saa er det stor sannsynlighet for at han ikke vil noe seriost. Du kan jo ogsaa sporre rett ut om han liker aa vaere singel eller noe i den duren, hvis han ikke gir tegn til aa ville vaere i forhold er det et ganske stort tegn. Selv om han kan selvfolgelig lyve.

Se ogsaa an hva slags person han er. Tror du at han er en gutt som drar mye damer? I saa fall er sannsynligheten ogsaa stor for at han ikke er i noe hastverk til aa gaa inn i et forhold.

Men til syvende og sist er vel det du egentlig burde gjore aa prove aa bli en jente som gutter vil ha forhold med, da faar du ogsaa flere valgmuligheter. Jeg har dessverre ingen konkrete forslag aa komme med paa dette omraadet, men det finnes sikkert boker / internett sider om temaet.

Anugita

Svar fra gutta er selvfølgelig velkommen, er jo dere som vet hvordan gutter tenker ;)

De jeg har gått i fellene til, har virket meget interesserte, det er de som har tatt initiativet til kontakt 95% av tiden, og vi har prata om alt mulig fra små og store ting som skjer i livene våre, og hatt en god tone.. Så jeg får jo litt sjokk, spesielt av han siste som jeg virkelig trodde jeg hadde noe mer på gang med, når jeg plutselig får denne meldingen på facebook, på nyttårsaften av alle dager: (jeg lå hjemme med halsbetennelse, og det visste han...)

"Godt nyttår  :-*
og tusen takk for mange gode opplevelser! men jeg er redd det ikke blir noe mer. har bestemt meg for å gå all in med ei nå ser du!"

Så jeg får jo litt sjokk... Og tydeligvis er jeg ei sånn dame fyrene bare vil være fuckbuddy med, ikke bli sammen med... Noe gjør jeg tydeligvis galt, men hva? (og ja, det er kjempelett å svare på for dere som ikke kjenner meg :P )

Potet

Tror du treffer spikeren på hodet der, kastanje! Tror nok de fleste playerne vil vike unna hvis det blir mer offentlig forhold. Personlig kunne jeg funnet på noe offentlig, men da ville jeg gjort det klart om jeg ville noe mer eller ikke hvis jeg fikk følelsen av at hun ville inn i forhold.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

VB

Quote from: Anugita on January 02, 2012, 13:57:38 PM
Svar fra gutta er selvfølgelig velkommen, er jo dere som vet hvordan gutter tenker ;)

De jeg har gått i fellene til, har virket meget interesserte, det er de som har tatt initiativet til kontakt 95% av tiden, og vi har prata om alt mulig fra små og store ting som skjer i livene våre, og hatt en god tone.. Så jeg får jo litt sjokk, spesielt av han siste som jeg virkelig trodde jeg hadde noe mer på gang med, når jeg plutselig får denne meldingen på facebook, på nyttårsaften av alle dager: (jeg lå hjemme med halsbetennelse, og det visste han...)

"Godt nyttår  :-*
og tusen takk for mange gode opplevelser! men jeg er redd det ikke blir noe mer. har bestemt meg for å gå all in med ei nå ser du!"

Så jeg får jo litt sjokk... Og tydeligvis er jeg ei sånn dame fyrene bare vil være fuckbuddy med, ikke bli sammen med... Noe gjør jeg tydeligvis galt, men hva? (og ja, det er kjempelett å svare på for dere som ikke kjenner meg :P )

Jeg lurer paa en ting, naar du sier at du gikk i fella hans. Sa han noen gang at han var interessert i noe mer enn bare et fuckbuddy forhold? Eller var det mer at du synes at dette forholdet hadde mer potensiale enn det han gjorde?

Ellers har nok kastanje veldig rett.

Anugita

Det var smarte tips Kastanje ;) Jeg trives ikke på byen, så når de skal ut har jeg som regel bare sagt at de må kose seg masse, og fått oppdateringene om det var gøy osv dagen etter :) Men butikken og filmsjappa o.l. sammen burde jeg klare å snike inn "tester" på ;)
Men om gutta leser det her og skjønner tegninga, så er jeg jo like langt  ::) Da kan de kalkulere ut risikoen for å bli sett før de svarer ja eller nei :P Svarer de nei vet jeg hvor jeg har de, men sier de ja kan det jo like gjerne være en kalkulert risko, og bare si at jeg er ei vanlig venninne...


VB: ehm, jeg spurte aldri direkte, synes det virker så himla desperat.. Også vil jeg vente å se an litt om det har potensiale selv før jeg finner ut hva han vil.. Så kan jo være at jeg har tolka det helt feil også? Men hvordan skal man tolke det de sier da?

Gatsby

Jeg er helt enig med VB her. Det er umulig å beskytte seg 100% mot players. Det beste(og kanskje eneste) alternativet er å la sexen vente. Jo større player du tror han er, jo lengre bør du vente. Dette er deprimerende, men sant.

Helt uenig med det Kastanje og Potet sier. Jeg vet om flere storsjekkere som ikke har noe som helst problemet med å både lage middag og møte venner, for så å dumpe dama hvis hun krever noe ekslusivt. Gutter som bare er ute etter sex, forteller deg det du vil høre. De gjør det som kreves. Det er det som skiller de gode, fra de dårlige. De flinke VET hvilke knapper de må trykke på. Ikke undervurder erfarne sjekkere på dette punktet.

Som VB sier, er det viktig å se etter hvor interessert han er i deg. De guttene som er tilltrekkende,som drar mye, bruker minst mulig innsats på damer de ikke er interessert i. De gir ikke det lille ekstra.

Hvis du skulle velge å vente med sex, så vil jeg også anbefale deg å tenke ut på forhånd NØYAKTIG hvor grensene gå. Vær veldig tydelig med fyren. Erfarne sjekkere er veldig gode å på å "komme i land" med intensjonene sine hvis det først er mulighet for det. Spesielt, så vil jeg ikke anbefale å sove hos en gutt, uansett hvor enige det er om at det bare blir soving. T.o.m med klærne på er dette ekstremt risikabelt.




VB

Quote from: Anugita on January 02, 2012, 15:45:41 PMVB: ehm, jeg spurte aldri direkte, synes det virker så himla desperat.. Også vil jeg vente å se an litt om det har potensiale selv før jeg finner ut hva han vil.. Så kan jo være at jeg har tolka det helt feil også? Men hvordan skal man tolke det de sier da?

Vel du trenger ikke vaere direkte eller desperat, men hvis du faar opp forhold som samtaleemne (noe som ikke er saa vanskelig aa snike seg inn paa), saa kan du sjekke hva han tenker om forhold, osv...

Men det vil fortsatt ikke fortelle deg om han vil ha forhold med deg, men det kan godt vaere at mange av de du har holdt paa med ikke var interessert i forhold i det hele tatt.

Jeg mener fortsatt at den beste losningen er heller aa prove ditt beste for aa gjore deg selv mer attraktiv som kjaereste materiale for gutter og/eller skifte holdningene dine. Glem det at du vil ha kjaereste og heller fokuser paa aa bare ha det goy med de du dater.

Det aa prove aa luke ut alle som ikke er seriose etter forhold og fole seg lurt eller skuffet hver gang vil bare fore til mye negative tanker ("Og tydeligvis er jeg ei sånn dame fyrene bare vil være fuckbuddy med, ikke bli sammen med"). Jeg hadde faktisk det motsatte problemet for jeg kom over sjekkemiljoet, hvor jeg folte jeg ikke var attraktiv nok til aa vaere i FB forhold eller ha ONS fordi damer bare ville ha sex med meg i forhold. Det gjorde meg deppa, irritert og sjalu paa alle som hadde det jeg ikke fikk ;/

Quote from: Gatsby on January 02, 2012, 15:49:06 PMSpesielt, så vil jeg ikke anbefale å sove hos en gutt, uansett hvor enige det er om at det bare blir soving. T.o.m med klærne på er dette ekstremt risikabelt.

Haha, humret godt av den. "Vi skal ikke ha sex i kveld" betyr vel nesten alltid det motsatte  ;D

ChristianL

#9
Svarer her siden det står at gutter også kan svare :). Svarer litt i forhold til sånn jeg har observert andre er, og i forhold til sånn jeg selv har forstått det.

Tror det er litt forskjellige type gutter her. De som ikke er så flinke og ikke får så mange muligheter til å ha sex vil nok gå lenger for å ro iland et knull, selv om de ikke er ute etter forhold. Tenker da som å bli med venner, ta en tur på butikken, se på kino, middag osv... Disse kan også finne på å si alt det som trengs for at du skal spre beina og late som det kan bli seriøst, for å så dumpe deg senere. Er dette jeg kaller playere, fordi de lurer jentene til sengs, de ser ikke på sex som gjensidig men noe man lurer seg til. Disse vil nok henge på litt etter sex og, men bare for sexen sin skyld. Disse er som sagt litt klumsete og kan gjøre / si mye rart for å få det de vil.

Mens en kjekkas som har mange muligheter for sex vil nok se på det som litt for mye stress og heller la vær (for han har jo andre muligheter). Dvs han er nok bare etter sex/flørt hvis du ikke er så heldig at du er ei dame midt i blinken for han, men han vil sannsynligvis ikke lyve eller for å få det han vil. Men han sier jo sannsynligvis heller ikke rett ut hva han vil med mindre du spør eller etter at dere har hatt sex. Det må du nesten ta på feelingen, virker det som en fyr som har mange jenter i livet sitt og ikke er så klumsete med det han driver med så er du nok ikke den eneste som liker han. Kanskje du rett og slett går etter feil type gutter eller har satt en litt for høy standard? Tenker at alle du kunne tenke deg å bli sammen med også blir likt av veldig mange andre jenter..

Så har du de som er helt på bærtur da som nesten litt overdrevet vil gifte seg etter første date og som aldri ville takka 'Nei' til et forhold den ene gangen i året de faktisk får sjans hos ei jente. Disse er veldig trygge, men er nok ikke de mest attraktive / spennende guttene i starten alltid? Men noen har nok potensiale for et bra forhold av disse og når de blir litt mer trygge. Men de kan nok kreve litt mer jobb / eskalering fra din side, eller evt være vanskelig å avvise hvis det ikke går så bra, for de gir ikke så lett slipp på den årlige sjansen :P



Så kommer gutte-tenkingen min inn litt, så skal svare litt motsatt av alle de andre her. Dette er sånn JEG tenker vel og merke, vet ikke om løsningen er like akseptabel for alle. Kanskje løsningen er å ha sex med dem så fort anledningen er der (dvs han prøver seg), hvis det ikke får deg til å føle deg for ille etterpå? Hvis du klarer å date en liten periode uten å følelsesmessig knytte deg for mye til de, sånn at det ikke skal bli tungt å evt miste de igjen. Da burde det være greit å se om han dumper deg eller ikke, eller om evt videre kontakt bare går ut på ting med muligheter for sex?

Husk at sjansen for forhold øker ikke når man som jente utsetter sex, den holder seg lik. Det er ikke pga sexen han dumper isåfall, det er fordi han i utgangspunktet ikke var interessert i noe mer enn sex.


Det jeg har funnet ut er at jo mer man tenker på ei jente, jo mer følelser får man for den personen. Hvis man sitter hjemme å har sett for seg hva man skal gi bort i julepressang, hvordan bryllupsbildet blir, huset dere kommer til å kjøpe sammen og hvordan barna deres blir seende ut før noe som helst er sikkert mellom dere, så har man allerede investert så mye tankekraft i personen at han/hun blir tung å miste og man blir desperat. Hvis man ikke tenker så mye over det, men heller tar det som det kommer, så kan man også styre følelsene litt unna til du vet hvordan det går og hvordan det ligger an.

Om dere så har hatt sex en gang så spiller ikke det så mye rolle, for man har ikke knytta seg følelsesmessig enda. Men heller venter med å tenke fremover til ting er litt mer sikkert og man faktisk har prata om ekslusivt forhold, dvs litt inn i flørten. Husk at både gutter og jenter dater flere på en gang, det er lov det til man har bestemt seg for hvem man vil ha, derfor det er viktig å prate om ekslusivitet når man føler man må få det avklart før man gjør det mer seriøst.


Det burde være ganske greit å se om han liker deg for bare sexen sin skyld eller mer litt etter hva dere gjør sammen. Gjør dere kjæresteting sammen? Eller er det bare å møtes på byen / se en film og hjem til en av dere å knulle 2 ganger i uka?

Anugita

Hva er typiske "kjæresteting" å gjøre sammen da?

Ang det med å ha sex tidlig/vente med sex er det jo like mange meninger om som det finnes gutter... Men jeg er litt der at fyren må testes i senga før man kan vite om det blir noe mer.. Funker det ikke i senga er det jo helt dødfødt... Men kan jo drøye det litt lenger enn jeg pleier, se om det hjelper? Og ang det med hvor grensa skal gå, klining er lov men grensa går ved tafsing? Eller?

Og noen av dere sier at man må prøve å gjøre seg selv mer aktuell som kjærestemateriale? Men hvordan i all verden gjør man det? Hva er forskjellen på ei man bare vil være pulekompis med, og ei man faktisk kunne tenke seg noe mer med?

Og det med innsats? Hva legger dere i mye kontra lite innsats?

ChristianL

Quote from: Anugita on January 02, 2012, 17:38:56 PM
Hva er typiske "kjæresteting" å gjøre sammen da?
Holde hender offentlig, spise middag sammen, dra ut en kveld med venner hvor man virker som et par osv...



Quote from: Anugita on January 02, 2012, 17:38:56 PM
Ang det med å ha sex tidlig/vente med sex er det jo like mange meninger om som det finnes gutter... Men jeg er litt der at fyren må testes i senga før man kan vite om det blir noe mer.. Funker det ikke i senga er det jo helt dødfødt... Men kan jo drøye det litt lenger enn jeg pleier, se om det hjelper? Og ang det med hvor grensa skal gå, klining er lov men grensa går ved tafsing? Eller?
Er her jeg er litt uenig i de andre, så de får svare på det. Jeg er for testing i senga, men at man ikke legger følelser i fyren før man faktisk vet at han ikke bare er ute etter sex. Funker det bra i senga, så kan det fortsatt være et av mange gode ligg for han, som han ikke ønsker å ta noe videre, derfor er det viktig å ikke være så godt knytta eller ha flere i bakhånd som du kan like (ikke-desperat).

Drøying lenger mener jeg gjør at det er større sjanse / mer tid for å knytte seg.. i tilfelle han dumper deg etter den dagen dere har hatt sex eller bare ringer halv fire på natta i helgene. Samme fyren hadde ikke blitt sammen med deg hvis dere ikke hadde hatt sex eller, det hadde heller bare sklidd ut etterhvert.



Quote from: Anugita on January 02, 2012, 17:38:56 PM
Og noen av dere sier at man må prøve å gjøre seg selv mer aktuell som kjærestemateriale? Men hvordan i all verden gjør man det? Hva er forskjellen på ei man bare vil være pulekompis med, og ei man faktisk kunne tenke seg noe mer med?
Der melder jeg pass. Noe GV folket har gjort noe research på for jentekurset kanskje?

Er sikkert noen ting bortsett fra utseende som underbevisst gjør at gutter ønsker forhold samme som for måten tiltrekning fungerer for på jenter, tenker da på oppførsel / væremåte, og kanskje ikke bare smak, behag og kjemi. Det JEG TROR for min del er forskjellen på jenter jeg vil bli sammen med og jenter jeg bare vil ha sex med er hvor godt personlighetene våre passer sammen.. Skrur sin egen bil, har egne meninger og litt bein i nesa hadde vært gull for meg, pluss skikkelig karisma.



Quote from: Anugita on January 02, 2012, 17:38:56 PM
Og det med innsats? Hva legger dere i mye kontra lite innsats?
Innsats som i å ikke legge mye energi i det. "Skjer det så skjer det en eller annen gang vi evt møtes, hvis ikke så kan det bare være."



Igjen, dette er sånn som jeg oppfatter det :). Det er lov å være uenig, jeg er interessert i å høre på alle teorier og erfaringer.

Andreas GV

Jeg DIGGER diskusjonen og håper dere fortsetter. Jeg og Lars jobber intensivt med teori til jentekurset, hvor mye går på tingene dere snakker om her. Dessverre kan jeg ikke være for aktiv med å gi råd angående disse tingene før vi har alt på plass, men det kommer:)

VB

#13
Quote from: Anugita on January 02, 2012, 17:38:56 PMOg noen av dere sier at man må prøve å gjøre seg selv mer aktuell som kjærestemateriale? Men hvordan i all verden gjør man det? Hva er forskjellen på ei man bare vil være pulekompis med, og ei man faktisk kunne tenke seg noe mer med?

Jeg har sagt det et par ganger her men har unnlatt aa gi forslag siden det blir for det meste spekulasjon. Det er ikke saa mye "forskning" paa dette omraadet, det er ogsaa ekstremt vanskelig aa finne ut noe konkret siden naar en jente forst finner seg type saa kan det gaa lang tid til neste gang hun finner en ny. Blir ikke som guttene som tester ut samme ting paa 10,20,30 jenter paa en kveld og kan finne ut hva som faktisk funker.

Uansett ting jeg mener er viktige trekk ved jenter som er kjaereste materiale,

- Hun er ikke desperat etter kjaereste. Dama jeg er med naa hadde jeg bare FB forhold til hvor vi mottes i helga i lang tid for vi ble sammen. Vi gjorde ogsaa av og til andre ting sammen (ut paa byen, cafe, etc...), men for det meste se film og pule i helgene. Hvis hun hadde presset for aa bli sammen hadde jeg nok trukket meg unna.

- Hun har en personlighet som passer med min personlighet. Dette mener jeg er et felt som man faktisk kan trene seg opp paa. Jeg pleide ikke aa komme overens med saa mange damer / gutter for. Men etterhvert som jeg har blitt bedre til aa sosialisere og se de gode sidene til folk liker jeg de bedre og de liker meg bedre. Det kan faktisk vaere saa lett som aa gi komplimenter og vaere stottende paa ting du merker at den andre personen er opptatt av. Alt med maate selvfolgelig, men folk flest gir faktisk utrolig lite komplimenter til hverandre saa du skiller deg positivt ut hvis du bare gir et par.

- Hun har sitt eget liv, egne meninger og maser ikke om at jeg maa gjore ting med henne hele tida. Ganske aapenbart den her.

- Bra i senga, eller i det minste aapen for aa prove nye ting og villig til aa laere. Jenter som freaker helt ut med en gang det er noe annet enn misjonaer er ikke morro. Hvis du har problemer/issues med sex anbefaler jeg aa hore/lese Dan Savage http://www.thestranger.com/seattle/SavageLove, etter aa ha hort alle de "syke" tingene folk driver med blir man fort komfortabel med smaa kinks som folk flest vil. Det kan ogsaa gi inspirasjon til nye ting aa prove ut :)

- Hun lar meg vaere mann og er feminin selv. Jeg er helt for likestilling og det er greit aa ha ting man ikke liker, men jeg har vaert med jenter som konstant skal vaere politisk korrekte. Det er bare slitsomt.


Men nok en gang, dette er personlige meninger og ikke serios forskning. Er vel omtrent like mye verdt som de tipsene man leser i ukeblad for jenter :P

Sola

Jeg lurer også veldig på hvordan man utstråler "kjærestemateriale" og når man ikke gjør det. Jeg vet jo veldig godt når jeg føler en gutt gjør det eller ikke (men igjen, jeg klarer ikke alltid å sette fingeren på hva det nøyaktig er der heller). Gleder meg til GVs teoridel er ferdig ;)