Forelsket i en jente på skolen min 2

Started by lonelynomore, February 03, 2012, 17:11:53 PM

Previous topic - Next topic

lonelynomore

Hei! Dette er en ganske innviklet historie, men jeg tror den kan bli interessant hvis du liker spennende damesituasjoner!

Jeg har vært betatt av en jente i kjemi-klassen min en god stund nå, og trenger litt hjelp til å "tyde tegnene" hennes.

Først litt background: Vi hadde matte sammen i fjor (VG1), og vi ble ganske fort kjent med hverandre. Jeg kjente ikke så mange på skolen, og var heller ikke så kjent, for å si det sånn. Jeg tror ikke hun syntes jeg var så interessant da, og så nok på meg som bare en bekjent/venn, and that's it.

I år, derimot (VG2), har jeg havnet i klasser med flere populære folk på skolen, og noen av disse har jeg blitt virkelig gode venner med. Jeg har blitt mer bevisst på stilen min og den sosiale delen av skolen, og jeg har fått mere selvtillit. Alt dette resulterer i at jeg har blitt kjent med mange flere folk + en stor del av vennekretsen hennes, og jeg har også fått inntrykk av at de synes jeg er en kul fyr.

SÅ TIL POENGET:

*I det siste har hun begynt å ta mer kontakt med meg; det er så godt som alltid hun som tar kontakt med meg i kjemi-timene (dette skjer ganske ofte, og dette gjorde hun aldri i før).

*Ofte når hun snakker til meg, spiller jeg kostbar/later som om det hun sier bare er middels-interessant, og at jeg egentlig ikke bryr meg så mye. Dette førerer som regel til at hun tar kontakt flere ganger i løpet av timen.

*Jeg har vært ganske obs på å bli kjent med mange i hennes vennekrets, og bli godt likt av dem siden jeg vet det er lettere for ei jente å holde på med noen som er godt likt av vennene hennes.

Ok, så ikke de store greiene så langt. Men så skjedde det noe som fikk meg til å undre litt. Da vi gikk fra kjemi-timen i dag, snakket vi sammen,  jeg skulle gå ned til byen og gjøre noen ærender siden skolen var ferdig. Da vi var kommet til utgangsdøra spurte jeg henne hva hun skulle gjøre nå, og hun sa hun skulle dra hjem. Så spurte jeg henne og hun ville gå sammen med meg ned til byen, men hun sa at hun tenkte å ta bussen som gikk 14.30 nedenfor skolen (klokken var ca. 14.20 da dette skjedde). Resten tar jeg som dialog:

Hun: "Tror du jeg rekker bussen min hvis vi går nå? (bussterminalen er i byen og bussen gikk 14.30 derfra)

Jeg: "Jaaa, det tar vel kanskje ikke mer enn 10 min å gå ned til byen."

Hun: "Ja, men jeg tar bare bussen herfra" (ville ikke risikere å miste den ved å gå til byen).

Jeg: "Ok, hadebra." (Brydde meg liksom ikke og snudde meg for å gå)

I det jeg skulle begynne å gå sa hun: "Men jeg kan jo bare vente på bussterminalen og ta bussen 14.45 hvis jeg ikke rekker den." Og hun kom gående etter meg.

På turen nedover stod hun for det meste av snakkingen, hun er en veldig utadvendt person, noe som også kan virke litt forvirrende i min situasjon. Hun fortalte om hvordan det gikk på skolen og smilte og flirte hele turen, og jeg sa meg for det meste enig i mye av det hun sa (nikk og smil). Det dere også burde vite, er at hun ikke er den som er kjent for å ha hatt så mange kjærester/holde på med gutter, tror hun bare har holdt på med en fyr for et par år siden (noe som får meg til å tenke at hun ikke er så vant til å flørte med gutter).

Så spørsmålet mitt er: Tror dere hun er interessert i meg, eller vil hun bare bli bedre kjent med meg siden hun har sett at jeg har fått mer status de siste månedene? Som dere sikkert har skjønt, er hun godt likt av veldig mange på skolen (mye pga. personligheten, men også hennes søte utseende).

*Min første teori er at den eneste grunnen til at hun vil ha oppmerksomhet fra meg, er fordi jeg har blitt godt likt i vennekretsen hennes. Og av den grunn er hun litt "redd" for at jeg ikke skal like henne godt siden jeg er integrert i hennes kretser.

*Den andre går ut på at hun er litt interessert i meg, men hun vet ikke helt hvordan hun skal vise det/tør ikke vise det. Derfor snakker hun om ting som er behagelig å snakke om (f.eks. skole), og som ikke skaper spenning mellom oss. Jeg merket at det var svært få muligheter for å komme med flørtete kommentarer på turen vår ned til byen.

Så hva tror dere? Hadde vært kjekt med andres meninger og vinklinger på situasjonen, alt blir mottatt med takk.

Hilsen en gutt som håper han har storfisken på kroken :)

Eh

Quote from: lonelynomore on February 03, 2012, 17:11:53 PM
Så spørsmålet mitt er: Tror dere hun er interessert i meg

Helt klart. Hun tar aktivt kontakt med deg, endrer planene sine i siste liten for å være med deg. Bare det at hun vil snakke med deg er tegn nok. Det høres ut som dere har en god tone, husk at det er du som skal styre samtalene. Så prøv å snakk om andre ting enn skole osv - som du sier selv, det er ikke verdens mest interessante tema og er vanskelig å flørte rundt og bygge opp spenning.
Det virker som hun er klar for noe mer enn skolesnakk, så be henne ut på noe.

Som kastanje sier, du har ingenting å tape på det.

lonelynomore

Takker for svar, dere har gode poenger begge to!

Men først; det med å spille kostbar er ganske vanskelig å ikke gjøre her: dere skjønner, jeg har veldig lett for å bli gode venner med jenter, og å bli "friendzoned" av denne jenta er det siste jeg vil! På samme måte vet jeg at hun har lett for å bli venner med stort sett hvem som helst, og dette gjør at jeg ikke vil ta for mye kontakt uten at det skapes spenning.

Hun er vel det man kan kalle delvis "out of my league", og av den grunn ser jeg ikke for meg at det skal så mye til før hun eventuelt mister interessen. Jeg er heller ikke så veldig vant med å flørte med jenter (som sagt, har lett for å bli gode venner med dem istedet for deres kjæreste), og det er lenge siden sist jeg hold på med noen.

Har dere kanskje noen tips man kan bruke i skolesammenheng eller i klasserommet? Tenker dette er det første stedet man burde ta steget, før jeg eventuelt spørr henne om hun vil finne på noe. Noen temaer dere vet er spesielt enkle å flørte rundt? :)

VB

Quote from: lonelynomore on February 04, 2012, 18:32:54 PMMen først; det med å spille kostbar er ganske vanskelig å ikke gjøre her: dere skjønner, jeg har veldig lett for å bli gode venner med jenter, og å bli "friendzoned" av denne jenta er det siste jeg vil! På samme måte vet jeg at hun har lett for å bli venner med stort sett hvem som helst, og dette gjør at jeg ikke vil ta for mye kontakt uten at det skapes spenning.

Vel vet ikke helt hvor mye du legger i å spille kostbar, men hvis du aldri tar kontakt og hun alltid tar kontakt så kan det være nesten like ille som at du alltid tar kontakt. På et eller annet punkt må du vise interesse for henne og vise at du er interessert i mer. Det viktige er at du viser at du er interessert i mer enn bare å være venn.

Quote from: lonelynomore on February 04, 2012, 18:32:54 PMHun er vel det man kan kalle delvis "out of my league", og av den grunn ser jeg ikke for meg at det skal så mye til før hun eventuelt mister interessen.

Tull, alle er usikker i den alderen din. Hun har sikkert minst like mange problemer som du har og hvordan hun ser ut har ingenting med hva slags gutter hun liker. Det finnes drit pene damer som liker større menn (altså litt små lubbene) og det finnes stygge jenter som aldri kunne tenke seg noe annet enn en undertøy modell. Negative antagelser er det dummeste du kan gjøre når det kommer til sjekking, enten anta at hun digger deg eller ikke anta noe som helst.

Quote from: lonelynomore on February 04, 2012, 18:32:54 PMJeg er heller ikke så veldig vant med å flørte med jenter (som sagt, har lett for å bli gode venner med dem istedet for deres kjæreste), og det er lenge siden sist jeg hold på med noen.

Et sted må du starte, du er såpass ung at du har masse tid til å trene. Det er flere poster på bloggen om hvordan du kan be henne med ut, uten at det virker så seriøst. Eks kan du starte å prate om filmer, så kan du spørre henne om hun har lyst til å være med å se en film (vanligvis type kino, hjemme film kan være mer andre eller tredje date). Svarer hun negativt kan du si "ok, men si i fra før X hvis du ombestemmer deg. Vi andre bestiller billetter da". Og vips, du har testet om hun vil være med på kino uten at du har bedt henne med på date. Svarer hun positivt trenger du ikke invitere noen andre.

Det samme kan du egentlig gjøre med alle andre aktiviteter.

Quote from: lonelynomore on February 04, 2012, 18:32:54 PMHar dere kanskje noen tips man kan bruke i skolesammenheng eller i klasserommet? Tenker dette er det første stedet man burde ta steget, før jeg eventuelt spørr henne om hun vil finne på noe. Noen temaer dere vet er spesielt enkle å flørte rundt? :)

Flørting er mer om det fysiske enn det verbale, god øyekontakt er nok ditt viktigste verktøy i skole sammenheng. Du kan også erte henne litt (LITT, ikke vær slem) hvis det passer seg. Les e-boka til gode vibber om flørting, mye bra der.