Det kommer an på hvor man er i løypa. Hvis jeg skal ta kontakt med fremmede jenter er utseende viktig, hjernen vurderer jenta og trekker en konklusjon etter 3-4 sekunder. Det går helt automatisk og kan ikke styres på noen måte. Noen få har så bra utseende at jeg tenker WOW, lekker dame! Og noen finner jeg ikke tiltrekkende i det hele tatt. Heldigvis havner de aller fleste jentene mellom de to ytterpunktene, slik at det blir ikke mange som ramler av lasset etter første sortering.
Men hva jeg syns er ekstra tiltrekkende; det må være et lurt smil, måten jenta går på, kanskje hårfrisyren er lekker.
Noen ganger er det umulig å sette fingeren på det, da er det sannsynligvis helheten som er meget bra.
Uansett er det nevnt tidligere her at gutter/menn har veldig forskjellig smak, og da spørs det om selvsikkerhet blir litt avgjørende likevel.
Ei jente som sitter i et hjørne og ser ned i bordet er sikkert ikke særlig attraktiv, men hvis hun ser opp og bruker blikket til å søke kontakt vil det utstråle noe som gutter vil legge merke til, tror jeg. Det er mulig at økt selvsikkerhet får jenta til å se bedre ut....