QuoteJeg skjønner ikke helt hva du mener med store forskjeller fra hvilke grupper mennesker tilhører. Skulle en jente fra bygda være mer lik en gutt fra bygda enn en jente fra byen?
Tja, noe sånt, men la oss utvide det hele litt og ta med flere variabler og så si hvem den første jenta har mest til felles med;
A.) Singel jente med norske foreldre på 25 år, bor i Oslo, nyutdannet på masternivå, ikke religiøs.
B.) Singel gutt på 25 år med norske foreldre bor i Oslo, nyutdannet på masternivå, ikke religiøs.
C.) Gift kvinne på 45 år med tailandske foreldre bor i Finnmark, jobber i fiskerinæringen, budhist.
Det er ganske mye som er likt mellom person A og B, men kun kjønnet som er likt med person A og C. Det gir derfor, på mange måter, liten mening og sette person A og C sammen når en ser på en rekke faktorer, fordi det kan være helt andre ting enn kjønnet som gjør at mennesker handler slik de gjør. For en mann vil det være ganske ulikt å være kjæreste med person A og C.
Kategoriene trenger ikke å være så langt fra hverandre heller. Selv føler jeg at jeg har mer til felles med mange av guttekompisene mine, enn noen av jentene jeg vokste opp med, men her er forskjellen så liten at det er mulig jeg tar feil.
QuoteJeg tror ikke helt du ser hvor mye gutter og menn lærer å undertrykke av seg selv i dagens samfunn. Skjønner du ikke tegninga når gutter ikke får ereksjon med jenter de tar med til sengs og kanskje syns er dødsdeilige, de er jo så vant til å undertrykke seksualiteten sin at de har problemer med å slippe den frem.
Hvilken tegning er det jeg ikke forstår? Og når har jeg skrevet noe som helst om menns ereksjonproblemer? Føler du begynner å blande kortene litt vel mye her.
Jeg sier ingenting om hvordan samfunnet bør være, eller hvem som undertrykker hvem hvordan. Det er selvfølgelig noen tendenser, men generelt er det samfunnsstrukturer som behandler kvinner og menn ulikt i ulike situasjoner, noe som fører til mange ugunstige situasjoner for hver enkelt gutt og jente (evt mann og kvinne). Jeg tror dette er i ferd med å endre seg, og at det er flere ting enn kjønn som vil stå i fokus når en ser på hvordan interaksjon mellom menn og kvinner er.
Og for å svare på det du skriver; Både kvinner og menn sliter med seksualitet, å slippe frem seksualiteten er nok ett større problem hos kvinner enn menn, selv om det også kan være et problem for menn. Får håpe "hore-madonna" maset blir mindre i fremtiden! (Her er det mitt personlige ønske, jeg har ingen tro på at det vil bedre seg med det første)
QuoteMen det går andre veien også, og det er mest det som får meg til å stille spørsmålet. Det er så mange jenter som blir mer og mer guttete av seg, jeg føler de mister en stor del av det som er tiltrekkende ved dem.
Det er din individuelle mening, så det skal du selvfølgelig få lov til å mene. Hvordan jenter blir "guttete" og hva som er lite tiltrekkende med det og hvordan slike ting blir i fremtiden er litt vanskelig å uttale seg om, om du ikke er mer spesifikt.