Started by SpantaX, March 16, 2012, 10:14:59 AM
Quote from: Tingles on October 05, 2012, 18:33:46 PMQuote from: deepArne on September 20, 2012, 15:54:54 PMQuote from: Tingles on September 20, 2012, 12:04:05 PMForeløpig lener forskningen på at det ikke er særlig bra for kroppen, og ett tilfelle i bergen endte opp med MS lignende symptomer pga overdrevet bruk av søtningsmiddelet.Sånne utsagn er umogeleg å ta seriøst. Er det beviselig eit høgt søtningsmiddelinntak som var den utløysande årsaken til MS? Det er umogeleg å konkludere med bakgrunn i ein observasjon (n=1).Eg har mastergrad i statistikk. Rettleiaren min på mastergraden er ein av dei mest merriterte professorane i landet på sitt fagfelt som er biostatistikk. Hans mest sisterte artikkel, var ein liten metastudie som konkluderte med at det ikkje er signifikant datamateriale for å seie at fisk er helsefremjande. Dette er den mest oppleste og vedtatte sanninga innafor kosthald og ernæring...Hahaha det høres ut som en veldig kjedelig master, hva fascinerte deg med statistikk? Jeg er egentlig helt enig med deg om at man ikke kan bruke ett sånn eksempel, ihvertfall ikke offisielt når det mangler forskning og beviser på hendelsen. Men mamma sa det til meg og det er nok bevis for meg
Quote from: deepArne on September 20, 2012, 15:54:54 PMQuote from: Tingles on September 20, 2012, 12:04:05 PMForeløpig lener forskningen på at det ikke er særlig bra for kroppen, og ett tilfelle i bergen endte opp med MS lignende symptomer pga overdrevet bruk av søtningsmiddelet.Sånne utsagn er umogeleg å ta seriøst. Er det beviselig eit høgt søtningsmiddelinntak som var den utløysande årsaken til MS? Det er umogeleg å konkludere med bakgrunn i ein observasjon (n=1).Eg har mastergrad i statistikk. Rettleiaren min på mastergraden er ein av dei mest merriterte professorane i landet på sitt fagfelt som er biostatistikk. Hans mest sisterte artikkel, var ein liten metastudie som konkluderte med at det ikkje er signifikant datamateriale for å seie at fisk er helsefremjande. Dette er den mest oppleste og vedtatte sanninga innafor kosthald og ernæring...
Quote from: Tingles on September 20, 2012, 12:04:05 PMForeløpig lener forskningen på at det ikke er særlig bra for kroppen, og ett tilfelle i bergen endte opp med MS lignende symptomer pga overdrevet bruk av søtningsmiddelet.
Quote from: Autowin on October 08, 2012, 17:43:40 PMSpørsmål:Hvorfor står det på f.eks. Vitaminbjørner, at det ikke anbefales å innta mer enn anbefalt dagsdose?Hva er konsekvensene? Det er jo så godt.Er det 9 vitaminer i hver bjørn, og det er farlig med for mye av de, så kan de jo fordele med 1-3 i hver bjørn og heller tillate 5 stk. elns?
Quote from: Femininist on October 09, 2012, 00:11:00 AMGår ut fra det har med hvor mye fettløsende vitaminer det er i vitaminbjørnene da vi ikke bør ha for mye av dem. Du vil trolig ikke dø, men du kan bli forgiftet.
Quote from: Autowin on October 09, 2012, 18:01:39 PMJeg kommer ikke til å spørre om det. Når man blir forgiftet så vet jeg jo så klart at man dør
Quote from: Stemning on October 09, 2012, 20:14:23 PMJeg tror kanskje han fikk til å bruke humor dtn. Kanskje.
QuoteFinnes det spørsmål som man kan stille her som man ikke kan finne svaret på selv? (Det er et spørsmål som trenger svar.)