Tråden for dumme spørsmål!

Started by SpantaX, March 16, 2012, 10:14:59 AM

Previous topic - Next topic

Stemning

Ingen som har svar på spørsmålet mitt?

Dev

Quote from: Stemning on October 11, 2012, 00:35:32 AM
Ingen som har svar på spørsmålet mitt?
Kommer ann på hvor langt i tid han reiser.

Stemning

Likte ikke svaret. Han kan jo reise i tid, det krever ganske mye mer filosofisk utredning. med tanke på hvor/når tiden måles mm.

Femininist

Kan man reise i tid er vel tiden pr. def. ikke noe fastgitt og det vil således ikke gi mening å måle tiden det tar å reise i tid.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stemning

Quote from: Femininist on October 11, 2012, 16:46:11 PM
Kan man reise i tid er vel tiden pr. def. ikke noe fastgitt og det vil således ikke gi mening å måle tiden det tar å reise i tid.

Se på det slik da. Jeg blir eldre hele tiden, jeg eldes som følge av tid. Om jeg reiser i tid, eldes jeg kanskje enda med min tid, og ikke destinasjonens eller reisens tid. Så kan man bruke egen eldelse til å bestemme tidsbruk i tidsreiser?

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Femininist

Quote from: Stemning on October 11, 2012, 17:36:29 PM
Quote from: Femininist on October 11, 2012, 16:46:11 PM

Se på det slik da. Jeg blir eldre hele tiden, jeg eldes som følge av tid. Om jeg reiser i tid, eldes jeg kanskje enda med min tid, og ikke destinasjonens eller reisens tid. Så kan man bruke egen eldelse til å bestemme tidsbruk i tidsreiser?

Drar du frem/tilbake i tid og etterhvert tilbake der du startet, vil alderen din på starttidspunktet være den samme (23 år, 11 mnd, 3 dager, 12 timer, 7 min og 5 sek) selv om du har vært andre steder i tiden over lengre tid. Den tiden du eldes når du er på tidsreise gjelder bare når du er på den destinasjonen. For dypere studie av dette foreslår jeg Narnia
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stemning

Men hva hvis tidsreisen i seg selv tar tid, at det f eks tar 1 år og reise 100 år frem i tid. Når du kommer frem, er du da 24 år og 11 mnd?

Narnia er vel mer en reise til et annet univers, enn reise i tid. Slik at i Narnia i skapet har de ett liv, og når de kommer ut av skapet ett annet.

Stanley

.

Dev

Quote from: Stemning on October 11, 2012, 18:29:11 PM
Men hva hvis tidsreisen i seg selv tar tid, at det f eks tar 1 år og reise 100 år frem i tid. Når du kommer frem, er du da 24 år og 11 mnd?

Narnia er vel mer en reise til et annet univers, enn reise i tid. Slik at i Narnia i skapet har de ett liv, og når de kommer ut av skapet ett annet.

For å reise i tid må du reise fortere enn lyset. Så hvis du reiser 2x lysets hastighet og skal tilbake 1 år, så må du reise i [fyll inn her] år.

Er ikke god i matte så lar noen andre fylle inn svaret.

Jeagle

Quote from: Stemning on October 11, 2012, 18:29:11 PM

narnia er vel et annet univers, men du vil aldri kunne endre fortiden og så gå tilbake til fremtiden igjen, da vil det være et alternativt univers
å være eller ikke være

Potet

Kroppen rundt vil eldes mens du reiser, tiden bare forandrer seg rundt deg. Tar reisen 1 år fram i tid 1 dag, vil du ha eldet 1 dag mens resten av verden har eldret 1 år.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stanley

.

Potet

Lærte det i fysikk på vgs. Om jeg ikke husker feil ble det plassert atomur på bakken og i et jetfly og så ble det registrert at tiden gikk fortere på bakken (dog veldig lite siden det bare er en brøkdel av lysfarten) relativt til jetflyet i fart.

Tenk logisk. Hvis du går framover/bakover i tid, kan ikke tiden i ditt perspektiv stoppe. Da ville du dødd siden f.eks. hjernen trenger oksygen. Du eldes som normalt og alt rundt deg eldes relativt til deg.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stanley

.