Jentevener

Started by deepArne, March 27, 2012, 23:31:08 PM

Previous topic - Next topic

deepArne

Var i utdrikningslag i helga, og sidan vi berre var gutar vart sjølvsagt temaet jenter diskutert. Eg vart overraska då det viste seg at ganske mange ikkje har jentevener. Nokre av dei beste venene mine er jenter, sjølv om eg nok har fleirtal av gutar i omgangskretsen. Er det vanleg å ikkje ha jentevener, og er det hensiktsmessig i sjekkesamanheng?

Fleira av dei utan jentevener hadde eigentleg nokolunde draget, men eg vil likevel påstå at det er bra å ha jentevener. For det fyrste kan du snakke om litt andre ting enn med gutar, og for det andre lærer du å omgås jenter og kva dei blir tiltrukke av.

VB

Har hovedsaklig kun en god jentevenn som jeg henger med av og til alene uten at dama eller andre er tilstede. Men jeg er ikke spesielt tiltrukket av henne så det gjør at vennskapet blir veldig platonisk. Ellers har jeg flere jentevenner som jeg sjelden/aldri henger med alene men ofte møter sammen med andre når vi drar ut på byen etc...

Her er det varierende hvor gode venner vi er og hvor mye vi flørter osv... Men ser ikke større problem i å være venner med de, selv om de jeg er tiltrukket av hadde jeg sannsynligvis gjort noe mer med hvis sjansen bydde seg. Men vanligvis styrer jeg unna å eskalere på de siden det kan fort bli kaos, spesielt siden mange av de kjenner dama som jeg er sammen med uten at de vet at vi er i et åpent forhold.

veroni2011

Det meste er ramset opp. Jeg vil bare legge til at jeg synes det Selveste skrev om face er viktig. Spesielt når du legger til nye bekjentskaper på face som ikke nødvendigvis kjenner noen av vennene dine fra før. De vil garantert snoke masse på profilen din og se at du har jenter i livet ditt og at du antagelig har alternativer.

phalle

Jeg har alltid hatt primært jentevenner. For hver kamerat jeg har har jeg sikkert to venninner, og sånn har det stort sett alltid vært.

Det har både sine fordeler og ulemper forsåvidt. En stooor fordel er mengden nye jenter du treffer, og det at du allerede har en del creds hos de. Det er også en awesome unnskyldning for å ta kontakt, og føre en samtale med de :) De beste jentene jeg har holdt på med det siste året har vært venninner av venninner.

Bakdelen igjen er hvis det går skeis. Da kan det fort bli kleint mellom deg og venninna, hvis du ikke er forsiktig/flink.

Det at man får mer innsikt i hvordan jenter tenker og snakker om gutter er nok både en fordel og ulempe. Kunnskap er jo forsåvidt makt, men til gjengjeld kan det være litt skremmende å høre det de tidvis faktisk sier om oss :p

For min del, som alltid har hengt mest med jenter, så er den store utfordringa i sjekkesammenheng å kunne være alfamannen, og rett og slett skikkelig guttete. Personlighet og interesser lener mer i retning av å faktisk snakke om følelser, være generelt sett buddy osv. Min svakhet der blir nok å faktisk gjøre det tydelig for jentene at jeg er interessert i mer enn vennskap. Så, jeg har lett for å plassere meg selv i vennesonen, fordi jeg ender opp med å like jenta og ikke vil risikere det ved å prøve for hardt.

Men, alle burde ha noen jentevenner! De er gull verdt!

Koraboros

Bare bekjente, ikke nære venner. Har lenge tenkt at jeg burde gjøre noe med det, men siden jeg har ikke det helt store behovet for sosialisering så skjer ikke ting av seg selv. Jeg tenker at nå som jeg har bestemt meg for å aktivt sjekke jenter kommer jeg sikker til å gå i vennefella noen ganger, så da løser kanskje det seg :)

deepArne

Quote from: phalle on March 28, 2012, 09:49:07 AMFor min del, som alltid har hengt mest med jenter, så er den store utfordringa i sjekkesammenheng å kunne være alfamannen, og rett og slett skikkelig guttete.
Kjempegodt poeng! Dei gutane i kompisgjengen min som har flest jentevener er typisk feminine menn, og som ikkje klarar å lande dealen med dei jentene dei er interessert i. Midt i mellom har du typiske maskuline gutar utan jentevener, men som likevel kan klare å hooke opp med ei dame i ny og ne. Dei som har mest draget på damene er maskuline gutar med jentevener. Eg observerer også at det går fint å vere litt femi dersom du har nokre maskuline trekk eller interesser.

phalle

Quote from: kastanje on March 28, 2012, 22:12:33 PM
Jeg har aldri blitt venn med noen som har gått i vennefella. Men jeg har hatt venner som har blitt noe mer.

Har du guttevenner i det hele tatt da? For sannsynligheten er at noen av de har vært interessert i deg, men du ikke har merka det, og de ikke har turt å eskalere ;)

Men som du sier, deepAre, så er det Mannfolka (ja, med stor M), som fortsatt har venninner og forstår seg på jenter som gjør det best. Den siste delen har jeg naila, må bare jobbe med å manne meg opp litt :P Nå begynner stilen å sitte, holdningene og oppførsel blir bedre, så da er det bare å komme i mål.

Og det er helt utrolig hvor fort jeg merka forskjellen på resultater i sjekkesammenheng da jeg ble bevisst på det her. Når jeg får det automatisert, så tror jeg er godt på vei mot suksess.

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Adriwen on March 29, 2012, 09:25:06 AM
Bare sånn generelt spm:

Hva er mest tiltrekkende for en jente av at jeg KUN har jentevenner, eller KUN har guttevenner, eller 50/50, eller at det bikker LITT over på jenter, eller LITT over på gutter? Jeg har hørt at gutter med for mange jentevenner blir sett på som homsevenn eller noe slikt?

Dette er rimelig irrelevant. Det viktigste er at du har venner. Dette gjelder egentlig alltid når du møter nye folk, hvis du vil skaffe deg nye venner er det viktig at du faktisk har venner fra før av. Har du ikke vener kan det lønne seg å late som du har det og ikke være så masete.

De fleste av oss blir skeptiske til en person som ikke har venner (med mindre det er en veldig god grunn, eks. nettopp flytta til byen) fordi vi antar at det må være noe feil med personen.

deepArne

Quote from: kastanje on March 28, 2012, 22:12:33 PM
Jeg har aldri blitt venn med noen som har gått i vennefella. Men jeg har hatt venner som har blitt noe mer.
Eksisterer vennefella? Dersom du er interessert i ei jente, blir venn med ho og deretter avvist når du prøver deg, er det vel ikkje nødvendigvis vennefella som gjer at du blir avvist? Kan det ikkje heller vere at ho aldri var interessert? Dersom ho faktisk var tiltrukke av deg, ville dette då gått over dersom du vart kompisen hennar?

Min erfaring er eigentleg motsett. Dersom jenter blir venn med meg, blir dei også meir interessert enn dei var i utgangspunktet. No må eg riktignok innrømme at eg ofte er litt flørtete til veninner, slik at det som regel er litt sexual tension i lufta. Faktisk har eg eigentleg lettare for å flørte med jenter eg kjenner litt, enn jenter eg ikkje har møtt før.

Stanley

.

Carebear

Quote from: Adriwen on March 29, 2012, 14:35:11 PM
Vennefella eksisterer. Blir du FOR god venn med jenter, så plasserer de deg der.
Da blir de liksom sett på som en i ''slekta'' hennes. Og DERFOR er det vanskelig å komme ut av den.

Hva baserer du disse påstandene på?

Jeg har ikke observert denne vennefella på år og dag.

At jenta vil ha deg som venn kan basically bare bety tre ting:
1. Jenta synes du er kul men ikke tiltrekkende.
2. Jenta synes du er kul og tiltrekkende, men kan av en eller annen grunn ikke bli sammen med deg.
3. Jenta vil få en gevinst av å være venn med deg, men synes ikke du er tiltrekkende.

1 og 3 kan man styre unna ved å lære seg å være mer tiltrekkende. 2 kan man ikke gjøre så mye med.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Stanley

.

Potet

Kommer man ofte i vennefella bør man ta det som et tegn. Selv ble jeg friendzoned for første gang i mitt liv rett før jeg dro på utveksling. Hun sa hun holdt på med en annen, noe jeg egentlig synes var merkelig ettersom jeg synes hun ga mange tegn til at hun var interessert og vi tilbringte litt tid sammen. Hun sa hun ønsket at vi fortsatt skulle være venner og vi har holder fortsatt kontakt selv om vi ikke snakker like mye sammen lenger. Første jenta på leeeenge jeg faktisk har fått noen følelser for, så det var temmelig hjerteknusende i starten. Men man må heller se på det som et tegn på at man kanskje har gjort noe galt selv, og at jeg derfor skal prøve å kvitte meg med de verste uvanene mine og komme tilbake som en enda bedre utgave av meg selv. For et konkurransemenneske som meg er det faktisk et knall motivasjon for å prøve å forbedre meg på sider ved meg jeg tror hun kanskje ikke likte (og som jeg uansett bør kvitte meg med). Er hun fortsatt ikke interessert i meg når jeg kommer tilbake, har jeg i alle fall forbedret meg som person.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

phalle

Vennefella finnes definitivt. Men etter min mening er det ikke nødvendigvis noe galt i det. Jeg har flere venninner som jeg først ble kjent med ved at jeg var interessert i de og la an på de, men hvor de enten var utilgjengelige, spenninga forsvant litt, eller hvor jeg rett og slett blei mer interessert i noen andre.

Selv om man blir satt i vennefella, så kan det fortsatt være bra (så sant du ikke var alt for interessert i jenta). Da har du en ny venninne, som har masse andre venninner osv. Kan bli en veldig god spiral med potensielle nye jenter. God måte å utvide nettverk på også.

Men, det jeg beskriver her er jo i bunn og grunn bare det å bli venn med jenter.