Jeg var hjemme hos familien i påsken og som vanlig sto tv'en der og surra konstant. Og imens jeg satt og prøvde å konsentrere meg om boka jeg leser så kom det en sending med turn, og det slo meg plutselig hvor intelligent turn egentlig er. Se f.eks.
trampoline.Og med intelligent mener jeg at det er mye som skjer på en gang, og det er jo et intellekt som har den steinkontrollen med styrke og koordinasjon. Jeg tror ikke fyren på trampolina har så mange bevisste tanker annet enn at nå gjelder det f**n meg! Et annet eksempel er boksing, der har man jo også en motstander, ikke bare seg selv å "tenke på". Alltid likt å se boksing i sakte film, da ser man virkelig hvor bra de timer alt. Syke folk...
Grunnen til at jeg skriver dette her er for å dele tanken om at vår vanlige væremåte faktisk er veldig intelligent. En tanke om at vår naturlige og unike utstråling er det som er utrolig attraktivt ved oss. Og at i den grad vi lever oss inn i nå'et, det som er igjen når gir slipp på tanker og bekymringer, er noe av det beste vi kan gjøre for oss selv og andre. Jeg digger ihvertfall følelsen av å gi slipp på tankene; det er som en følelse av å ha ganske høy energi, uten å måtte fokusere den på noe.
For meg har dette perspektivet løst en del indre konflikter jeg hadde. Og jeg syns det er digg å sosialisere meg utifra et sånt perspektiv. Veldig mange ting blir bagateller og jeg setter meg ikke opp til noen 50/50 sjans på en bra kveld.
Så ja, jeg hadde egentlig bare lyst til å dele litt tankegods
Kom gjerne med synspunkter og tanker