Personlig liker jeg klær som sitter nærmest støpt på kroppen, enten det er bukser eller overdeler. Denne stilen er ofte anbefalt av blant annet 0330-gutta. Denne stilen forutsetter at kroppen din holder en jevn vekt og at proporsjonene ikke forandres drastisk (iallefall ikke med 20kg som du beskriver).
At du søker tips taktisk innkjøp av klær som passer en slik vektoppgang og -nedgang er forståelig. Jeg vil derimot anbefale deg å justere kostholdet ditt etter din nåværende livssituasjon. Trener du, så vet du at du kan innta mer næring. Det samme gjelder i perioder hvor du er tvunget til å ta det med ro; du må justere inntak av næring slik at det passer med aktivitetsnivået ditt. Fordelen med dette er at vekten din holder seg stabil, du får større trygghet i forhold til egen kropp og du får et bedre økonomisk utgangspunkt i forhold til å bygge en garderobe for matchvekten din. Sist, men ikke minst får du store helsegevinster ved å følge et sunt kosthold.
Jeg vil si at et sunt kosthold, tilpasset din livssituasjon, og som bidrar til holde en riktig vekt over tid, vil være bedre enn fiffige fashiontips.