Du er needy og redd for å bli avvist. Ikke misforstå sjenerthet med høflig disinteresse.
Rammen du setter nå er at du må «overtale» henne til å bli med på noe. Det trengs ikke. Liker hun deg, vil hun bli med bare du inviterer henne.
Har dere en god tone, inviter henne på noe som er sosialt lite krevende, f.eks kaffe eller med på en sosial aktivitet.
Her er et konkret eksempel: "Hei, jeg skal på X på dag Y. Meld om du vil være med!
" oversatt "Jeg skal ut å bowle på fredag. Meld om du er keen.
" eller "Jeg skal på Café Sør på torsdag. Meld om du vil bli med
" Disse er fine fordi de ikke krever svar. Det er en bra ting, for svarer hun ikke vil ingen av dere virke dust. Men hvis du må ha svar, spør direkte, "Lyst å være med på kaffe en dag?" Denne er litt kjipere fordi det tvinger henne til å ta et valg. Svarer hun ikke, har hun effektivt kuttet tråden mellom dere og laget klein stemning. Svarer hun nei, så blir det mer tid-trøyte. Men svarer hun ja, så er det jo seff bare å planlegge tid og sted.
Disse invitasjonene spiller ballen til henne slik at du kan konsentrere deg om å komme videre med livet. Svarer hun ja, er det en bonus. Hvis ikke, serr, get on with life. Møt nye jenter som er mer interessert i å treffes.