Korleis gjera da klart at da ikkje skjer meir på ein høflig måte?

Started by smurf, May 07, 2012, 07:06:46 AM

Previous topic - Next topic

smurf

Fant ikkje ein annen post om det so lagde ein, beklager om det er diskutert før:).

Korleis gjer folk her det klart at dei berre vil ha ein kveld med kos uten å framstå som ein dritt? når eg er med jenter som eg ikkje har lyst til å møte igjen spør eg aldri om nummer eller seier noke ala "dette må me gjera igjen". Alikevel skjer det igjen og igjen at ho har funnet nummeret mitt og sender ein melding ala "ut ikveld?:)" ellers kjem det ein vennespørsel på facebook. Eg responderer med å avslå venneforespørselen og svarer ikkje på meldingen:p. Alikevel plager dette meg og eg får dårlig samvitighet over at ho vil meir mens eg igrunn ikkje bryr meg, føler at eg har brukt ho sjøl om det ikkje er det eg har.

Før tok eg nummer om morningen berre for å vere høflig, eller kom med "snakkes". Spurte to venninner om det og dei påsto at dei ikkje tok kontakt om gutten ikkje gav nummeret sitt, men dette slår gang på gang feil.

Eg seier jo ikkje at eg ikkje vil møta ho igjen, men unngår bevist å spørra om nummer eller hinta om at me må treffes edru. Har prøvd å vera kjip om morningen, men klarer det ikkje.. Er i mitt ess dagen derpå og MÅ kødde med jenta, har prøvd å ikkje gjere det, men klarer det sånn ca. 30 sekunder før eg blir normal og begynner å plage ho. Dessuten har eg jo lyst at ho ska snakke positivt om meg til venninnene sine:p.

So ja, korleis gjer dåke da klart at det ikkje vil skje meir på ein fin måte?

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jeagle

er en tråd om det her et sted mener jeg, men det jeg husker fra den er: vær tydelig på hva du vil, og ikke lat som om du er kjæreste matriell.
å være eller ikke være

VB

Quote from: Jeagle on May 07, 2012, 10:15:58 AM
er en tråd om det her et sted mener jeg, men det jeg husker fra den er: vær tydelig på hva du vil, og ikke lat som om du er kjæreste matriell.

Det han sa. Du kan prøve å være klarerer på at du ikke er kjærestetype, både kvelden før og dagen derpå. Eks når singel status kommer opp kan du nevne at du er singel men ikke klar for noe forhold akkurat nå.

Selv om jeg vil si det er mindre rasshøl å gi et svar ala "jeg trodde det var en ONS, jeg er ikke spesielt interessert i noe mer akkurat nå" enn å bare ignorere et forsøk på kontakt.

QueenB

herregud, du må jo si ifra på en ordentlig måte! Selv om de finner deg, så må du svare et eller annet tilbake! Ellers er du desverre et rasshøl. Noe venninnene hennes også vil tenke. For en gangs skyld, er jeg enig med Adriwen.
Hvorfor prøver du heller ikke å møte jenter du kunne tenke deg å treffe igjen?
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

smurf

Jenter som eg liker tar eg jo kontakt med igjen, snakker her om jenter som du merker dagen etter at er rare og du merker at du ikkje vil noke meir. Svarer somregel på meldinger på dagtid, men lørdag var eg ikkje ute og det tikket inn to meldinger 0230 (stengetida her i byn) om eg var ute og hypp på narsj, trur jentene kun vil ein ting dei og ettersom dei tar kontakt da;). Og dropper å svare dagen etter so dei ikkje ska bli kleine pga fyllemeldinger, men om jentene her meiner at eit svar hadde våre bra uansett så ska eg svare :).

Eg unngår som eg sa bevisst å snakke om neste møte og kjem heller ikkje so ofte innpå forholdsstatus, men kan prøve å vere meir klar på at eg ikkje er kjærestematrial ja, men korleis kjem folk her inn på det? Jenta spør jo ikkje, og teit å berre komme med "forresten, eg vil ikkje meir enn dette, var kos" morningen etter. Må bli bedre på å komme inn på forholdstatus dagen før ja.. er folk klare på det?

Stanley

smurf

Quote from: Jeagle on May 07, 2012, 10:15:58 AM

Fant den, den var her for dei som lurer:
http://godevibber.no/forum/index.php?topic=1997.0

Tyty!

Stanley

Stemning

Quote from: QueenB on May 07, 2012, 11:18:06 AM
herregud, du må jo si ifra på en ordentlig måte! Selv om de finner deg, så må du svare et eller annet tilbake! Ellers er du desverre et rasshøl. Noe venninnene hennes også vil tenke. For en gangs skyld, er jeg enig med Adriwen.

Når i alle dager ble det innført svarplikt pga. sex? Hvis det ikke er avtalt eller ikke en gang hintet at man er interessert i å snakke senere er man så absolutt på det sterkeste IKKE forpliktet til noe som helst annet enn å informere om en skulle teste positivt på kjønnsykdommer eller lignende.

For all del, det er nok lurt og en grei ting å gjøre i mange tilfeller, men det er fremdeles helt opp til den enkelte.

Stanley

Chuck Baz

Quote from: Adriwen on May 08, 2012, 16:21:47 PM
Det er noe som heter lover, regler, og såklart i dette tilfellet NORMER. Følger du ikke de, blir du hatet av samfunnet.
Men det er ditt liv...
Slik jeg ser det så er det en norm om en mann går på t-banen før jeg har rukket å gå av, vil fremdeles ikke si jeg HATER vedkommende. Jeg forstår TS, men dette er noe du må gjøre klart før dere begynner å kle av hverandre tror jeg.

QueenB

Quote from: Stemning on May 08, 2012, 07:14:04 AM
Quote from: QueenB on May 07, 2012, 11:18:06 AM

Når i alle dager ble det innført svarplikt pga. sex? Hvis det ikke er avtalt eller ikke en gang hintet at man er interessert i å snakke senere er man så absolutt på det sterkeste IKKE forpliktet til noe som helst annet enn å informere om en skulle teste positivt på kjønnsykdommer eller lignende.

For all del, det er nok lurt og en grei ting å gjøre i mange tilfeller, men det er fremdeles helt opp til den enkelte.

Det har aldri blitt innført svarplikt, på samme måte som man ikke plikter å la være å prompe i en full heis. Men det er nok mest ålreit å la være. Å ha sex med noen for så å ignorere dem totalt etterpå, regnes av de fleste som umodent og drittsekkaktig. Det er fullt mulig å svare på jentenes meldinger, 2-3 mld frem og tilbake, så fortelle på en ordentlig måte at: beklager, men jeg er ikke på utkikk etter noe seriøst for tiden, men det var hyggelig å treffe deg :)
så spørs det hvor viktig det er for TS å bli likt, da. Er han too cool for school, så kan han bare oppføre seg akkurat som han vil, uten å bry seg om konsekvensene. Men det virker som om han faktisk vil bli likt, spes av alle venninnene hennes som han også har lyst å pule, og da nytter det ikke å være en kødd.
En tommelfingerregel er å : alltid være en ålreit person. Det er dette som skiller menn fra små umodne guttevalper. Skjønner ikke hvorfor vi diskuterer dette engang, jeg.... ::)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.