My ultimate guide to success!

Started by Rebound, May 08, 2012, 00:01:18 AM

Previous topic - Next topic

Rebound

Hey! Nå har jeg nettopp spurt om hjelp på et av mine issues, så da tenkte jeg at jeg kunne skrive en liten post om meg selv. *Egotrip* 8)
Det kan kanskje være til nytte for noen av dere som starter samme sted som jeg gjorde.

Jeg begynte som 16 åring, har også gått under navnet kiddo på flere andre forumer. Jeg var en total nerd (er det fortsatt), hadde aldri kysset en jente og hadde null game, jeg var stort sett alltid stormforelska i en eller annen jente på skolen jeg aldri hadde snakket med, hvem det var gikk på rullering avhengig av hvem som hadde sett på meg en gang den uka... Ja, jeg var definisjonen på en "chode". Som den gameren jeg var gikk dagene, kveldene nettene og skoledagene med til gaming og lesing av gamerforum, en dag kom jeg over en post på et forum som tok for seg sjekkereplikker. Dårlig som jeg var med damene tok jeg alt som stod der for gitt (typ: faren din må være baker, fordi du har så fine brød) og jeg leste igjennom hele tråden før jeg kom over en type som hadde skrevet "bruk google, søk på pua". Det var posten som skulle endre mitt liv, jeg begynte å bruke nettene på å lese på teori og forumposter. Dette gjorde jeg vel et halvt års tid, før jeg dro på et seminar. Jeg dro som 16åring, helt alene og brukte 3000 av mine egne kroner på noe jeg håpet kunne hjelpe meg, en slags magic pill. Det var ingen magic pill, jeg har fortsatt å lete etter den i 2 år nå, den finnes ikke. Det er hardt, det krever ofring, du må være tøff, du må ut av din egen komfortsone, du kan ikke knipse. Hvis du ikke gjør noe med det, kaster du bort tiden. Jeg har kastet bort mange måneder av mitt liv på å lese teori uten å ta handling.

Etter seminaret var jeg utrolig motivert, jeg skulle bli en PUA, nei, ingen PUA, jeg skulle bli natural! Det var drømmen det! Før vi gikk ut døren fra seminaret, sa han som holdt det, "hva skal du gjøre nå? Du må ta handling!" Jeg svarte at "jeg skulle snakke med den første dama jeg så på t-banen!" Jeg gikk de ti lengste minuttene i mitt liv til perrongen, satt meg på t-banen, i en tom fireseter, med plugger i øra, dro hjem og leste teori. Jeg snakket ikke med noen ukjente damer den dagen. Det skjedde ikke noe før noen uker etterpå, når jeg hadde lekt master pua på nett, jeg var en regelrett keyjockey, jeg hadde lest all teori jeg kom over, jeg var blant de beste i verden! Trodde jeg. Når man leker helt på nett, og informasjonen man gir ikke er helt ute å kjøre, vil man få en slags status, jeg ble derfor invitert med ut av noen nye fra forumet, så skulle jeg vise dem hvem som var sjefen. Jeg approachet 4-5 sett på 6 timer og brant alle innen fem minutter. Jeg var ydmyket!

Nå var det blitt sommer, jeg skulle snart bli 17, jeg var fortsatt jomfru. JEG INNSÅ AT JEG MÅTTE TA HANDLING! Det er den viktigste beslutningen jeg har tatt i mitt liv, jeg begynte å approache en dame om dagen, så fant jeg ut at den første hver dag er den verste så jeg begynte med to, så tre, så fire osv. Dette er et valg også du må ta om du ønsker å bli god med damer. Det holder ikke å lese teori for så å vente på drømmedama, det er bortkastet tid, da kan du drite i det, ta deg et runk, game wow eller noe annet for å få tiden til å gå. Jeg vil at du skal ta et valg, nå, om at du skal bli god med damer. Uansett hvor dårlig du er, så har noen vært dårligere, uansett hvor lav selvtillit du har så har noen hatt lavere. Det blir bedre, du er et menneske, du skal utvikles og dette er måten å gjøre det på! Nå har du tatt valget? Du skal bli god med damer? BRA! Dette er kanskje den viktigste beslutningen i ditt liv!

To måneder etter at jeg tok dette valget dro jeg på fest, møtte en jente. Dro på enda en fest med samme jenta, jeg inviterte henne hjem fredagen etter, på tacokveld. Så hadde jeg sex, av og på i 14 timer, fra klokken 19 til klokken 9 dagen etter, det var de beste 14 timene i mitt liv. Jeg var endelig en MANN! Etter det har det bare gått oppover. Selvtilliten steg, skillsene steg, kunnskapen steg, jeg fant ut hva som passet for meg, jeg fant ut hvor enkelt det egentlig er, jeg fant ut hvor rett mamma hadde når hun sa "bare vær deg selv". Dette er en reise jeg unner alle å ta, og forhåpentligvis har denne posten vært motiverende. Jeg håper at du tar det første steget, at du bare gjør det!

To sum it up, mine tips til deg:

- Ta valget om at dette er noe du skal gjøre, ikke bare lese om
- Gå bort til den første jenta, den neste blir så mye lettere, snart er du oppe i femti, etter det er det motorvei.
- Finn deg en wingman, motivator, mentor eller noe lignende, jeg tok deler av veien alene, de delene jeg tok med mentoren min var mye lettere!
- Bootcamp, jeg har aldri tatt det, men jeg hadde tatt det om jeg var 18 da jeg begynte. Du må fortsatt huske på at det er du som skal ta valget, det er du som skal jobbe, det er du som skal ut av komfortsonen, instruktørene er der for hjelp, støtte og råd, ikke for å gjøre ting for deg.
- Vær åpen til venner når du er klar for det, jeg brukte lang tid før jeg tok det opp med venner, men når jeg gjorde det ble jeg mer komfortabel med det og det ble lettere.
- Det er fint med teori, men les ikke les mer enn en side teori per dame du går bort til. For mye teori er bortkastet tid.

Dette er bare min vei, det er en av mange veier! Forhåpentligvis har denne vært posten vært til mer hjelp enn forvirring :)

- Rebound/Kiddo

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Rebound

Quote from: Adriwen on May 08, 2012, 20:02:50 PM
Siden jeg oppdaget PUA-samfunnet da jeg var 15, til jeg oppdaget GV-filosofien når jeg nå er 17 (fant det ut når jeg var 16), så har jeg ALLTID vært åpen om det til venner, eller de er ikke venner nå lenger. Hver gang jeg snakker med en jente, så går de bort til meg og sier ''Score!!!'' Herregud, så flaut.

Det ''Å være seg selv'' er det flere poster om på bloggen, men jeg har vært meg selv, men det har ikke gått...

Jeg er 17 år og jomfru. Hvor gammel er du nå? Ser du på det slik at din første gang, påvirket deg ubeskrivelig uendelig mye? Kanskje din første gang bare var flaks? Kanskje alt er i hodet? Hva bør jeg gjøre???
Jeg er 18 nå :) Når det kommer til kompiser som erter litt, så er det noe man må bli vant til, PU er ikke "normalt" derfor vil mange kritisere de som holder på med det. Bare fortsett, når du blir helt rå, så kommer du til å være et forbilde for kompisene dine og tro meg, det skal ikke mye til for å være bedre enn gjennomsnittet av gutter når det kommer til sjekking av damer.

Det å være seg selv tror jeg er feil ende å begynne i, det er så lite konkret at det er vanskelig å gjøre ut av det blå. Jeg "fant" meg selv ved å gå utenfor komfortsonen min, enten det var i form av nye aktiviteter, ting jeg frykter eller damer. Ved å gå ut av komfortsonen din vil du øke selvfølelsen og etterhvert "finne" deg selv. Det er ingen snarvei, du må igjennom mye dritt. Problemet er at mange bruker rutiner, da er det ikke deg du utforsker, men noen andre og man kan ende opp med å kaste bort lang tid.

Jeg anbefaler deg å gå bort til jenter uten å planlegge hva du skal si på forhånd, bare gå bort og kommenter hvor fine øyne hun har eller noe. Bare vær genuin. Så vil jeg anbefale deg å føle på kroppen hva du har lyst til, kjenn på kroppen din, hvis du har lyst til å gjøre noe, men ikke tørr så er det et tegn på at du skal gjøre det. Sånne ting vil hjelpe deg på veien, men det tar tid.

Når det kommer til jomfrudommen så må du ikke lage det til så big deal, det er bare den første av mange ganger. Men, ja, jeg følte at det var en stor seier når jeg endelig mistet den, mulig jeg mistet den av ren flaks, mulig jeg hadde bygd opp et skillsett, mest sannsynlig var det en blanding av de to. Jomfrudommen forsvinner, det er bare et spørsmål om tid, ved å bli kjent med flere jenter så vil du øke sannsynligheten for å miste den tidligere.

Ps. Hadde vært fint med noen andre synspunkter på dette også :)

Potet

Morsom historie. Hvordan var det å ta bootcam i en alder av 16? Skulle trodd det var veldig vanskelig å få så mye ut av det sden du ikke kan gå på utesteder. Vil tro man får mer valuta for pengene etter å ha vært mye ut og prøvd på egenhånd først. Mye lærer man naturlig etter praktisk erfaring.

Back to the point. Jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver. Herregud så mye tid jeg har brukt på teori! Alltid på jakt etter en ny magisk teori som skal gjøre meg til tidenes jentemagnet. Tror faktisk det har hindret meg mer enn det har hjulpet meg. Tekstfilen med teori er så latterlig lang nå at jeg har måttet opprette en ny hvor jeg bare tar med det aller viktigste.

- Fullstendig enig med deg med det å ta et valg. Praksis er mye viktigere enn teori. Mye funker bare på papir, og jeg vil tro at mange av feilene gutter gjør er at de rett og slett ikke har nok erfaring med å være rundt jenter. Det kommer gjennom praksis. Du får sjelden framgang i noe hvis du ikke gjør det ofte nok.
- Gjør det som vane at du snakker med randoms hele tiden. Da blir det naturlig for det å åpne jenter du ønsker å prøve deg på. Og, ja den første du åpener en dag er ALLTID den verste. Etter det bygger du moment og det er ikke noe ille lenger!
- Å være med en som bedre enn deg til å sjekke er gull. Finner du ikke det kan du i det minst finne å være med en som er motivert og som ikke holder deg tilbake.
- Jeg har aldri snakket spesifikt om teori med andre venner, men snakker mye generelt om å hooke opp med jenter.
- For mye teori gjør at du er for mye i hodet ditt og det blir information overload. Du tenker på for mye på en gang. Det gjør det nervøs og du ender opp med at du ikke prøver deg på noen jenter. Går du ut og kun fokuserer på at du skal ha det gøy og virkelig kjenne den gode følelsen i kroppen kan jeg garantere at for de aller fleste nybegynnere vil de gjøre det bedre enn de noensinne har gjort før. Nyt øyeblikket, kjenn hvor levende du føler deg når du pusher deg ut av comfortsonen.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Chuck Baz

Trodde jeg hadde kommentert allerede, slik jeg har erfart det dreier sjekking om fire ting: Selvsikkerhet, praksis, teori og holdning. Personlig sitter jeg ikke på mye teori bortsett fra GV-materialet på bloggen og praksis har det blitt veldig lite av i løpet av vinteren, men i fjor sommer opplevde jeg omtrent det samme som deg og det var helt fantastisk, begynner å våge meg utpå igjen nå så vi får se om jeg klarer å gi deg litt konkurranse etterhvert!

VB

Vil si historien din fremhever den viktigste tingen med sjekking, skaff deg erfaring og prøv. Ingenting er viktigere enn praksis.

Husker jeg også leste alt for mye teori i starten og når jeg dro ut så var jeg ute i kanskje 5-6 timer og snakket med en eller to jenter... Det løsnet seg ikke før jeg tok et lite oppgjør med meg selv og startet å drikke mindre og tok mer initiativ.

Synes også historien din er et klassisk eksempel på progresjonen for gutter som kommer inn i dette her, minner veldig mye om min egen historie.

- Snubler over sjekketeori og leser alt man kommer over. Drømmer om hvor utrolig god man skal bli.
- Begynner å gi dårlige tips til folk på forum fordi man kan jo alt nå som man kan teori.
- Drar ut og finner ut at man fortsatt er like dårlig med damer.
- Fortsetter med samme tullet til man tar et valg.
- Går ut, får mye mer erfaring enn før og etterhvert kommer også suksessen.

Uansett, hvis folk skal ta noe fra historien din så burde det være at man blir ikke bedre uten å dra ut å prøve om og om og om og om og om igjen.

Lars GV

Quote from: VB on May 09, 2012, 10:12:12 AM
- Snubler over sjekketeori og leser alt man kommer over. Drømmer om hvor utrolig god man skal bli.
- Begynner å gi dårlige tips til folk på forum fordi man kan jo alt nå som man kan teori.

Hah, dette er såååå klassisk. Har vært en av dem selv(før jeg tok bootcamp riktig nok, det var valget som jeg tok som endret saken), og det er støtt og stadig at noen "autoriteter" på diverse forumer sakte men sikkert avslører at de sliter med de mest grunnleggende tingene og ikke har erfaring til å støtte opp hva de skriver, eller har skrevet tidligere, når de gir råd.

Det er lett, og for så vidt spennende og gøy, å være en teoretiker. Problemet er at faget er praktisk.

Kult å lese btw Rebound, å dele slike inspirasjonshistorier og erfaringer på veien sin er gull i miljøer som dette.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Stanley

.

Rebound

Quote from: Potet on May 08, 2012, 22:35:53 PM
Morsom historie. Hvordan var det å ta bootcam i en alder av 16? Skulle trodd det var veldig vanskelig å få så mye ut av det sden du ikke kan gå på utesteder. Vil tro man får mer valuta for pengene etter å ha vært mye ut og prøvd på egenhånd først. Mye lærer man naturlig etter praktisk erfaring.

Må påpeke at jeg aldri tok bootcamp, men seminar, av den enkle grunn du nevner her, jeg var ikke gammel nok. Skulle mye heller ha tatt en bootcamp, seminaret ble bare enda mer teori. Jeg anbefaler bootcamp over seminar anyday! Bootcamp får du erfaring og seminar får man teori, og for å være ærlig så finner man all teorien man trenger + latterlig mye mer, på nettet :)

Quote from: VB on May 09, 2012, 10:12:12 AM

Det her er så alt for riktig! Man kaster bort masse tid på det. Jeg anbefaler nybegynnere å begynne med det nederste punktet, når man er vant til å snakke med jenter så er det mye lettere å legge inn litt teori enn det er å ha masse teori man skal begynne å snakke med jenter. Det er ihvertfall min erfaring :)

Koselig at innlegget fikk så god respons! Håper virkelig dette kan spare mange bortkastede timer for dere som er i starten av denne reisen :)

Chuck Baz

Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 14:52:37 PM
Quote from: Chuck Baz on May 09, 2012, 02:07:26 AM
Trodde jeg hadde kommentert allerede, slik jeg har erfart det dreier sjekking om fire ting: Selvsikkerhet, praksis, teori og holdning. Personlig sitter jeg ikke på mye teori bortsett fra GV-materialet på bloggen og praksis har det blitt veldig lite av i løpet av vinteren, men i fjor sommer opplevde jeg omtrent det samme som deg og det var helt fantastisk, begynner å våge meg utpå igjen nå så vi får se om jeg klarer å gi deg litt konkurranse etterhvert!

Mente de (GV) sa at det viktigste i sjekking var Selvinnsikt, Selvfølelse, Selvtillit, Praksis, Teori. På en PodCast.
Stemmer muligens det, det jeg ville frem til er at du kan være så kul du bare vil og se så bra ut som mulig, men du vil fremdeles slite med å ha samme effekten på jenter som en med mye mer praksis enn deg selv, selv om han med praksis ser langt mer normal ut.

Rebound

Quote from: Kaizer on May 09, 2012, 22:41:00 PM
Fin tråd! Vil bare legge inn noen ting:

Det er enkelt å si at det bare er å "gå ut til man får suksess". En person som er kul og har en del gode egenskaper inne fra før av, vil få suksess mye raskere enn en gjennomsnittlig "nybegynner" i miljøet.

Hos folk som begynner på et dårlig utgangspunkt vil følgende ofte være til stede:
- En viss grad av sosial angst
- Negative tanker
- Dårlig kroppsholdning
- Anspenthet
- Lite sosial erfaring
- etc.

Dessverre er det mange som ikke gjør noe med disse problemene, hvilket medfører at veien til å bli god blir usedvanlig lang og tung. I verste fall virker det mot sin hensikt og da kan man ende opp med å bli mer misfornøyd enn det man opprinnelig var. Det er vel ingen hemmelighet at de fleste i miljøet aldri blir noe spesielt gode: Mange får litt fremgang uten å slå helt igjennom.

Her gjelder det å være ærlig med seg selv. Mye av dette kan fikses "natulig" over tid med sjekking, men om du kan krysse av på flere av disse punktene, kan det være lurt å jobbe med dette i tillegg til kun sjekkingen. Da er det stor sannsynlighet for at man blir bedre mye raskere

Det er et veldig godt poeng, jeg begynte med mange av problemene over og jeg løste det, som du sier, ved hjelp av selvutvikling ved siden av sjekkingen. Alt i fra affirmasjoner til hypnose, men det snakker også GV mye om på 0330.no (ikke affirmasjoner og hypnose, men selvutvikling generelt). Det er mange veier til suksess, men alle inneholder fartsdumper og jeg tror at så lenge man ikke stopper så vil ting fikses etterhvert som man går utenfor komfortsonen sin :) Jeg tror også at en bootcamp kan gjøre susen for mange, da man får folk som man kan modellere og lære av. Fake it till you make it.

Stanley

.

mortenoe

Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 22:58:16 PM
Det er en egen post på 0330 som SLAKTER utsagnet: Fake it till you make it.

Jeg mener du kommer med mange overdrevne teorier, som kanskje passer GV-gutta, og deg selv, men oss nybegynnere kan ikke ta bussen til Oslo, gå bort til en vilt fremmed og prøve å få kontakt, uten at hun ringer galehuset 10 min senere...

Du leter alltid etter problemer. Hvorfor ikke bare finne løsninger i stedet?
Gjør det beste utav det du har. Hvem sier at du trenger å reise til Oslo for å snakke med jenter, du kan jo like så godt bare gå ned gata.

Ps: Liker posten til trådstarter veldig godt :)
Er du klein eller?

Rebound

Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 22:58:16 PM
Det er en egen post på 0330 som SLAKTER utsagnet: Fake it till you make it.

Jeg mener du kommer med mange overdrevne teorier, som kanskje passer GV-gutta, og deg selv, men oss nybegynnere kan ikke ta bussen til Oslo, gå bort til en vilt fremmed og prøve å få kontakt, uten at hun ringer galehuset 10 min senere...

Det er det helt sikkert, 0330 er en fantastisk blogg, men jeg har fortsatt mine egne meninger om mye :)

Tro du meg, jeg har vært der hvor jeg går bort til en fremmed jente, knærne skjelver, jeg puster tungt og rødmer og spytter ut et lite ynkelig, stammende "hei". Jeg har vært der hvor jenter fysisk har snudd ryggen til meg og gått fordi jeg har vært ubehagelig å prate med. Der jeg har tatt tak i hånda til en jente for å lese håndlinjer ut av det blå og jentene har trodd jeg var gal. Der jeg har brukt de drøyeste sjekkerutinene du kan finne på nett og jentene har slått meg på åpen gate i Oslo. Jeg har vært utrolig sosialt ukalibrert, og i mange sammenhenger er jeg fortsatt det. Det er sånn det er når man fortsetter å gå utenfor sin egen komfortsone, man driter seg ut. Men når man har gjort det så er den samme settingen plutselig lettere å gå tilbake til, man kan gjøre det igjen uten å få den samme frykten og man kan utvikle seg.

Du må huske på det at de aller fleste her inne er ikke naturals, de har vært igjennom en prosess, de har gjort det som virker umulig ved å ta bussen inn til oslo og snakke med en vilt fremmed. Det er det som gjør mange av menneskene her så fantastiske, de tørr å utvikle seg, de tørr å gå utenfor komfortsonene sine, de gjør det som er umulig!

Jeg blir litt fortvilet når jeg leser innleggene dine, fordi det er så mange her som prøver å hjelpe deg, men du nekter å ta det til deg.

Chuck Baz

Quote from: Rebound on May 09, 2012, 23:15:14 PM
Jeg blir litt fortvilet når jeg leser innleggene dine, fordi det er så mange her som prøver å hjelpe deg, men du nekter å ta det til deg.
Handler helt klart om måten han ser ting på mener jeg, Adriwen snur desverre alt til noe negativt og med klager og negativ tankegang kommer man sjeldent noen vei. Personlig var jeg ganske lik på det området, men jeg har merket at å lytte til andre og å tenke positivt er langt bedre for meg selv i alle fall.