Quote from: Adriwen on May 10, 2012, 20:46:28 PM
Tviler på at mamma lar meg dra alene til Oslo for å snakke med fremmede selverklærte sjekkartister fra GV, og betale.
Derfor lurte jeg på FB deres, eller om vi kunne PM'e oss fram til et møte i MITT nærområdet.
For personlig oppfølging har du coaching som kan gjøres via nettet og i det virkelige liv, men koster penger. Du kan også kontakte en psykolog gratis igjennom BUP, men er nok mer for å samle tanker og få selvtillit og mindre på sjekking. Jeg kommer ikke til å dra til Oslo-området for å holde deg i hånda, eller leke hobbypsykolog via Facebook og det tror jeg desverre ikke noen andre kommer til å gjøre heller.
Når det gjelder sjekking er det bare ett tips som fungerer;
Just do it! Du har fått mye individuell oppfølging som gjør deg i bedre stand til å snakke med fremmede jenter, enn mange andre gutter på din alder. Bostedet ditt er også en fordel. Jeg hadde godt over en time inn til byen da jeg var på din alder. (Og ja, jeg dro inn dit alene fra jeg var 15 og jeg tror du er moden nok til å ta buss i 30 min inn til Oslo om du ønsker det).
Disse rådene har du fått fra første stund og du har blitt mye flinkere på å ta kontakt med jenter! Synes det er veldig bra! Det som derimot skurrer litt er at du "bare" har møtt 15 jenter og gått ut 3 ganger når du på samme tid har skrevet over 700 innlegg om sjekking og hvordan du kan møte jenter. Alle her ønsker at alle andre skal bli bedre og flinkere med andre mennesker, og i å sjekke, men det meste skjer i praksis og ikke i teorien. Det er derfor det er så mye mas på det å snakke med fremmede jenter. Det er ingen fasitsvar i hvordan en skal gjøre det, og hvordan det skal bli mindre skummelt. Det er bare du som kan gjøre noe med situasjonen du er i.
Vil du ha mer konkrete råd enn de du har fått så vil jeg komme med en utfordring til deg;
Jeg utfordrer deg i å lage ei feltdagbok på feltrapport siden og å snakke med minst ei fremmed jente hver dag og skrive om det der! Da kan vi hjelpe deg, helt konkret, med hva du gjorde bra og hva du kan gjøre bedre til neste dag. Tar du denne utfordringen og snakker med første fremmede jente i morgen, så vil du ha snakket med femti (50!) nye jenter 1. juli!